Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Viv
#340963
heeft iemand ervaring met bijensteken bij een hond?

Onze Bink is gister voor de 2e maal gestoken door een bij. Ze was er erg ziek van, erger dan de 1e keer! :'( Ze rilde, hijgde, liet alle ontlasting lopen en ging in de struiken liggen (ik mocht niet aan haar komen). Vond het zo erg. We hebben t even aangekeken en gelukkig na een twee uur kwam ze weer bij en begon ze weer te lopen. Na 4 uur had ze weer honger. En nu, een dag later is ze weer okey, doch heel moe.

Vraag me nou af wat ik de volgende keer kan doen als ze weer gestoken is. Zou ze homeopatische korrels wel willen doorslikken als ze zooo ziek is? Ik vraag t me af.
Door Peet
#340969
Zo te lezen raakt zij van die bijensteek in een shock. Sommige honden reageren allergisch op bijen- of wespensteken en dat kan absoluut gevaarlijk zijn.

Je zou Apis Mellifica bij de hand kunnen houden, eventueel als druppels die je met een spuitje zonder naald in haar bekje kan doen.

Verder een koude lap op de plek doen waar ze gestoken is en eventueel toch echt een DA consulteren.
Door 202spots
#340983
Mensen met bijen steek allergy hebben zo'n EpiPen,'n kant en klaar spuitje met Epinephrine, wat ze zelf kunnen inspuiten nadat ze gestoken zijn.
Ik weet niet of je DA zoiets voor honden heeft?
Misschien kan je dat bij de hand houden wanneer hij weer gestoken word..
Door Lizzy
#341331
Ik denk dat je uit voorzorg al even met een homeopathisch DA contact moet nemen. Je kunt dan al homeopathische middelen in huis halen (ik denk inderdaad ook aan Apis M maar ook aan Ledum misschien). En misschien moet je ook iets zoals antihistamines uit voorzorg in huis hebben liggen?
Door Doedels
#341412
Ik vind het een overdreven reactie. Het zou kunnen dat je hond allergisch is en dat kan erg gevaarlijk zijn. In dat geval zeker uit voorzorg een DA raadplegen. Bach bloesem rescue remedy zou voor het gedrag en de lichamelijke reactie ook kunnen ondersteunen.
Door Viv
#341466
thanx voor jullie reacties, ik denk dat ik idd wat middelen in huis ga halen na overleg met de DA.
Door Ine
#341504
Het is naar, maar bij mensen zie je vaak, dat bij elke steek, de reactie verergert. Ik ben bang, dat als hij weer gestoken wordt, homeopatie te langzaam werkt.
Misschien vragen om een soort van anti-histaminetabletjes voor noodgevallen?
Door Lizzy
#341519
ine schreef: Het is naar, maar bij mensen zie je vaak, dat bij elke steek, de reactie verergert. Ik ben bang, dat als hij weer gestoken wordt, homeopatie te langzaam werkt.
Misschien vragen om een soort van anti-histaminetabletjes voor noodgevallen?
Dat homeopathie altijd langzaam werkt is echt een misverstand. Homeopathische middelen kunnen zelfs binnen seconden/minuten werken!

Maar, ik ben wel helemaal met je eens dat de volgende reactie misschien nOg erger kan zijn en ik denk dat het zeker een goed idee is om dit met de DA te bespreken en een plan van aanpak te maken. Ik weet namelijk niet eens of een antihistamine tabletje wel snel genoeg en afdoende werkt als een hond bijv. in shock raakt door een bijensteek (zelfs bij shock kunnen overigens homeopathische middelen ingezet worden!).
Door Ine
#341523
Weer iets geleerd! Dat wist ik niet Lizzy!
Het lijkt me idd verstandig om voor een volgende keer (die er hopelijk niet komt) alvast een plan van aanpak te hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door