Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Angela
#33702
1e kerstdag wil ik Roan voor het eerst vis gaan geven, en de keuze is gevallen op zalm ( dit hadden wij toevallig nog in grote hoeveelheden staan :-[ )

Maar nu het probleem, hoeveel mag hij hebben, en wat kan ik er het beste bijgeven???
Normaal krijgt hij rijst, macaroni, brood of groenten bij zijn vlees.

Oja, Roan is 8 jaar en weegt 35 kg.
Door Janet
#34045
Bij zijn vlees... is dat een complete versmaaltijd of 'kaal' vlees (al dan niet met bot)?
Je kunt ongeveer dezelfde hoeveelheid die je normaal aan vlees geeft door vis vervangen. Als ie een rustige eter is en goed kauwt, dan kun je hem hompen geven, anders zou ik de grote graat even verwijderen (de kleintjes kun je denk ik wel laten zitten).
Alleen groenten geven, geen granen. Geef je de groenten rauw/gepureerd?
Heel veel smikkelplezier voor Roan.
Door Angela
#34102
Het vlees is Smuldier, maar dan niet de complete versie.
En de groenten eet Roan rauw en ik snij het in kleine stukjes als hij bijv andijvie krijgt ( is anders zo moeilijk eten he ;D)
Door Angela
#34115
Ik ben net even boodschappen wezen doen.
Moest toch groente halen voor Kyar, dus gewoon ietsje meer meegenomen.
Net een groente/fruit mixje gemaakt van ; andijvie, brocoli, banaan,appel, tomaat,komkommer, en paprika
en dat nu in de vriezer gedaan, kan het morgen op t gemakkie ontdooien.

Van alles maar een klein beetje gepakt, anders word het meer dan de vis.

Morgen de zalm uit het blik in stukjes snijden, de groente/fruitmix erbij en klaar is het kerstdiner ;D

Ik hoop maar dat hij het lekker vind
Door Janet
#34201
[quote="Angela"]
Het vlees is Smuldier, maar dan niet de complete versie.
En de groenten eet Roan rauw en ik snij het in kleine stukjes als hij bijv andijvie krijgt ( is anders zo moeilijk eten he ;D)
[/quote]Hmz, wat de groente betreft: ik geef er de voorkeur aan om het te pureren in de keukenmachine. Hier en daar staan er verschillende redenen genoemd.
Van zalm uit blik hoef je de graten die er nog inzitten niet te verwijderen, die zijn zacht. Alleen vraag ik me af of dit wel een complete maaltijd is, het lijkt mij eerder een ontbijt. Eigenlijk ging ik er van uit dat het om verse zalm (al dan niet ingevroren) ging :-[. Mwah... voor een keer zal het niet uitmaken ;D.
Door diana
#34737
nou.... niet gaan lachen hoor...
maar ze krijgen hier compleet versvlees voer met af en toe een dagje van mezelf.
zo ook met kerst , want dan heb ik meer tijd.
dat is ook de reden dat ik compleet voer eigenlijk.
omdat ik het niet durf en omdat ik er geen tijd voor heb, en..omdat het mij te duur is , omdat ik niet genoeg adresjes heb;
1e kerstdag; ontbijt ;
wat biogarde met eitje[rauw] broccolie, gourgette, worteltje, veldsla, blikje sardines erdoor.

daarna ieder behoorlijke lamsribben met enorm wat vlees eraan , dit was inmiddels hun avondeten...
en.....net zo duur als een goed biefstukje hoor!
Maar heerlijk vonden ze het!!!!

