Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#340255
Ziggy heeft heel erge diarree gehad gisteren en vannacht en er komt nu ook pus uit haar muts. En ze is 15 april loops geworden, dus dat is wel een tijdje geleden. Verder is ze zoals altijd. Suffig, zielig en sloom.
Buiten is ze juist weer een hele blije hond.
Ik word er echt zo moedeloos van. Ik weet niet wat ik met haar moet en ik heb echt het gevoel dat er iets mis is met haar. Ik ga maandag meteen een afspraak maken met Tannetje ff kijken wat zei ervan vind. Ik hoop dat zei me kan geruststellen of kan zeggen wat er mis is. Is het trouwens verstandig om vandaag met dat eliminatie dieet te beginnen als ze diarree heeft?
Door Lizzy
#340274
Ik denk dat je zeker met het eliminatie dieet kan beginnen, maar als zij echt baarmoederontsteking heeft, dan denk ik dat je gewoon naar de DA moet. Heeft ze koorts?
Door Laura2004
#340328
Lizzy schreef: Ik denk dat je zeker met het eliminatie dieet kan beginnen, maar als zij echt baarmoederontsteking heeft, dan denk ik dat je gewoon naar de DA moet. Heeft ze koorts?
Dat weet ik niet. Ze drinkt wel meer dan anders. Kan ik haar temperatuur gewoon met een gewone thermometer opmeten. Moet je het in haar kont doen of niet? Kan dat met een boterham zakje eromheen met een beetje vaseline of niet?
Door Helen
#340333
Oei, veel drinken zie je volgens mij wel vaak bij een baarmoederontsteking en sowieso hoort een teef geen pus uit te scheiden.....Ik doe altijd gewoon vaseline op een thermometer en stop het idd in de kont.
Ik zou morgen naar de DA gaan.
Door Lizzy
#340336
Laura2004 schreef: Dat weet ik niet. Ze drinkt wel meer dan anders. Kan ik haar temperatuur gewoon met een gewone thermometer opmeten. Moet je het in haar kont doen of niet? Kan dat met een boterham zakje eromheen met een beetje vaseline of niet?
Nee, gewoon de kale termometer er vanachteren in stoppen met een beetje vaseline. Ik zou het maar even opmeten.
Door Laura2004
#340343
Helen schreef: Oei, veel drinken zie je volgens mij wel vaak bij een baarmoederontsteking en sowieso hoort een teef geen pus uit te scheiden.....Ik doe altijd gewoon vaseline op een thermometer en stop het idd in de kont.
Ik zou morgen naar de DA gaan.
Ik ga morgen naar de DA, dat zeker weten en als het nodig is vandaag. Wat is de normale temperatuur rond de 38 toch?
Door Lizzy
#340345
Laura2004 schreef: Ik ga morgen naar de DA, dat zeker weten en als het nodig is vandaag. Wat is de normale temperatuur rond de 38 toch?
Tussen de 38 en 39 graden. Ik zou haar zeker heel goed in de gaten houden en vandaag gaan, indien nodig.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 26 jun 2005, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#340347
Het kan ook een samenloop van omstandigheden zijn natuurlijk...Diaree door het warme weer...misschien schijnzwanger na de loopsheid enz. maar als je het zeker wilt weten, zou ik ook even naar de D.A. gaan.
Door Laura2004
#340356
Haar temperatuur is 38.15, dus dat is positief. Het is trouwens niet echt pus. Het was een druppeltje witte afscheiding. Pus is misschien wat geliger. Het rare is dat ze buiten heel blij is en lekker speelt en rent.
Door Helen
#340372
Laura2004 schreef: Haar temperatuur is 38.15, dus dat is positief. Het is trouwens niet echt pus. Het was een druppeltje witte afscheiding. Pus is misschien wat geliger. Het rare is dat ze buiten heel blij is en lekker speelt en rent.
Het is toch een staff? Zijn dat niet vrij "harde"honden met een hoge pijngrens? Toen Kuma bijna die maagperforatie had, zag je ook vrijwel niets aan haar....Dus ik denk niet dat dat wat zegt bij iedere hond. Mijn andere hond daarintegen loopt al op 3 poten als ze haar teen stoot. Hoe ze pijn uiten verschilt per hond is wat ik eigenlijk wil zeggen.
Door Laura2004
#340537
danielle1980 schreef: geef je alba vetsum nu?
Ja, daar was ik gisteren avond mee begonnen, dus ik dacht dat het misschien een reactie kon zijn daarop. Ze is nu een stuk blijer en vrolijker.
Door danielle1980
#340539
Laura2004 schreef: Ja, daar was ik gisteren avond mee begonnen, dus ik dacht dat het misschien een reactie kon zijn daarop. Ze is nu een stuk blijer en vrolijker.
daar dacht ik ook aan,dat ze daardoor wat 'troep'kwijt raakte :-\
Door Laura2004
#340544
Ik ga morgen wel gewoon een afspraak maken bij de DA hoor, want ik wil gewoon zeker weten dat ze niks ernstigs heeft.

Helen: Staffs zijn idd hard en hebben een hele hoge pijngrens. Het probleem is dat ik Ziggy nog maar een paar maanden heb en het is een herplaatsertje waarvan ik dus niet precies weet wat haar verleden is en vanaf het begin heeft ze zich raar gedragen en is ze ziekig geweest, dus ik weet eigenlijk niet wat haar normale gedrag is dat is ook mijn probleem, want bij mijn andere honden merk ik het gelijk aan het gedrag, maar Ziggy ken ik eigenlijk nog niet goed genoeg en ik heb ook nog geen echte sterke band met haar, dus vandaar ook dat ik extra bezorgd ben en af en toe niet weet wat er is.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 26 jun 2005, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door