Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door SabenJin
#339827
Als de vraag al eens gesteld is dan mijn excuses daarvoor.

Ik zou in princiepe dus gewoon bij de c1000 (ik noem maar wat) wat kippenvleugeltjes mee kunnen nemen voor Jin. Het kapot slaan en dan geven?

Ergens wil ik het graag proberen, maar ben ook erg bang voor splinters hoor, daarom heeft Jin het ook nog niet gehad. Dit is goed voor het calciumgehalte of ook ergens anders nog goed voor om te geven?

Kippennekken e.d. gaat mij toch iets te ver denk ik en ben daar absoluut geen held in. Vis geven vind ik al een hele strijd...... :-X
Door Truus
#339842
De kippen vleugels kun je gerust geven hoor, evenals de nekjes. Het splinterd echt niet en is heel zacht bot. Zeker ook heel geschikt om mee te beginnen.
Knip de vleugeltjes wek even in de bochtjes in met een snoeischaar en hou het eventueel zelf vast als je het geeft.
Kijk voor voorbeelden even naar de foto's van Tous ;)

http://www.barfclub.nl/BottenTEST.htm
Door SabenJin
#339935
ok inknippen dus en gewoon vasthouden bij het geven, zodat ze goed kauwt. Als jin maar neit denkt van ooh ik mag het niet hebben als ik het vast houd, zo is ze ook nog wel weer.
Moet ik het verder ook nog kapot slaan of niet?
Door Lizzy
#339947
SabenJin schreef: ok inknippen dus en gewoon vasthouden bij het geven, zodat ze goed kauwt. Als jin maar neit denkt van ooh ik mag het niet hebben als ik het vast houd, zo is ze ook nog wel weer.
Moet ik het verder ook nog kapot slaan of niet?
Als je het een paar keer in knipt of een paar keer met een bijltje in slaat, kun je het zo geven. Ze is toch rauw gewend? Ja, handiger is het om vast te houden maar als ze geleerd heeft om het dan niet aan op te pakken, dan zou ik het gewoon zo geven (ingeknipt dus).
Door SabenJin
#339952
ok we gaan het vanavond proberen. Ik ben zeer benieuwd!! Ze zal wel denken, waar komt vrouwtje nu weer mee aan zetten.
Echt waar de boodschappenmand is meer gevuld met dingen voor Jin dan voor mezelf :-[ Vers vlees wordt voor mevrouw gehaald, ze krijgt vis, er wordt speciaal voor haar fruit gehaald, want dat eet ik zelf niet, nu haal ik al kippenvleugels hahaha hoezo gek.
Door Truus
#339955
SabenJin schreef: ok we gaan het vanavond proberen. Ik ben zeer benieuwd!! Ze zal wel denken, waar komt vrouwtje nu weer mee aan zetten.
Echt waar de boodschappenmand is meer gevuld met dingen voor Jin dan voor mezelf :-[ Vers vlees wordt voor mevrouw gehaald, ze krijgt vis, er wordt speciaal voor haar fruit gehaald, want dat eet ik zelf niet, nu haal ik al kippenvleugels hahaha hoezo gek.
En dit is nog maar het begin ;) ;D. Hier wordt onze diepvries ook steeds meer een hondenvoedseldiepvries.
Door SabenJin
#340101
Jin heeft net haar eerst kippenvleugeltje opgegeten. In het begin ging het niet van harte. Ik heb eerst geprobeerd hem vast te houden en dan wou ze hem wel pakken, maar omdat ik hem ook vast hield liet ze weer los, dus heb ik het haar maar gegeven en heb haar gewoon steeds in de gaten gehouden.
Ze nam het wel in de bek, maar spuugde het ook steeds weer uit, wat is dit? Hoe eet ik dit?
Toen begon ze wel een beetje te kauwen en hoorde je het ook wel kraken, op dat moment liet ze ook steeds weer los, maar hij is opgegaan. Nu maar hopen dat ze er morgen met poepen geen last van heeft. (scherpe puntjes ofzo)
Door Lizzy
#340103
SabenJin schreef: Jin heeft net haar eerst kippenvleugeltje opgegeten. In het begin ging het niet van harte. Ik heb eerst geprobeerd hem vast te houden en dan wou ze hem wel pakken, maar omdat ik hem ook vast hield liet ze weer los, dus heb ik het haar maar gegeven en heb haar gewoon steeds in de gaten gehouden.
Ze nam het wel in de bek, maar spuugde het ook steeds weer uit, wat is dit? Hoe eet ik dit?
Toen begon ze wel een beetje te kauwen en hoorde je het ook wel kraken, op dat moment liet ze ook steeds weer los, maar hij is opgegaan. Nu maar hopen dat ze er morgen met poepen geen last van heeft. (scherpe puntjes ofzo)
Zoooo, het begin is gezet. Ik denk dat je morgen niks merkt. En al zeker geen scherpe puntjes want ze verteerd de botjes in de maag.
Door Truus
#340109
Het zal morgen heus wel goed gaan hoor ;). Leuk de eerste barfervaring, de tweede keer weet Jin vast wel wat ze moet doen ;)......meer..meer...meer ;D
Door SabenJin
#340418
hoevaak mag je eigenlijk zo'n kippenvleugeltje geven per dag of per week. Ik heb een pakje van 4 verkocht en het zou zonde zijn als het kapot zou gaan, of moet ik het eerst invriezen?

Iemand waarmee ik loop zat er laatst aan te denken om haar hond een gebraden kippenvleugeltje te geven, maar wist niet of dit wel mocht, kan het kwaad ze ze een gebraden vleugeltje krijgen?

Zij zei ook, toen ik zei dat Jin het rauw kreeg, dat honden van rauw vlees zo uit hun bek gaan stinken. Is dat zo?
Door Cathelijn
#340420
ik zou ze gewoon elke dag een vleugeltje geven. Na vier dagen weer eens iets anders proberen.

En ja: het kan zeker kwaad als ze een gebraden vleugel krijgen. Echt NOOIT DOEN!!!!!
Dan heb je heel veel kans op splinteren en ellende.

Die iemand waarmee je loopt voert zeker geen vers? Ik vind niet dat mijn hond uit zijn bek is gaan stinken, in tegendeel, zijn gebit is schoner, en zijn adem ook. Okee het ruikt wat anders, maar het stinkt niet.
Door SabenJin
#340445
tuurlijk een hond ruikt zo wie zo uit zijn bek vind ik en idd zij voert haar hond gewoon brokken en is niet zo op de hoogte van vers vlees e.d. ik had haar al wel verteld dat ik Jin gewoon een rauw kippenvleugeltje gaf en dan wel inknippen. Zij had haar hond dus een gebraden vleugeltje willen geven, maar wist niet of het kon en heeft het dus maar niet gedaan. Nu wil ze het dus wel gaan doen, maar ik zal haar zeggen dat het dan wel rauw moet.
Door Marion
#340451
als zij brokken geeft en dan een rauw kippenvleugeltje erbij kan de hond problemen krijgen met het verteren hiervan. Ik zou dit niet aanraden. Beter kan ze dan die dag geen brokken geven maar dan nog zou het beter zijn de hond eerst over te schakelen op kant en klaar vers voer en dan pas beginnen met kippenvleugeltjes e.d.
Door SabenJin
#340458
overstappen op vers vlees zal ze toch niet doen denk ik. Ik zou het haar kunnen zeggen, maar wat ze er dan zelf mee doet....tja.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door