Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ans
#337476
We hebben weer een pup in huis. We hebben haar nu 2 weken. Ze kreeg puppybrokken mee, pedigree. Die heb ik ze nog 1 dag gegeven en ben toen overgestapt naar Rodi. In het begin had ze stevige ontlasting en had ze moeite met de ontlasting. toen gaf ik ze een paar druppels omega. Het spoot er uit. Daar ben ik dus mee gestopt. Nu heeft ze nog steeds moeite met haar ontlasting en als er dan iets uitkomt is het zacht en slijmerig. Weten jullie iets om dit te verhelpen.

De pup is 10 weken. Het is een boerenfox en ze heet Senna.

Groetjes Ans
Door Peet
#337479
Aggosh, arme kleine :-\..d'r darmpjes zijn behoorlijk overstuur, zo te horen. Ik zou haar een klein beetje probiotica geven (pilletjes/capsules, van de Hema ofzo), en de Rodi overgieten met wat gekookt water voordat je het geeft.

Sterkte voor de kleine hoor!
Door ans
#337491
Dat heb ik de eerste 5 dagen ook gedaan met gekookt water erover en daarna heb ik ze zo gegeven.
Door Doedels
#337841
[quote="ans"]
Dat heb ik de eerste 5 dagen ook gedaan met gekookt water erover en daarna heb ik ze zo gegeven.
[/quote]Gefeliciteerd met de nieuwe pup :D Misschien weer even terug op overgieten met heet water tot dat de darmen weer tot rust zijn gekomen en dan mengen met steeds meer rauw. En vaak kleine beetjes geven zolang de darmen niet in orde zijn. Daarna rustig afbouwen naar minder en grotere maaltijden.
Door Jinxy
#338939
[quote="Anneke V"]
Volle joghurt zou ook goed zijn voor de darmflora....
[/quote]

Werkt alleen veel minder dan echte probiotica...
Door Lizzy
#339177
Ja, ik zou zeker probiotica gaan geven. Dit wordt in reformwinkels/drogisten ook wel 'acidophilus' genoemd. Overigens: als de ontlasting niet goed is, zou je ook over kunnen stappen op een ander merk.
Door bernerfan
#339209
hee een nieuwe pup? gefeliciteerd hoor met senna :D , wat vervelend dat ze nu een beetje ziek is, ik hoop dat ze snel opknapt hoor, sterkte ermee :)
Door ans
#339301
ik heb overal naar probiotica gevraagd maar de meeste kennen het niet. Ze hebben wel wat voor de darmen, maar dan staat erbij niet geschikt voor kinderen onder de 12 jaar en dat durf ik Senna niet te geven. Ze is bijna 11 weken en weegt nog geen 3 kilo. Nu hebben ze me bio-garde aangeraden.
Ik ga carnibest proberen. Want wat nico (douke) shrijft over de ontlasting zo is het bij Senna ook. Zacht en slijmerig en je moet het met de hoge drukspuit van je tegels afdoen want anders gaat het er niet af en ook hij gebruikt Rodi.
Ik hoop dus dat het met carnibest beter zal gaan. Bij de reformwinkel zeiden ze dat niet iedere hond vers vlees kan verdragen en dat ik beter op vegetarische brokken kon overgaan. Hebben we bij Twist gebruikt, maar die raakte hierdoor aan de diarree. Dus die vallen zeker af.
Dus onze hoop is nu gevestigd op carnibest en bio-garde
Door Lizzy
#339303
Probiotica kun je bij de dierenarts bestellen (protexin), via internet bestellen (bijv. via www.puurnatuur.nl en dan het merk de Groene Os) of bij de drogist of reformwinkel kopen. Meestal heet het bij drogisten/reformwinkels "Acidophilus". Acidophilus is gewoon 1 van de goede bacterieen.

Het merk Akropharma kun je vaak bij de reformwinkel kopen. Dat heet ook Acidophilus. Bij de Tuinen heet het Acidophilus.

En dit kun je echt aan je hond geven hoor, anders zouden we het niet aanbevelen ;)!
Door Ike
#339304
in vele winkels waar je naar probiotica vraagt zeggen ze rustig dat ze het niet verkopen, ze weten dus zelf niet wat ze in huis hebben, bv bij de tuinen zeiden ze tegen mij het niet te hebben, ga je dan zelf rond zoeken en kijken op verschillende potjes waar die voor zijn kwam ik al twee verschillende tegen, kruitvat idem dito, hadden ze niet, heet daar dus darm-balans en ga zo maar door, in een goede reformzaak zal je het zeker kunnen vinden en dus ook bij het kruitvat (zijn geloof ik capsules) ;)
Door ans
#339308
Oke

Ga straks de ronde weer af. Ik heb nu de andere namen opgeschreven en anders vraag ik t de DA of bestel het via internet.
Bedankt in ieder geval.
Door ans
#339764
ik heb darmflora balans (capsules) Weet iemand hoeveel ik ervan mag geven?
Gisteravond begon ze ook met overgeven. :(Vanmorgen carnibest gegeven en ook dat bleef er niet lang in.
Probeer nu nog kleinere hoeveelheden te geven en meerdere keren op een dag.
Ook giet ik er nog gekookt water over.
Hopelijk helpt dit allemaal anders is het misschien beter dat we naar de DA gaan.
Door Lizzy
#339793
[quote="ans"]
ik heb darmflora balans (capsules) Weet iemand hoeveel ik ervan mag geven?
Gisteravond begon ze ook met overgeven. :(Vanmorgen carnibest gegeven en ook dat bleef er niet lang in.
Probeer nu nog kleinere hoeveelheden te geven en meerdere keren op een dag.
Ook giet ik er nog gekookt water over.
Hopelijk helpt dit allemaal anders is het misschien beter dat we naar de DA gaan.
[/quote]

Als ze blijft overgeven en dunne poep blijft houden, dan moet je zeker naar de DA! De kans op uitdrogen bij pups is echt heel groot en het uitdrogen gaat ook heel snel. Dus, wacht daar nooit te lang mee.

Het is niet gezegd dat ze ziek is door het voer hoor. Dikke kans dat ze last heeft van een virusje. Ik zou haar hele kleine beetjes voer per dag geven (wel 6 maaltijdjes). Laat de CB even een paar tellen koken voordat je het geeft. En gooi er bij iedere maaltijd wat probiotica overheen (als het afgekoeld is!! Want, de goede bacterieen sterven wanneer je ze verhit. Dus, eerst eten laten afkoelen, dan probiotica erover en dan geven).

Hoeveel capsules moet een volwassen mens in nemen? (de dosering is per merk anders). Geef haar de helft van deze dosering. Overdoseren kun je niet hoor, met dit spul.

Geef haar ook Okugest van VSM. Kun je gewoon bij de drogist halen. Geef haar daar ieder uur een half tabletje van, totdat de klachten afnemen. Daarna 3 tabletjes per dag.

En nogmaals: blijft ze ziek: naar de DA!
Door ans
#339795
Bedankt ik ga dadelijk die pilletjes nog halen.
Ziek ziet ze er niet uit. Ze speelt wel. Wel kort en dan gaat ze weer slapen.
Wilde naar het weekend naar de DA als het nog niet over is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door