Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Yvonne1961
#338632
Kan ik mijn zeer oude kat nog overschakelen op vers voer?
Of in ieder geval gedeeltelijk?

groetjes Yvonne
Gebruikersavatar
Door sylvia
#338638
Als hij het wil eten zou ik niet weten waarom niet, gewoon proberen en als hij het niet direct wil eten gewoon volhouden katten kunnen heel erg kieskeurig zijn.
Door Nelly
#338721
Ja hoor, als hij het wil eten wel. Heb m'n 2 ouwetjes van 15 jaar niet zo lang geleden ook omgezet op vers. De ene was direct enthousiast, de andere heeft ff nodig gehad, maar eet het nu ook.
Door amber2
#338813
Hoe oud is je kat precies? En heeft hij zijn hele leven alleen maar blik en/of brokjes gegeten of ook wel eens wat rauw of bijvoorbeeld een zelfgevangen muis of vogeltje? Als je kat echt nog nooit rauw vlees heeft gegeten zou ik wel heeel voorzichtig en geleidelijk overstappen; dus eerst licht koken en steeds ietsje meer door zijn huidige voer mengen, en dan na een week ofzo alleen kokend water erover en na een paar week pas helemaal rauw. Probeer wat verschillende soorten/merken om te kijken wat je kat lekker vind of meng een klein beetje vis uit blik erdoor voor de smaak. Onze kat van 15 jaar (die zijn hele leven dus alleen maar brokjes en blik gegeten heeft en ook nooit vogels of muizen at) hebben we meerdere keren geprobeerd over te zetten op kvv, maar het is helaas niet gelukt. Ookal schakelden we heel voorzichtig en langzaam over, zodra hij meer dan een theelepeltje rauw vlees at gaf hij binnen een kwartier alles weer over. Ik denk dat hij niet of onvoldoende maagzuur meer aan kan maken en dat zijn spijsverteringsstelsel dus te verzwakt is. Dus nu geven we hem een graanloos natvoer (Anifit), dat is in elk geval beter dan brok. Wel vond hij Carnibest erg lekker!
Door Nelly
#339133
Sinds mijn katten vers eten geven ze juist niet meer over :D Toen ze nog blik en brok aten was het om de haverklap tijd. :-X
Door Audrina
#339147
Nelly schreef: Sinds mijn katten vers eten geven ze juist niet meer over :D Toen ze nog blik en brok aten was het om de haverklap tijd. :-X
Hier net zo. Ik heb een paar maanden geleden onze oude kat van ca 17 jaar van de ene op de andere dag overgezet van brokken & blik naar CB en later zo nu en dan ook barf en ze heeft sindsdien nog niet 1 keer gespuugd, terwijl het met brokken & blik ook minstens 1 keer per week raak was. :-\
Poes eet nu beter dan ooit en ziet eruit alsof ze een verjongingskuur heeft gehad (en zo gedraagt ze zich ook). :)
Door bernerfan
#339229
ja je kunt t altijd proberen natuurlijk ;D, hier aten ze op een gegeven moment duck mee ::), t blijven rare beesten he ::)
Door Nelly
#339475
Hoezo rare beesten? 't Zijn gewoon katten ;D
Had vannacht de beide schuifpuien opengelaten omdat het zo warm was. Vanmorgen lagen er dus 3 dooie muizen in de serre :-X Ze schijnen dus echt te denken dat ik niet voor mezelf kan zorgen :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#339477
Nelly schreef: Hoezo rare beesten? 't Zijn gewoon katten ;D
Had vannacht de beide schuifpuien opengelaten omdat het zo warm was. Vanmorgen lagen er dus 3 dooie muizen in de serre :-X Ze schijnen dus echt te denken dat ik niet voor mezelf kan zorgen :-\
of ze vinden die muizen gewoon niet lekker, of ze hebben er al twintig op ;D
Door Nelly
#339478
Het waren spitsmuisjes, die vinden ze zelf niet lekker, dus die zijn voor 't vrouwtje ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#339934
Nelly schreef: Het waren spitsmuisjes, die vinden ze zelf niet lekker, dus die zijn voor 't vrouwtje ;D
das gewoon kill for the fun of it, training ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op za 25 jun 2005, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door