Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Truitje
#3397
Aha, bij grote dikke witbilkoeien rinkelt er een belletje ;D.
Volgens mij is het makkelijker om helemaal te barfen dan deels compleet te voeren en deels barf. Want dan moet je gokken wat er in de complete variant zit en je eigen menu erop aanpassen. Volgens mij is het het makkelijkst als van 0 begint en uitrekent hoeveel het totaal aan voer je hond nodig heeft in ( bijv. ) een week en dat omzet van percentages naar gewichten en dat weer verdeelt over 14 maaltijden.
Heel belangrijk is is vooral je rekenmachine al het werk te laten doen :)

groetjes Helen
;D ;D ;D Geen dikke WITBIL koeien maar witte DIKBIL koeien. Klein maar essentieel verschil
Door Truitje
#3398
:D :D

Right. Rekendoos mee, beetje botten, beetje groente en je komt een heel eind.

Houd gewoon de percentages een beetje in het snorretje.
40% spiervlees
20% bot
15% orgaanvlees
15% groente en fruit
10% overige (graan, zuivel, honing, ei, verzin maar wat)


Vandaag krijgen ze samen 700 gram
Dat heb ik verdeeld als volgt:
140 gram spiervlees
4 kippevleugels
100 gram pens( plak rodi 'witte' pens)
110 gram  groente(worteltjes-paksoi-spercibonen)
70 gram zilvervliesrijst met verse noten en stukjes gedroogde abrikoos

Ik ben vanmorgen begonnen met een husseltje van het vlees, de pens en de groenten
kippevleugels hebben ze apart gekregen nadat ze zich buiten flink hadden uitgesloofd
En de zilvervlies krijgen ze vanavond met eventueel een pietsie kwark.
de zilvervlies met noten en abrikoos

Over een 14-daags menulijstje zit ik nog gebogen....
Door Ink
#3401
Vandaag krijgen ze samen 700 gram
Dat heb ik verdeeld als volgt:
140 gram spiervlees
4 kippevleugels (140 + 140 iw)
100 gram pens( plak rodi 'witte' pens)
110 gram  groente(worteltjes-paksoi-spercibonen)
70 gram zilvervliesrijst met verse noten en stukjes gedroogde abrikoos
Jeumig Truitje, wat een rekendoos al niet kan doen! Dit is wel hEEl precies! Het hoeft echt niet per dag te 'kloppen' hoor. Sterker nog a) dat is de lol van het zelf samenstellen [dat dat niet hoeft dus] en b) dan zit je over 20 jaar nog te rekenen voor je 14-dagen-menu en dat mag en zal toch niet de bedoeling zijn.
Nou, jouw honden hebben weer net als de mijne beter gegeten dan ik.

Hebben ze geen 'pens' i.p.v. die witte? Ik weet dat er 2 soorten zijn, maar of die ook bij jou te koop zijn weet ik natuurlijk niet. Eerlijk gezegd vind ik die niet-witte bagger, maar die witte zou ik uitsluitend gebruiken om de gootsteen mee te schrobben (ik heb wel eens gehoord dat ze die bleken met chloor! Als dat niet zo is horen we dat vast wel van meneer Rodi toch?).

Kom maar op met je weekmenu. Niet zo precies hoor!
Door Truitje
#3402

Jeumig Truitje, wat een rekendoos al niet kan doen! Dit is wel hEEl precies! Het hoeft echt niet per dag te 'kloppen' hoor.

Het was ook maar 1 dag!

Sterker nog a) dat is de lol van het zelf samenstellen [dat dat niet hoeft dus] en b) dan zit je over 20 jaar nog te rekenen voor je 14-dagen-menu en dat mag en zal toch niet de bedoeling zijn.

Nee joh, ik zei toch al ergens dat het net zoiets is als een nieuw recept uitproberen. De eerste keren zit je met je neus constant  in het recept en later gaat het zonder, dus met 'fingerspitzen gefuhl'.
Nou, jouw honden hebben weer net als de mijne beter gegeten dan ik.

Hebben ze geen 'pens' i.p.v. die witte? Ik weet dat er 2 soorten zijn, maar of die ook bij jou te koop zijn weet ik natuurlijk niet. Eerlijk gezegd vind ik die niet-witte bagger, maar die witte zou ik uitsluitend gebruiken om de gootsteen mee te schrobben (ik heb wel eens gehoord dat ze die bleken met chloor! Als dat niet zo is horen we dat vast wel van meneer Rodi toch?).

Nee hebben ze niet bij ons maar ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar die groene pens meneer van jou, dus ik wacht met spanng op zijn antwoord.

Kom maar op met je weekmenu. Niet zo precies hoor!

Ben net terug van een dagje moeders begrijpen, dus het is er vandaag niet van gekomen, van dat weekmenuutje dus, maar ze hebben lekker gegeten hoor, vanmorgen hutenkase met fruit en noten en vanavond riblap - ja ja  - groentenprut en een ei.
Alleen het glaasje wijn ontbrak nog.
Morgen krijgen ze weer vleugels, of als ik er aan kan komen, hun eerste bot!

Nog ff geduld dus.

en verder..........
Ben ik vandaag weer op de barricades gegaan om het versvlees voer voor hond en kat te prediken.
Mijn zus heeft een boerenfoxje en het hondje verhaart constant en heeft moeite om die harde knikkerkeutels eruit te persen. Vraag ik vandaag wat ze het beestje te eten geeft.
Staat er de hele dag een bak met pedigree pal brokken op de grond, zodat hij naar behoeften kan eten...
Ik begin natuurlijk meteen een lezing te houden over de glorie van versvleesvoeding.
Reactie: Maar dan gaat toch je hele huis stinken en dat is toch hartstikke goor en dan krijgt de hond toch stinkdrollen en dan gaat ie toch uit zijn straatje stinken, en dan wordt ie toch moddervet en dat is toch hartstikke duur! En tot slot zei ze nog: Jij ook altijd met dat getutter met je hondjes :P
Nou ik heb maar een partij informatie voor haar geprint. En dan moet ze maar eens met kant en klaar versvleesvoeding beginnen.
Er is nog hoop in bange dagen.
Ik ga een neut nemen
Door Jolly
#3404
je moet elke keer na dat het door ink of wie dan ook gezegde weer ff [ /quote] zetten en dan je eiegn stukkie typen dan  weer bij ander getypte weer beginnen met [quote] en dan erna er weer mee eindigen, het is ff wat werk, maar dan is het wel leesbaar.  ;D
Door Truitje
#3405
je moet elke keer na dat het door ink of wie dan ook gezegde weer ff [ /quote] zetten en dan je eiegn stukkie typen dan  weer bij ander getypte weer beginnen met  en dan erna er weer mee eindigen, het is ff wat werk, maar dan is het wel leesbaar.  ;D
gracias Jolly, ff werk geeft niet, ik zit er toch! Maar ik heb weer iets bij geleerd!
Door Helen
#3406
;D ;D ;D Geen dikke WITBIL koeien maar witte DIKBIL koeien. Klein maar essentieel verschil

okeehee, grote dikke witte koeien met billen, nou goed ;D  ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door