Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ike
#338907
Ben nog nooit zo happy bij de da weg gegaan!!! Ging met Ike naar een nieuwe da omdat we afgelopen oktober verhuist zijn en de vorige da een aardig eind weg zat, was daar redelijk tevreden (alhoewel er geen discussie mogelijk was wbt enten) maar wilde toch wat dichterbij . Kwam nu voor de entingen, had van te voren bedacht dat ik hem geen volledige cocktail wilde laten geven (alleen weil en parvo) en wilde vragen of de rabies enting niet over twee jaar gegeven mocht worden (heeft Ike nl vorig jaar gehad), nog voor ik (mijn ingestudeerde ;D) verhaal wilde beginnen zei de da (na de kennismaking en even in vogelvlucht gehoord te hebben over Ike zijn overgevoeligheden en darmperikelen) dit jaar hoeft Ike alleen maar parvo en weil omdat hij vorig jaar een cocktail heeft gehad en rabies pas over twee jaar , dit is nl drie jaar geldig binnen de eu!, ik wist niet wat ik hoorde, geweldig!!! Had ik daarvoor mij "geestelijk" voorbereid?? Helemaal niet nodig dus!!Zijn reactie op het feit dat Ike kvv krijgt was ook aardig positief, als hij het daar zo goed op doet en het heerlijk vind is dat toch geweldig, en hij ziet er fantastisch uit!, aldus de da. Hoop dat het zo positief blijft hier, fijn om het op deze manier mee te maken, je hoort en leest het ook vaak anders! 8)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#338910
Ike schreef: Ben nog nooit zo happy bij de da weg gegaan!!! Ging met Ike naar een nieuwe da omdat we afgelopen oktober verhuist zijn en de vorige da een aardig eind weg zat, was daar redelijk tevreden (alhoewel er geen discussie mogelijk was wbt enten) maar wilde toch wat dichterbij . Kwam nu voor de entingen, had van te voren bedacht dat ik hem geen volledige cocktail wilde laten geven (alleen weil en parvo) en wilde vragen of de rabies enting niet over twee jaar gegeven mocht worden (heeft Ike nl vorig jaar gehad), nog voor ik (mijn ingestudeerde ;D) verhaal wilde beginnen zei de da (na de kennismaking en even in vogelvlucht gehoord te hebben over Ike zijn overgevoeligheden en darmperikelen) dit jaar hoeft Ike alleen maar parvo en weil omdat hij vorig jaar een cocktail heeft gehad en rabies pas over twee jaar , dit is nl drie jaar geldig binnen de eu!, ik wist niet wat ik hoorde, geweldig!!! Had ik daarvoor mij "geestelijk" voorbereid?? Helemaal niet nodig dus!!Zijn reactie op het feit dat Ike kvv krijgt was ook aardig positief, als hij het daar zo goed op doet en het heerlijk vind is dat toch geweldig, en hij ziet er fantastisch uit!, aldus de da. Hoop dat het zo positief blijft hier, fijn om het op deze manier mee te maken, je hoort en leest het ook vaak anders! 8)
Wat fijn dat je zo'n goede da gevonden hebt. Houden maar hè ;)
Door Peet
#338911
Ike schreef: en rabies pas over twee jaar , dit is nl drie jaar geldig binnen de eu!,
Zijn ze het daar binnen de EU al helemaal over eens? Dat zou super zijn.....maar ik hoor zoveel verschillende verhalen... Moet ik Beau nou enten voor Frankrijk...of niet??
Door Lizzy
#338921
Peet schreef: Zijn ze het daar binnen de EU al helemaal over eens? Dat zou super zijn.....maar ik hoor zoveel verschillende verhalen... Moet ik Beau nou enten voor Frankrijk...of niet??
Niet. Als je met Nobivac Rabies ent en de DA een aantekening maakt dat de enting 3 jaar geldig is, dan hoef je dus maar 1 keer per 3 jaar te enten.

Overigens, parvo hoef je ook niet ieder jaar te enten. Deze biedt officieel 2 jaar bescherming en Nobivac is druk bezig met een registratie van 3 jaar (waarbij gezegd moet worden dat deze entingen in de USA al een 3 jarige registratie hebben!).
Door Peet
#338922
ooowww, SUPER Liz, bedankt! :D

Beau (en Tunja trouwens ook) zijn met Nobivac ge-ent...hoera hoera hoera....dit is zo'n opluchting voor mij...eindelijk geen angst meer voor die rottige fistels die altijd na een enting weer de kop op steken.
HOERA!!!!


