Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#338950
Sophie heeft de laatste tijd nogal last van jeuk. Vooral in haar liezen en op haar kont krabt ze heel erg...ik denk zelf dat het door de vlooien komt. Ted en de katten hebben vast wel eens een vlo, maar hebben daar nooit echt last van. Ik heb dan ook laatst Sophie gefrontlined, Ted een beetje gefrontlined (beetje gesprayed, Sophie kreeg een pipet) en de katten niet. Even leek het beter te gaan, maar vandaag zag ik weer dat ze (bijna tot bloedens toe) in haar lies zat te knabbelen...en zowaar, nadere inspectie wees uit dat de vlooien terugwaren. Dus, alle natuurlijke middelen ten spijt: ik heb een berg gif gekocht. Ik wil dat ze van die jeuk af is, ze is al mega schijnzwanger en heeft het al zo heet, en dan ook nog jeuk... Ik heb anti-vlo shampoo, pipetjes en vlooien-anticonceptie pillen (die kwamen samen met die pipetjes)... voor de katten heb ik frontline. Ik dacht om ze eerst (de honden dan) te wassen met die shampoo en vanavond voor het slapen de pipetjes en de pil. En dan ook de katten. Zaterdag neem ik uit de winkel Ctenovetsem mee, kijken of dat helpt.. Maar ik vind het wel een beetje veel allemaal...ik ontvlooi eigenlijk nooit. Denken jullie dat ik zo het snelst van de jeuk af ben? (oh, en misschien dat ik het huis ook moet doen ???)
Door Helen
#338954
Ik denk dat het het belangrijkste is om naast alle beesten het huis echt van top tot teen te doen. Anders zijn de beesten als de eitjes in huis uikomen ook weer het haasje/vlootje ;D
Door Truus
#339003
Hoi Geer, ik las nog een tip...weet niet of het werkt hoor maar....
Vlooien bij honden en katten kunnen bestreden worden door op een wit schoteltje wat water en slaolie te dien en er 's avonds een lichtje op te laten schijnen. De vlooien springen eropaf en verdrinken.
Wel een aantal dagen volhouden.....
Laat je weten of het werkt ::) ;) ;D
Laatst gewijzigd door Truus op do 23 jun 2005, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#339006
Lupa schreef:
Ik heb het uit een boekje ...las het vanavond ::). Je weet maar nooit toch? ;D
Door Truus
#339008
Lupa schreef: alles valt te proberen, ik hoop alleen dat geer het gaat uitproberen :-\
Ach ja...het valt te proberen natuurlijk he :D
Door Doedels
#339014
Truus schreef: Hoi Geer, ik las nog een tip...weet niet of het werkt hoor maar....
Vlooien bij honden en katten kunnen bestreden worden door op een wit schoteltje wat water en slaolie te dien en er 's avonds een lichtje op te laten schijnen. De vlooien springen eropaf en verdrinken.
Wel een aantal dagen volhouden.....
Laat je weten of het werkt ::) ;) ;D

Als het Japanse kamikaze vlooien zijn, werk het zeker ;D
Door Truus
#339016
Doedels schreef: Als het Japanse kamikaze vlooien zijn, werk het zeker ;D
Hoezo...wat is het verschil? ;D
Door 202spots
#339023
Ik heb wel is voor de buren 'n fleatrap gezet,dat was wit carton met kleefspul aan 1 kant,dan ook zo'n kleine nachtlamje erboven,en wanneer de vlooien op 't licht afkomen,op de roostertje springen en dan op de plaksel carton,dan zitten ze vastgeplakt.
Hielp wel,maar niet zoals op de fotootje van de product.

Afbeelding

zelfde maar nou met 10.000 vlooien.... :-\
Afbeelding
http://www.bugspray.com/catalog/products/page22.html

Hier word afwas middel en water en lampje gebruikt...
Set A Trap
I read this in a Mother Earth News Magazine about 15 years ago and it works great. At night you put a dinner plate on the floor (preferably in the room with the worst flea problem) and put a drop of dish soap in some water on the plate. Put a lamp on the floor next to the plate. The fleas are attracted to the light and jump on the plate. Without the dish soap the water surface tension is enough that they can jump off but with the soap the sink and drown. If this is done for several nights eventually all the fleas will be gone unless more are brought in.
more at:
http://www.stretcher.com/stories/01/010305a.cfm
Laatst gewijzigd door mahuni op do 23 jun 2005, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#339026
Truus schreef: Hoezo...wat is het verschil? ;D
De meeste vlooien worden vermoord...
en de kamikazevlooien plegen zelfmoord ;)
Door Truus
#339027
Dit is dan hetzelfde effect als met dat water en die slaolie en het lampje Dory ;)
Door 202spots
#339028
Truus schreef: Dit is dan hetzelfde effect als met dat water en die slaolie en het lampje Dory ;)
Ja dat bedoelde ik ook! Werkt schijnbaar toch echt wel! 8)
Door Doedels
#339034
202spots schreef: Ja dat bedoelde ik ook! Werkt schijnbaar toch echt wel! 8)
Wauw, ik vind het bijna jammer dat ik geen vlooien heb. Anders zou ik het zeker proberen. Geer ga jij het uitproberen? Scheelt weer wat gif.
Door Nelly
#339139
Nou als mijn dieren vlooien hebben, dan gebruik ik echt gif hoor, het zal niet goed zijn, maar een huis en dieren vol vlooien is ook niet goed. Voor niemand. Katten kunnen er zelfs aan sterven, omdat ze bloedarmoede krijgen. Moet trouwens zeggen, hier eigenlijk nog niks gemerkt van vlooien. Wel teken :(
Door oebaya
#339146
Geer,
Je huis sprayen met een anti-vlooienmiddel, alle kleedjes van honden en katten wassen en vooral ook de katten behandelen. Dat zijn nl. de vlooien bronnen.
Ben al kwijt wat voor middelen je allemaal in huis hebt, maar om ze inderdaad allemaal te gebruiken.
Een middel als dat olieschaaltje is leuk, maar als er een vlo blijft, kan hij bijten en het is de beet waar Ted zo heftig op reageert.
Sterkte met de bestrijding.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door