ze hebben me vreselijk uitgelachen hier want ik had ook een hondenijsje voor ze gemaakt toen wij aan ons desert toe waren;

had 2 plastick bekertjes de dag ervoor gevuld met een mousse van wat magere kwark en gepureerde verse zalm...[ had ik over en ff door de blender gedaan]
bekertjes onder de hete kraan zodat het eruit viel....
"bottenkleed" op de grond en likken maar.
geweldig!
nou...ik weet zeker dat het "menu" niet echt deugd waarschijnlijk , maar "wij" hebben er van genoten.
de honden ook.
Door tieneke
#34744
Ja het is weer zoals gewoonlijk!
De honden eten beter en duurder dan de baasjes :P ;D
Door Helen
#34754
[quote="Angela"]
Het vlees is Smuldier, maar dan niet de complete versie.
En de groenten eet Roan rauw en ik snij het in kleine stukjes als hij bijv andijvie krijgt ( is anders zo moeilijk eten he ;D)
[/quote]

Hoi Angela,

Hoe komt jouw hond aan zijn calcium en andere mineralen? Of voer jij wel botten maar begrijp ik het verkeerd.

groetjes Helen
Door richard
#35124
Ons kerstmenu voor onze meiden was:

Carpaccio van tonijnmoot met gekruimelde walnoten, hierna kippennekken met een gepureerde mix van appel, lof en courgettes overgoten met zalmolie, hierna rechtsgedraaide yoghurt met vers gesneden apple, mandarijn en banaan. De koffie met likeur hebben we zelf maar opgdronken.

mmmmmmmm........

richard
Gebruikersavatar
Door sylvia
#35227
[quote="richard"]
Ons kerstmenu voor onze meiden was:

Carpaccio van tonijnmoot met gekruimelde walnoten, hierna kippennekken met een gepureerde mix van appel, lof en courgettes overgoten met zalmolie, hierna rechtsgedraaide yoghurt met vers gesneden apple, mandarijn en banaan. De koffie met likeur hebben we zelf maar opgdronken.

mmmmmmmm........

richard

[/quote]

Hilton menuutje ;D
Door Nelly
#35631
[quote="diana"]
nou.... niet gaan lachen hoor...
maar ze krijgen hier compleet versvlees voer met af en toe een dagje van mezelf.
zo ook met kerst , want dan heb ik meer tijd.
dat is ook de reden dat ik compleet voer eigenlijk.
omdat ik het niet durf en omdat ik er geen tijd voor heb, en..omdat het mij te duur is , omdat ik niet genoeg adresjes heb;
1e kerstdag; ontbijt ;
wat biogarde met eitje[rauw] broccolie, gourgette, worteltje, veldsla, blikje sardines erdoor.

daarna ieder behoorlijke lamsribben met enorm wat vlees eraan , dit was inmiddels hun avondeten...
en.....net zo duur als een goed biefstukje hoor!
Maar heerlijk vonden ze het!!!!

ze hebben me vreselijk uitgelachen hier want ik had ook een hondenijsje voor ze gemaakt toen wij aan ons desert toe waren;

had 2 plastick bekertjes de dag ervoor gevuld met een mousse van wat magere kwark en gepureerde verse zalm...[ had ik over en ff door de blender gedaan]
bekertjes onder de hete kraan zodat het eruit viel....
"bottenkleed" op de grond en likken maar.
geweldig!
nou...ik weet zeker dat het "menu" niet echt deugd waarschijnlijk , maar "wij" hebben er van genoten.
de honden ook.



[/quote]Gaaf toch 8)
Door Nelly
#35632
[quote="richard"]
Ons kerstmenu voor onze meiden was:

Carpaccio van tonijnmoot met gekruimelde walnoten, hierna kippennekken met een gepureerde mix van appel, lof en courgettes overgoten met zalmolie, hierna rechtsgedraaide yoghurt met vers gesneden apple, mandarijn en banaan. De koffie met likeur hebben we zelf maar opgdronken.

mmmmmmmm........

richard

[/quote]Voor zoiets hoef je bij vd Valk niet aan te komen ;D
Door jeanne
#35692
Ik geloof dat de meeste wel weten wat Freule heeft gegeten, maar omdat ik zelf niet vaak genoeg naar de foto kan kijken komt ie nog een keer; hihihii
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jeanne op di 30 dec 2003, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door