Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door CavaliersLokeren
#336428
Mijn hondje is reeds geruime tijd ducker (compleet).
Mijn huidige hond, Yara, een Cavalir King Charles is overgestap van pupy voeding in blik naar duck op de leeftijd van ongeveer drie maand. Zij kwam bij ons op net geen 7 weken en at min of meer zelfstandig. Het advies van de kweker was, korrels + pupy in blik zoals afgespeend. Gezien de zeer jonge leeftijd van hebben wij dit gevolgd tot drie maand en dan op duck overgeschakeld.

Nu komt er eind deze maand nog een Cavaliertje, Fleur. Ook haar willen wij op Duck plaatsen. Zij wordt momenteel afgespeend op korrels. En zal meer zelfstandig zijn (verrmoed ik) dan Yara bij aankomst.

Schakel ik voor Fleur bij aankomst direct over op Duck of geef ik eerst nog een maand of zo pupy voeding in blik, of korrels zoals bij het afspenen ?
Door Audrina
#336430
Ik zou haar meteen overzetten op Duck. Kan je de fokker niet wat Duck geven, zodat ze er daar alvast aan kan wennen?
Door Ejka
#337661
Ik heb de eerste dagen nog het voer van de fokker gegeven, dat at ze trouwens slecht en heb mijn pup toen gelijk op kvv gezet. En nu is het kvv en barf. En dat gaat prima.
Door pollekind
#337771
Wij hebben ook twee Cavalier King charles Spanieltjes en ik heb hun toen ik ze kocht ook direct de zelfde dag nog Energique gegeven.Maar mijn hondjes heb ik niet als pup gekocht,maar gekocht toen ze ander half jaar oud waren.Maar ze hadden nog nooit geen vers vlees gehad.Alleen de jongste heeft wel wat darmproblemen gehad(en andere medische problemen dus niet alleen van het voer),maar die hadden we toen een hele tijd op lams&rijst versvlees gezet van Energique.En nu eten ze allebei de normale versie van Energique.En ze doen het er super op,ze eten het graag en glimmen mooi en zijn lekker actief.En Cavaliers staan er een beetje bekend om dat het slechte eters zijn,maar daar heb ik met versvlees hier geen last van.Hun bakje is zo leeg.Ik geef ze(ze wegen 6,7 kilo)ander half plak energique per volwassen hond,verdeeld over 2 maaltijden.
Door CavaliersLokeren
#340238
Donderdag is het zo ver dan komt Fleur.
Dus direct op duck.
Wat bij eventuele platte stoelgang ?
DA of is er iets waardoor dit kan beperkt of voorkomen worden ?
Ergens heb ik gehoord een beetje carbobel bij het eten voegen.
Eventueel nog die duck nog ietje fijner maken ?
Laatst gewijzigd door CavaliersLokeren op zo 26 jun 2005, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pollekind
#340240
Hoi dirk,je zou bijvoorbeeld ook in een paar dagen kunnen overschakelen.Dus op dag 1 geef je wat van het voer wat je pup bij de fokker kreeg en te samen met wat Duck.De tweede dag geef je weer wat meer Duck en wat minder brokjes.Zo kun je langzaam overschakelen in een week tijd.En kunnen de darmen van de pup er ook goed aanwennen.
Door essie
#340393
Ik zou gewoon overzetten, als de pup gezond is moet dat geen problemen geven.
Mijn poedelpup heb ik vorig jaar toen ze kwam over direct op de Duck gezet. Er is geen brokje ingegaan, geen problemen.

En inderdaad geen brokken met Duck mengen, dat is niet slim.
Door Truus
#340401
[quote="dirk.simoen"]
Maar wat dan met het feit dat men het afraad om vers en brokken samen te geven.
[/quote]
In ieder geval moet er 8 uur tussen zitten maar ik zou gelijk over gaan op versvlees. Je zou het de eerste keer met een beetje warm water kunnen overgieten en dit dan langzaam afbouwen.
Succes met het kleine pupje straks!
Door CavaliersLokeren
#343715
De nieuwe pup, Fleur, is sinds gisteren ons gezin komen vervoegen. http://users.skynet.be/simoen.dirk/yafl ... 062005.htm
Aangezien ze bij de fokker gans de dag korrels kon eten was er nog geen regelmaat in het voedingsschema. Dus maar direct de goede raad hier gegeven opgevolgd en 's avonds reeds overgestapt op Duck. Voor vandaag staar er 4 maal 50 gram op het menu.
Het is uiteraard nog een beetje afwachten of de stoelgang niet te plat (dun) zal zijn. Maar ze lust het, binnnen de kortste keren is het bordje leeg.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#344214
Ahhhh mijn favo kleur een blenheim, wat een lekker ding zeg.
En gewoon direct overzetten, de diaree zal wel meevallen en als het een beetje dunner wordt ook geen paniek.
Door pollekind
#344661
Het is zeker een lekker moppie!Ik ben ook wel benieuwd hoe het met eten gaat?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door