(daar ga ik vanavond echt op proosten :D ;D ;D)
Door Ike
#338925
bernergek schreef: Wat fijn dat je zo'n goede da gevonden hebt. Houden maar hè ;)
ja, toppie hoor! :D
Door Lizzy
#338929
Ja, ga maar lekker een neut nemen hoor :D!

Laat overigens wel een aantekening in het paspoort maken he! Dat de enting 3 jaar geldig is. Dat had hij vorig jaar al moeten doen.... En zeg er gelijk ff bij dat hij (en de rest van de Nederlandse DA's) z'n vakbladen moet blijven lezen ;D

En als ie nou begint te sputteren, schuif hem dan deze URL's ff onder z'n neus (+ barfplaats ;D):

http://westafrica.intervet.com/products ... etails.asp

en

http://www.dierenartsabc.nl/reisvoorwaa ... _frame.htm

Daar staat letterlijk:

"Afgezien van een officieel Europees dierenpaspoort en een chip of goed leesbare tatoeage moet uw hond, kat of fret minimaal 21 dagen voor vertrek tegen rabiës ofwel hondsdolheid ingeënt zijn.
Nobivac® Rabiës en Nobivac® RL van de firma Intervet zijn voor rabiës geregistreerd met een immuniteitsduur van 3 jaar na vaccinatie vanaf 12 weken leeftijd. Als binnen 3 jaar weer wordt ingeënt tegen rabiës, dan kan men binnen de Europese Unie altijd op reis. Voor landen buiten de EU kan het zijn dat de inenting tegen rabiës nog steeds maar 1 jaar geldig is.

Vanwege de aanwezigheid van hondsdolheid gelden voor verscheidene landen nog de volgende aanvullende reisvoorwaarden:

In landen als Oostenrijk en Italië moet in openbare gelegenheden een hond zijn aangelijnd en gemuilkorfd.

Voor landen als Ierland, het Verenigd Koninkrijk, Malta, Noorwegen en Zweden is bij de hond, kat en fret ook een (eenmalig) bloedonderzoek op antistoffen tegen rabiës verplicht. De eerste twee landen willen dat dit al een half jaar voor vertrek is verricht. Ons land eist echter ook vóór vertrek uit Nederland een bloedonderzoek op antistoffen tegen rabiës indien de hond, kat of fret meegaat op vakantie naar landen als Bosnië Herzegovina, Bulgarije, Macedonië, Roemenië, Servië en Montenegro en Turkije.

Ook zijn er landen, zoals Zwitserland die een extra gezondheidscertificaat van maximaal 30 dagen oud willen.

Een land als Frankrijk laat verscheidene rashonden, die wij regelmatig in ons eigen land zien rond lopen, niet binnen".
Door Ike
#338934
Lizzy schreef: Ja, ga maar lekker een neut nemen hoor :D!

Laat overigens wel een aantekening in het paspoort maken he! Dat de enting 3 jaar geldig is. Dat had hij vorig jaar al moeten doen.... En zeg er gelijk ff bij dat hij (en de rest van de Nederlandse DA's) z'n vakbladen moet blijven lezen ;D

En als ie nou begint te sputteren, schuif hem dan deze URL's ff onder z'n neus (+ barfplaats ;D):

http://westafrica.intervet.com/products ... etails.asp

en

http://www.dierenartsabc.nl/reisvoorwaa ... _frame.htm

Daar staat letterlijk:

"Afgezien van een officieel Europees dierenpaspoort en een chip of goed leesbare tatoeage moet uw hond, kat of fret minimaal 21 dagen voor vertrek tegen rabiës ofwel hondsdolheid ingeënt zijn.
Nobivac® Rabiës en Nobivac® RL van de firma Intervet zijn voor rabiës geregistreerd met een immuniteitsduur van 3 jaar na vaccinatie vanaf 12 weken leeftijd. Als binnen 3 jaar weer wordt ingeënt tegen rabiës, dan kan men binnen de Europese Unie altijd op reis. Voor landen buiten de EU kan het zijn dat de inenting tegen rabiës nog steeds maar 1 jaar geldig is.

Vanwege de aanwezigheid van hondsdolheid gelden voor verscheidene landen nog de volgende aanvullende reisvoorwaarden:

In landen als Oostenrijk en Italië moet in openbare gelegenheden een hond zijn aangelijnd en gemuilkorfd.

Voor landen als Ierland, het Verenigd Koninkrijk, Malta, Noorwegen en Zweden is bij de hond, kat en fret ook een (eenmalig) bloedonderzoek op antistoffen tegen rabiës verplicht. De eerste twee landen willen dat dit al een half jaar voor vertrek is verricht. Ons land eist echter ook vóór vertrek uit Nederland een bloedonderzoek op antistoffen tegen rabiës indien de hond, kat of fret meegaat op vakantie naar landen als Bosnië Herzegovina, Bulgarije, Macedonië, Roemenië, Servië en Montenegro en Turkije.

