Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SabenJin
#339940
Ik heb vanmiddag 10 kilo CB gehaald om te proberen. Daarnaast heb ik 12 kilo Energique 1 gehaald en 12 kilo energique 3 besteld. Dat had hij niet op voorraad omdat dat niet zo snel ging. Dat kan ik dus volgende week ophalen.
Ik heb nu in ieder geval wat in mn (nieuwe/2e handse) vriezertje liggen.

Ik wil nu dus eerst Jin CB proberen te geven. Jin krijgt van Energique 500 gram per dag. Die hoeveelheid hou ik denk ik eerst ook maar met de CB aan.
Eén rol is 1 kilo dus daar kan Jin 2 dagen mee. Ik denk dat ik het er de dag voor uitleg om te ontdooien dan een dag ervan te eten gaf en die dag erna ook. Er staat op 2 dagen na ontdooien houdbaar dus dat moet lukken volgens mij en zit ik niet met het snijden van het bevroren vlees.

Kan ik nu morgen zo beginnen met CB of moet ze er eerst langzaam aan wennen?

Ik weet niet of hij ook CB aktief heeft, maar kan ik Jin anders ook af en toe Energique 3 geven naast de CB?

Ik ben zeer benieuwd hoe ze het vind en hoe ze het er op gaat doen. Moet wel zeggen dat ik CB erg duur vind. Nog duurder dan de Energique. Hij verkoopt ook duck wat weer goedkoper is dan Energique en CB, maar ik hoorde dat dat dus niet zo goed moet zijn om alleen maar dat te geven.
Door Truus
#339961
Als je echt wilt weten of Jin tegen de CB kan, zou ik het eerst bij 1 merk houden. Voeren doe je op het oog dus kijk of Jin te dik is...dan minder en te mager...dan meer.
Je kunt morgen gewoon beginnen hoor.
Succes !
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#340221
Zou inderdaad voorlopig alleen Cb geven om te kijken hoe Jin het daar op doet. Dan kan je later altijd nog gaan afwisselen als je dat wilt.
Als je trouwens Cb in grotere hoeveelheden afneemt dan is het goedkoper. ;)
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op zo 26 jun 2005, 01:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SabenJin
#341308
[quote="bernergek"]
Zou inderdaad voorlopig alleen Cb geven om te kijken hoe Jin het daar op doet. Dan kan je later altijd nog gaan afwisselen als je dat wilt.
Als je trouwens Cb in grotere hoeveelheden afneemt dan is het goedkoper. ;)
[/quote]

Ik heb eerst maar 10 kilo gehaald om het te proberen. Ik weet natuurlijk niet hoe ze het erop doet en met 10 kilo kan ik ongeveer 20 dagen dus dan moet ik het wel kunnen zien en kan ik eventueel groot inslaan.

er staat op dat het 20-25 gram per kilo voor volwassen honden is en ongeveer 50 gram per kilo voor jongen honden en pups. Tot welke leeftijd hoort een hond bij de ' jonge honden' ?

Het valt me op bij Cb dat je echt rauwe stukken vlees e.d. ziet, wat je bij energique bijvoorbeeld echt niet ziet. Dat is echt grauw en saai van kleur en zie je niet wat erin zit, wat dat betreft ziet Cb er best wel smerig uit omdat je echt alles ziet
Door Truus
#341361
[quote="SabenJin"]




Het valt me op bij Cb dat je echt rauwe stukken vlees e.d. ziet, wat je bij energique bijvoorbeeld echt niet ziet. Dat is echt grauw en saai van kleur en zie je niet wat erin zit, wat dat betreft ziet Cb er best wel smerig uit omdat je echt alles ziet
[/quote]
Dat vind ik nou juist het voordeel, je kunt echt zien wat er in de Cb zit en ze moeten er toch iets meer moeite voor doen om het binnen te krijgen, Energique is ook goed hoor maar is meer gemalen.
Door SabenJin
#341377
[quote="Truus"]
Dat vind ik nou juist het voordeel, je kunt echt zien wat er in de Cb zit en ze moeten er toch iets meer moeite voor doen om het binnen te krijgen, Energique is ook goed hoor maar is meer gemalen.
[/quote]

meer moeite??? hahaha nee hoor, hap slik weg, ze vindt het heerlijk en ookal is de bak leeg, ze blijft hem nalikken hahaha hopelijk doet ze het er goed op en dan hou ik het bij cb want idd ik ben het met jee eens wat je wel meer ziet wat er in zit, maar het ziet er niet echt smakelijk uit he ;) gelukkig hoef ik het dan ook niet te eten. De plakken van energique zijn wat makkelijker, maar nogmaals vindt ik CB er natuurlijker uit zien. Het is ook net of je aan de lucht van het vlees wend. Anderen gaan over hun nek en ik kijk er niet vreemd meer van op hahaha
Door pollekind
#341444
[quote="SabenJin"]
Ik heb eerst maar 10 kilo gehaald om het te proberen. Ik weet natuurlijk niet hoe ze het erop doet en met 10 kilo kan ik ongeveer 20 dagen dus dan moet ik het wel kunnen zien en kan ik eventueel groot inslaan.

