Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door rayfin
#335410
Zijn er naast het toedienen van pretnison andere alternatieve middelen tegen DLE? Een variant van SLE lupus?
Door tinemie
#335425
Ik kan me vergissen maar het staat me voor dat je bij DLE al een heel eind weg kon met Vitamine E, niacinamide, UV-filter/sterk zonlicht vermijden, en eventueel tetracycline (AB).
Laatst gewijzigd door tinemie op vr 17 jun 2005, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tinemie
#335609
DLE = Discoid Lupus Erythematosus
(een autoimmune huidaandoening die zich vooral uit thv de neus-muilovergang, rond de ogen, ... en er is ook een variant van die zich vooral uit thv de anaalstreek)

SLE = Systemische Lupus Erythematosus
(een auto-immune aandoening die meer systemisch is en ook huidletsels kan geven, maar zich bij de hond vooral uit als een niet-erosieve poly-arthritis)
Door Aura
#335977
tinemie schreef: Ik kan me vergissen maar het staat me voor dat je bij DLE al een heel eind weg kon met Vitamine E, niacinamide, UV-filter/sterk zonlicht vermijden, en eventueel tetracycline (AB).
Niacinamide is toch een B-vitamine? Ik kom die potjes wel eens tegen en er staat altijd nog iets bij....
Door Lizzy
#341339
In het boek van Ackerman (DVM) over huidziektes staat ook vitamine E (100 tot 100 IU per dag) en uit de zon houden en sunblocks gebruiken. Ook in dit boek wordt geschreven over tetracycline en niacinamide.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#342127
Het is niet zozeer dat er alternatieve middelen zijn maar er is wel een alternatieve behandeling.
De middelen die je gebruikt zijn afgestemd op de hond en de problemen en zijn niet voor elke hond hetzelfde.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door