Ook zijn er landen, zoals Zwitserland die een extra gezondheidscertificaat van maximaal 30 dagen oud willen.

Een land als Frankrijk laat verscheidene rashonden, die wij regelmatig in ons eigen land zien rond lopen, niet binnen".

deze da heeft idd in ike zijn paspoort een aantekening gemaakt dat de enting dus tot 2007 geldig is (had de vorige da vorig jaar moeten doen maar die was heilig overtuigd dat alle entingen elk jaar moeten :-[), ik was das allang blij dat deze nieuwe da er zo over dacht, en wat de reisbstemming betreft: we blijven maar in de buurt! (Duitsland), borrel ze! 8)
Door Cathelijn
#339236
ik kreeg via de RVV en ver. voor da's te horen dat ik voor Polen wel even pagina 24 van het paspoort moest laten invullen: verklaring van de da dat het dier in goede gezondheid verkeert en is opgewassen tegen het vervoer naar de plaats van bestemming.
Iemand een idee of dat ook echt zo is?
Door oebaya
#339239
Lizzy schreef: In landen als Oostenrijk en Italië moet in openbare gelegenheden een hond zijn aangelijnd en gemuilkorfd.

Voor landen als Ierland, het Verenigd Koninkrijk, Malta, Noorwegen en Zweden is bij de hond, kat en fret ook een (eenmalig) bloedonderzoek op antistoffen tegen rabiës verplicht. De eerste twee landen willen dat dit al een half jaar voor vertrek is verricht. Ons land eist echter ook vóór vertrek uit Nederland een bloedonderzoek op antistoffen tegen rabiës indien de hond, kat of fret meegaat op vakantie naar landen als Bosnië Herzegovina, Bulgarije, Macedonië, Roemenië, Servië en Montenegro en Turkije.
Kom al jaren in Oostenrijk, maar heb nog nooit in een openbare gelegenheid mijn honden hoeven muilkorven. Je moet echt wel de muilkorf kunnen tonen.

En let op met je certificaat: voor Engeland mag je de titer laten bepalen 30 dagen na enting. Voor Zweden is dat minimaal 120 dagen en maximaal 365 dagen na enting.
Nou, ik had dus een certificaat voor één van mijn honden dat ca. 90 dagen na enting was genomen. Giga hoge titer (6.11), maar niet goed voor Zweden en daar wilden we heen. Zat nog binnen de 365 dagen en opnieuw bloed laten prikken. Titer veel te laag 0.18 (moet 0.5 zijn). Hond moest dus na een jaar weer geënt, alhoewel hij met Nobivac geënt was. Zweden maar een jaartje opgeschoven.
gr.
Nicolette
Door Ike
#339268
Lupa schreef: mag ik vragen wie deze da is? als je de nam niet wilt geven mag je de wijk noemen waar hij zit
lupa krijgt ook rabbieenting en ik moest echt voor vechten om de da te laten begrijpen hoe het zat.
verder is er in hoofddorp maar 1 da die novibac geeft, heb vorige jaar echt ruzie met hem gehad ivm om de 2 jaar weil te doen, uiteindelijk is die toch van stag gegaan.hij zit in overbos
Klopt, het is da jansen, zit op muiderbos :)
Laatst gewijzigd door Ike op vr 24 jun 2005, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ike
#339271
Cathelijn schreef: ik kreeg via de RVV en ver. voor da's te horen dat ik voor Polen wel even pagina 24 van het paspoort moest laten invullen: verklaring van de da dat het dier in goede gezondheid verkeert en is opgewassen tegen het vervoer naar de plaats van bestemming.
Iemand een idee of dat ook echt zo is?
Ik heb pagina 24 even opgezocht (in het nieuwe dierenpaspoort), dat moet idd ingevuld worden, heeft mijn da gisteren ook gedaan, ik neem aan dat dit altijd moet als je je hond meeneemt naar het buitenland. :)
Door Timmy
#339276
oebaya schreef: Nou, ik had dus een certificaat voor één van mijn honden dat ca. 90 dagen na enting was genomen. Giga hoge titer (6.11),
Zo zie je dat dat erg kan verschillen. Timmy was gevaccineerd op 2/12/99 voor rabies. De titertest werd gedaan op 28/6/00 en zijn titer was 19.37 I.U/mL

Ik vond dat best hoog en heb daarna dus ook niet meer "echt" (ahum) gevaccineerd. Tegen rabies dan... ::)

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op vr 24 jun 2005, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door