er staat op dat het 20-25 gram per kilo voor volwassen honden is en ongeveer 50 gram per kilo voor jongen honden en pups. Tot welke leeftijd hoort een hond bij de ' jonge honden' ?

Het valt me op bij Cb dat je echt rauwe stukken vlees e.d. ziet, wat je bij energique bijvoorbeeld echt niet ziet. Dat is echt grauw en saai van kleur en zie je niet wat erin zit, wat dat betreft ziet Cb er best wel smerig uit omdat je echt alles ziet
[/quote]

Ik dacht dat jonge honden tot 1,5 jaar zijn.Bij sommige rassen is het later en bij andere eerder volwassen.
Door SabenJin
#356178
Nou ik ben weer terug gegaan naar energique en daar blijk ik ook bij. Ik ben het er zeker mee eens dat het er beter en verser uitziet, maar Jin doet het er zeker niet beter op. Haar huis wordt ontzettend droog en kreeg overal rare plekjes en ook kale plekjes. Ik hoor nu steeds meer dat honden (niet alle) huidklachten krijgen van CB.

Op energique deed ze het perfect dus ookal ziet het er misschien saai of minder vers uit het gaat mij om de hond en neit hoe het er uit ziet.
Door Truus
#356181
[quote="SabenJin"]
Nou ik ben weer terug gegaan naar energique en daar blijk ik ook bij. Ik ben het er zeker mee eens dat het er beter en verser uitziet, maar Jin doet het er zeker niet beter op. Haar huid wordt ontzettend droog en kreeg overal rare plekjes en ook kale plekjes. Ik hoor nu steeds meer dat honden (niet alle) huidklachten krijgen van CB.

Op energique deed ze het perfect dus ookal ziet het er misschien saai of minder vers uit het gaat mij om de hond en neit hoe het er uit ziet.
[/quote]
Prima toch? In energique zit alles wat ze nodig hebben .
Ik heb ook het idee dat de huis droger is en ze minder glanzen sinds ze op CB staan. Ik ga er visoliecapsules bijgeven denk ik.Kijken of dit helpt.
Laatst gewijzigd door Truus op vr 22 jul 2005, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#356197
[quote="Lupa"]
wat bedoelen jullie met de huis is droger? ;D
even zonder gekheid, hier geen problemen met de carnibestze zijn gezond ze glimmem enz enz
[/quote]
Minder glans, veel doffer zeg maar. Zelf geef ik light dus zou mischien eens op een andere versie moeten overgaan. ;)
Hoelang mag je trouwens de light versie blijven geven?
Laatst gewijzigd door Truus op vr 22 jul 2005, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#356203
[quote="Lupa"]
jullie hebben het over huiS en niet over huiD
(het was dus even een grappje)
maar wat is de reden dat je light geeft?
[/quote]
Grrrrrrr >:(, een blinde zou het graag willen zien :P
Door Truus
#356209
[quote="Lupa"]



maar wat is de reden dat je light geeft?
[/quote]
Omdat ik met een afvalschema bezig ben. Minder voer en light, op aanraden van Renate.
Door Truus
#356218
[quote="Lupa"]
mischin een idee om weer op de normlae terug te gaan en dan de hoevelheid die ze moeten hebben voor hun goeie gewicht?
als ze dof worden zou ik toch een andere plan geen trekken
[/quote]
Ja zat ik ook aan te denken ;), eerst dit maar opmaken, er ligt nog alwat in de vriezer.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#356243
Truus, ik had Gitte ook een hele tijd op CB light en daar kreeg ze ook een droge huid van en een doffe vacht. Ben toen overgestapt op CB lam/rijst en haar vacht werd weer als vanouds, haar gewicht helaas ook bijna weer >:(, nu krijgt ze voor de helft Lam/rijst en voor de helft Light, dat gaat prima zo, ze blijft op gewicht en haar vacht ziet er ook weer stukken beter uit. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door