Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#338599
Kan je CB eend rijst ook geven als lekkere afwisseling op de normale CB of is het alleen maar puur bedoeld voor honden die een eliminatie dieet moeten volgen of een allergie hebben?
Mijn jongste teefje is namelijk gek op eend en daarom lijkt het me wel lekker voor haar als ze af en toe ook eens CB eend rijst krijgt ipv CB light of natuur.
#338606
carnibest geef zelf aan dat dit voer niet bedoelt is om als normale voeding te verstrekken,tenzij uw huisdier bewezen allergisch en / of intolerant is voor alle gebruikelijke dierlijke eiwitten.
Maar om af en toe een keer te geven lijkt mij niks mis mee vooral omdat het ook compleet is net als de andere soorten.
#338611
Ik heb dat nagevraagd bij Carnibest toe eend&rijst net op de markt was; het is geen probleem om het als afwisseling te geven! Hoeveel duurder is die eend&rijst-versie eigenlijk in vergelijking met het Natuurvoer?
#338622
Mooi, dan ga ik haar af en toe (1 a 2 keer per week) als afwisseling ook eens CB eend rijst geven. ;)
Hoeveel duurder is die eend&rijst-versie eigenlijk in vergelijking met het Natuurvoer?
CB natuur kost 2,95 de kilo. CB eend rijst is 4,40 per kilo. En bij grootverbruik is de prijs natuurlijk lager.
Laatst gewijzigd door Audrina op do 23 jun 2005, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#338942
Taj, als je eend en rijst gewoon geeft, en er is eens een geval van vermoede allergie moet je echt op zoek naar iets wat je nog niet hebt gegeven. Dat wordt dan natuurlijk moeilijk.

Maar ik geef het ook gewoon. Zien we dan wel weer...

Enne, ze vinden het heeeeeeeeeerlijk ;) ;D
Laatst gewijzigd door Jinxy op do 23 jun 2005, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#338944
Ze heeft hiervoor toch ook al gewoon stukken eend op, dus dan gaat die vlieger van "iets wat ze nog niet heeft gegeten" toch niet op voor iets met eend als ze een allergie zou krijgen. ;)
Dan zou er trouwens maar weinig overblijven, want de meeste dingen hebben ze al gehad. Behalve paardenvlees en van die extremere dingen zoals struisvogel e.d.
#339176
Als ze al eens eend heeft gegeten, dan kun je dat vleessoort inderdaad niet meer gebruiken bij het eliminatie-dieet. Gewoon hopen dat je dat nooit nodig zal hebben en als je het leuk vindt om af en toe eend en rijst te geven: gewoon lekker doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door