Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Maijce
#33561
Hallo, :)
Mijn naam is Maaike, ik ben nieuw en ik heb een vraag.
Ik ben aan het rondkijken voor mijn teckeltje (komt 11 januari) want ik wil haar graag diepvriesvoeding geven, maar ik vraag me af hoeveel ze moet hebben. ???
Op de doos van Rodi staat dat ze in de groei wel 7 schijven per dag moet hebben. (gebaseerd op een hond van 10 kilo) maar dat lijkt me wel erg veel, wie weet raad?
Er is toch een verschil in hoeveelheid voedsel voor kleine en grote rassen, dat staat niet op deze doos, maar vaak wel op andere verpakkingen.
(ik noem Rodi want dat is hier makkelijk te krijgen, ik ben nog aan het zoeken wat ik precies wil gaan gebruiken)
Groetjes, Maaike
Door aiko
#33568
Welkom,

Je moet naar het gewicht van je hond voeren. Je schrijft zeven schijven bij een hond van 10 kg. Maar dat zal je pup zeker niet wegen. Daarbij is het beter om de maaltijden over drie porties te verdelen. En iedere hond is anders de een eet meer als de ander. Een opgroeiende pup heeft inderdaad meer nodig als een volwassen hond. Ik maak geen verschil tussen kleine rassen voer en voer voor grote rassen. Alleen de hoeveelheid verschild. Een pup krijgt van mij de dubbele hoeveelheid als de volwassen hond maar dan naar gewicht. Dus mijn "pup" van 25 kg krijgt evenveel als de volwassen hond van 50 kg.
Het verschil bij brokken is er inderdaad in alle soorten en maten voor alle leeftijds groepen. Met uiteraard verschillende voedingswaarden alleen om de consument te laten geloven dat er alles in zit voor elke levenfase van je huisdier. In de natuur lopen ook geen "puppy konijnen of senior konijnen" rond.
Door sylvia
#33615
Hoi Maaike,
Welkom hier op de barfplaats.
De hoeveelheden die op de verpakking staan zijn ten alle tijden richtlijnen en geen vaststaande hoeveelheden.Als je pup komt ga je in eerste instantie uit van die richtlijn,als je denkt dat is te weinig geef je al gelijk iets meer,en als hij laat staan geef je wat minder.Dan ga je je pup in de gaten houden,wordt hij te dik dan krijgt hij te veel en andersom.
Voeren doe je met je ogen en je handen,dus voel ook de ribben,moet je er moeite voor doen ze te voelen dan is je hond te dik,kun je je vingers tussen de ribben leggen dan is je hond te mager.
Door Janet
#33617
Welkom op barfplaats. Fijn dat je pup de kans krijgt om op vers op te groeien.
Voor je schrikt van de hoeveelheid: met Sylvia's reactie in je achterhoofd, bedenk dat puppen behoorlijk snel groeien. En daarom hebben ze voedingsstoffen nodig, 't liefst veel (uiteraard ook weer niet té veel) ;D. Rodi ontdooit snel (een burger op een bord op de kachel of cv en voila, binnen no-time ontdooid), zodat je altijd een (halve) burger extra kunt geven, als je pup nog honger heeft.
Door Maijce
#34060
Hoi, :)
Dankjulliewel, ik ga gewoon eerst proberen wat er op de doos staat en controleren zoals aangeraden en dan zien we wel, is waracshijnlijk toch een beetje uitproberen en bekijken hoe zer erop reageert.
In elk geval bedankt, ;D Maijce
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door