Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door hamada
#339840
Remi en Ramses eten alleen maar kvv (CB) nu al weer een paar jaar. Vorige week aten we kip en toen heb ik ze de rauwe vleugeltjes gegeven. Voor het eerst dat ze botjes aten. Ramses uit de hand, maar remi kluift altijd rustig op zijn gedroogde pensje en dat deed hij ook nu met de vleugel. Beiden waren enthousiast. :D Helaas kon ik afgelopen week nergens kippevleugels naturel vinden, alleen maar gemarineerde.
Drumsticks zijn er genoeg, maar die lijken zo groot :-\.
Kan ik die aan ze geven (het zijn cavaliers) en moet ik ze dan nog met een hamer bewerken of insnijden o.i.d. Of is het bot toch te grof voor ze. Als het even kan wil ik verstoppingen e.d. voorkomen. Maar ze genoten zo van die vleugels, dat ik ze graag weer aan het kluiven zet!!!
Door Truus
#339987
Ja drumsticks kun je best geven hoor, ze hebben wel harde botjes en ik geef liever kippenvleugeltjes ( in de bochten inknippen) of kippennekjes.
Eventueel even platslaan.
Door K9Jordan
#340174
Je kunt ze prima geven, maar als je een hakbijl hebt zou ik een paar flinke meppen erop geven! Ik vind de botten persoonlijk ook wat hard en Jordan is het met me eens ;D en laat het liggen als het te hard werken is voor zijn eten ::)
Door tieneke
#340208
Zelf zou ik nog even een paar keer vleugels of kippennekken geven voor je met een drumstick begint.
Anders goed platmeppen met een hamer.
Laatst gewijzigd door tieneke op zo 26 jun 2005, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#340216
Ik zou ook liever nog 'n paar keer vleugels of nekken geven inplaats van drumsticks,de pootbot is vrij grof,je kan ook 'n hele kip kopen en daar de vleugels vanaf knippen,de poten en filet van de borstkast houd je voor jezelf,en dan de borstkast met beetje vlees eraan in de helft knippen en dat aan de honden geven. ;)
Door hamada
#340437
Bedankt voor alle tips.
Ik ga eerst maar eens mijn agressie op de drumsticks botvieren met een bijltje, ;D en dan volgende week de poeliers maar eens langs om vleugels zonder marinade te vinden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door