Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sofie
#339179
Hey!

Weer een vraagje: mag ik mijn cocker in feite elke dag een bot geven? Het zijn kleine botten zoals kippenvleugels, kippennekjes, ribbekes,...

Sofie.
Laatst gewijzigd door Sofie op vr 24 jun 2005, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sofie
#339294
[quote="Laura2004"]
Volgens mij geeft ze duck
[/quote]

Jep ze staat volledig op Duck.
En 1 avond in de week geef ik haar ander vlees zoals spiervlees.

Sofie.
Door Nelly
#339487
Ik zou zeggen:probeer het uit en let op de ontlasting van je hond. Gaat-ie wit- krijtachtig poepen of erg veel moeite krijgen met poepen, dan geef je teveel bot. Is dat niet het geval , dan denk ik dat het niet zo'n kwaad kan.
Door Sofie
#339584
[quote="Nelly"]
Ik zou zeggen:probeer het uit en let op de ontlasting van je hond. Gaat-ie wit- krijtachtig poepen of erg veel moeite krijgen met poepen, dan geef je teveel bot. Is dat niet het geval , dan denk ik dat het niet zo'n kwaad kan.
[/quote]

Ze zit nu dus al een 14-tal dagen op 1 bot (kippenvleugel of 2 kippennebkjes) en het gata toch goed. Heeft slechts 1 maal kruimelige ontlasting gehad.
Maar ik zal het idd in de gaten houden.

Wat ik me nog afvraag: naarmate ik grotere botten geef...moet ze dan minder versvlees krijgen op die dag?

Sofie.
Door Truus
#339587
[quote="Sofie"]
Ze zit nu dus al een 14-tal dagen op 1 bot (kippenvleugel of 2 kippennebkjes) en het gata toch goed. Heeft slechts 1 maal kruimelige ontlasting gehad.
Maar ik zal het idd in de gaten houden.

Wat ik me nog afvraag: naarmate ik grotere botten geef...moet ze dan minder versvlees krijgen op die dag?

Sofie.
[/quote]
Dit ligt eraan of er veel vlees aan zit. Als er veel vlees aan zit, trek ik het van de hoeveelheid kvv af.
Wel geef ik eerst het versvlees en daarna het bot.
Door Lizzy
#339696
Ik zou zelf niet iedere dag bot geven. In Duck zit ook al gemalen bot. En ik vind het wel erg botterig worden. Je kunt ook een keer of 2 per week een wat groter bot geven. En dan hoef je de hoeveelheid Duck niet te verminderen. Je kunt ook een maaltijd Duck laten vallen en bijv. spiervlees geven met daarachter aan een botje.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#339769
Het ligt ook aan het type bot. Mijn honden krijgen 3x per week een vleesbot en daarnaast nog regelmatig gewoon een kaal ribje ofzo voor de kluif. Het ene is een maaltijd; het andere een tussendoor/toetje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door