Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Urs
#339242
Het gaat niet zo goed met Tobias de nierpatient.
wat is wijsheid of diervriendelijk?
ik zie dat hij achteruit gaat. En ik weet dat hij niet oud zal worden. Al een tijdje wil geen van de katten vers eten, ze eten momneteel brokjes en blik zooi en vis. Tobias heeft een verschrompelde nier en een nier met minder functie. Hij heeft het denk 2 jaar heel goed gedaan op kvv. Nu is hij 6 jaar. Is het eerlijk tegen over hem om weer te gaan dokteren , vol te stoppen met nierdieet wat hij niet lekker vind en waar hij destijds alleen maar slechter van werd. Of is het eerlijker om hem te laten gaan en straks als hji niet meer wil hem te helpen? Hij gaat achteruit, zijn vacht wordt slecht , hij eet nog wel en drinken ook. Maar hij is niet meer zichzelf .
Ik weet het even niet meer.
Door gonny
#339245
:'( hoe erg het ook is....soms is het moeilijkste wat je kunt doen het enige juiste voor het dier......heel veel sterkte...... :'( :-* :-*
Door jeanne
#339279
ooooh wat moeilijk

kijk naar wat je poes aangeeft, heeft ie geen plezier meer en pijn, tja, dan is het moeilijkste denk ik het beste wat je kan doen, net wat gonny zegt :'(

sterkte
Door Supermax
#339324
Dit zijn altijd van die vervelende momenten :'(. Ik heb altijd zoiets van: ik verplaats mijzelf in de kat (of hond, of welk ander huisdier dan ook) en kijk of ik het zelf nog leuk zou vinden om zo te moeten leven.
Als ik het niet leuk meer zou vinden dan vind het dier het ook niet meer leuk.
Zeg niet dat het er makkelijker van wordt maar het helpt misschien een beetje om het op die manier te bekijken.
Sterkte ermee.
Groetjes,
Mieke
Gebruikersavatar
Door sylvia
#339455
Hee Urs, wat een vervelend bericht :-\
Ik denk dat jezelf diep in je hart het juiste antwoord wel weet, het maakt het er niet gemakkelijker op maarik weet zeker dat je de beslissing neemt die het beste is voor Tobias.
Sterkte :-*
Door Loeka
#339465
Probeer jezelf telkens de vraag te stellen: heeft hij nog een katwaardig bestaan?

Sterkte met het nemen van zo'n moeilijk besluit. :-*
Door Nelly
#339513
Kijk naar je dier, naar z'n ogen en zijn lichaamstaal, dan weet je genoeg. Realiseer je de uiteindelijke beslissing jou meer pijn zal doen dan je dier. Hij heeft dan rust...
Veel wijsheid en sterkte gewenst, je zult het vast goed doen :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#340039
Urs, katten met nierproblemen hebben normaal gesproken geen pijn. Ze worden suf als hun nieren erger worden. Dus je kunt het aankijken. Probeer hem zoveel mogelijk te laten drinken.
Door Borke
#340526
Oef, dat is een lastige.
Onze Franny heeft minder een voedselintolerantie en had minder sterke nieren. Met Fortekor medicatie en Carnibest deed ze het prima, maar nu vertikt ze het Carnibest te eten .

Ik geef haar nu rauw lamsvlees en ga bij de dierenarts een supplement halen.

Wat eetlustopwekkend is, is 1/4 tot 1/2 tablet valium per dag. Het heeft geen invloed op de psyche (daar is die dosering te laag voor) maar is wel eetlustopwekkend. Bij Franny kreeg ik haar zo weer aan het eten met lamsvlees.

Aan de andere kant, soms is het gewoon voorbij en moet je zoals anderen al aangeven handelen.
Door Urs
#340825
Bedankt voor jullie lieve woorden en adviezen. Om hem nu al te laten gaan is nog te vroeg. Hij is nog te "goed".
Ik zie gewoon dat hij wel slechter wordt en met het warme weer was hij wat beroerder, nu het wat koeler is is hij ook iets fitter maar niet normaal. Ik kijk het aan en natuurlijk zal ik hem niet onnodig laten lijden. Maar ik denk zelf dat hij na de zomer er niet meer is.
Door gonny
#340843
Urs schreef: Bedankt voor jullie lieve woorden en adviezen. Om hem nu al te laten gaan is nog te vroeg. Hij is nog te "goed".
Ik zie gewoon dat hij wel slechter wordt en met het warme weer was hij wat beroerder, nu het wat koeler is is hij ook iets fitter maar niet normaal. Ik kijk het aan en natuurlijk zal ik hem niet onnodig laten lijden. Maar ik denk zelf dat hij na de zomer er niet meer is.
:-* knuffel.... :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door