Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door CavaliersLokeren
#336492
Ons Yara (CavalierKing Charles) bijna 7 maand en ongeveer 7,2kg krijgt drie plakjes (300gr) Duck per dag. Verdeeeld over 3 maaltijden.
- de tabel duck (7kg) geeft voor een jonge hond half volwassen gewicht tot volwassen gewicht geeft 373 gr
- de tabel duck (7kg) geeft voor een volwassenhond 248 gr.
Het volwassen gewicht voor een cavalier varieert volgens mijn info tussen 5 en 8 kg.
De voeding voor Yara ligt tussen de aangegeven waarden Duck. Ik zou persoonlijk afbouwen naar 250 gr per dag mijn echtgenote vindt eerder dat het bij 300 gr mag blijven daar je de ribben bij gewoon wrijven (zonder duwen) voelt.
Is de tabel strikt te respecteren of mag het iets meer zijn ?
Zijn er andere kriteria om op te oordelen hoeveel duck men kan geven ?
Tussendoortjes worden niet gegeven tenzij die kleine belonings beentjes.
Door pollekind
#336510
Ik heb zelf 2 Cavalier king Charles Spanieltjes en dat zijn teefjes en ze wegen allebei ongeveer 6,7 kilo,maar zijn ook klein van formaat.Ik denk dat je aan jouw Cavalier het beste tot tenminste 12 maanden 3 plakken kan blijven geven.Ze is nog volop in de groei en heeft een hoop voedingsstoffen nodig om een grote Cav te worden.En jonge honden verbruiken ook meer energie,omdat ze drukker zijn en meer wandelen.Onze Cavjes kregen 2 en halve plak per hond/per dag van Duck Uitmuntend.Maar we zijn nu overgestapt op Energique omdat de ene hond Duck niet goed verdroeg.
Op Cavalierpage.com kun je ook dit soort vragen stellen en zijn daar ook een heleboel mensen die KVV voeren en er veel ervaring mee hebben.Succes!
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#336708
De tabel is gewoon een richtlijn, dus daar kan als dat voor jouw hond nodig is gewoon van afgeweken worden. Gewoon goed naar de hond blijven kijken, wordt hij te dik dan minder geven, wordt hij te dun dan meer geven.
Door Anneke V
#336904
[quote="bernergek"]
De tabel is gewoon een richtlijn, dus daar kan als dat voor jouw hond nodig is gewoon van afgeweken worden. Gewoon goed naar de hond blijven kijken, wordt hij te dik dan minder geven, wordt hij te dun dan meer geven.
[/quote]

Idem
En natuurlijk, zolang hij/zij pup is verbruikt ze meer energie & heeft hij/ze meer voedingsstoffen nodig om te groeien enzomeer...

Een hond is op zijn gewicht als je zijn ribben lichtjes kan voelen, maar je mag ze niet zien.

Als je zijn ribben niet meer kan voelen of er echt achter moet zoeken is hij te dik.
Laatst gewijzigd door Anneke V op ma 20 jun 2005, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#336908
Hoe doen jullie dat eigenlijk met de soorten duck ??? ???

Want op de Duck site staat dat de Uitmuntend voor actieve/werkende honden is, de Pens & Rund compleet voor gewoon actieve honden of honden die moeten vermageren, de Lam&Rijst Compleet voor gewoon actieve honden of honden die te mager zijn....Houden jullie hier rekening mee of niet?
Door wimk
#338989
Ik geef Bumper veel minder dan dat hij volgens de lijst van Duck mag. Anders was hij dicht gegroeid.

Hij zou 1000 gram mogen hebben en hij krijgt nu 500 gram, en nog steeds groeit hij elke week.

Hij weegt nu 34 kg, en hij krijgt weinig tussendoor, alleen afentoe een recreatie bot.

Gr Wim
Door Truus
#338991
[quote="wimk"]
Ik geef Bumper veel minder dan dat hij volgens de lijst van Duck mag. Anders was hij dicht gegroeid.

Hij zou 1000 gram mogen hebben en hij krijgt nu 500 gram, en nog steeds groeit hij elke week.

Hij weegt nu 34 kg, en hij krijgt weinig tussendoor, alleen afentoe een recreatie bot.

Gr Wim
[/quote]
Een hond op versvlees krijgt ook meer spieren en die wegen ook mee hoor Wim ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door