Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door douke
#338935
Hallo mede honde(katten) liefhebbers,

Wij hebben duitse staande draadhaar(douke 10 maand oud), schat van een beest. Alleen hebben we het probleem dat ie maar aan de diarree blijft.
Al verschillende soorten voedsel geprobeerd vers vlees (rodi) tot dure brokken (hypoallergenic)
Dat laatste leek aan te slaan, maar helaas sinds 2 dagen toch weer aan de dunne.
Hij heeft ook medisch onderzoekje gehad, dit resulteerde niet in een oorzaak van dit probleem, de alvleesklier was verder goed en de test heeft dus niks uitgewezen.
Hij is ook een grote liefhebber van zijn eigen uitwerpselen en dat van anderen.
Hebben jullie nog mogelijke alternatieven?
Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Groetjes,

Nico ::)
Door Audrina
#338948
Hallo Nico,

Hoe lang heb je al die dingen geprobeerd? Want je schrijft dat je alles al geprobeerd hebt en ik zie dat je hond pas 10 maanden is.
Als je de dingen te kort probeert en dan teveel verschillende dingen achter elkaar gebruikt (dus 3 weken merk a, dan 3 merk b, dan 3 weken merk c, etc.) dan heb je er ten eerste geen goed zicht op wat nu echt werkt / aanslaat en als je zoveel dingen achter elkaar geeft krijgen de maag & darmen geen tijd om aan het voer te wennen en raakt de boel van binnen ook van slag (met als gevolg o.a. diarree).
Als het om mijn hond zou gaan, zou ik de brokken de deur uitdoen en hem overzetten op een goed merk versvlees en dat dan eerst een tijd proberen. En daar probiotica aan toevoegen.
Door Lizzy
#338951
Hoi Nico, wat voor diarree? Waterig? Als pudding? Slijmerig? Met bloed/zonder bloed? Is de ontlasting onderzocht op parasieten en giardia? Heeft hij op zowel Rodi als op die hypo-brokken dezelfde diarree gehad? Heeft hij wel eens geen diarree?

En wat zegt je DA er eigenlijk van?

Goed, een hoop vragen, maar ik hoop dat je ze wilt beantwoorden!

Verder zou ik het advies willen geven om je hond sowieso probiotica te gaan geven. Je kunt deze bij je dierenarts bestellen (van het merk Protexin - Pro-Soluble). Je kunt deze bij reformwinkels en sommige drogisten kopen. Meestal heten ze dan "Acidophilus". Acidophilus is 1 van de goede bacterieen. Het merk Akropharma is bij de meeste reformwinkels wel te koop en dat is een prima merk! Bij de Etos verkopen ze het ook. Dan heet het iets van darm-nog-wat.

Ook zou ik je willen adviseren terug te gaan naar een versvleesvoeding, maar dan bijvoorkeur van een ander merk. Rodi bevat namelijk geen gemalen botten maar een calciumsupplement en dit calciumsupplement heeft geen diarree-stoppende werking. Dit in tegenstelling tot een versvleesvoer waar wel gemalen bot in zit. Ik denk dan aan: Bandit (biologisch), Bibi of Carnibest. Duck kan eventueel ook, maar ik weet niet wat het percentage gemalen bot is dat zij gebruiken (aangezien ze er ook een calciumsupplement doorheen doen). Ik zou langzaam overschakelen, als ik jou was. En dat dus in combinatie met een langdurige toediening van probiotica.

In plaats van versvlees kun je ook zelf gaan samenstellen. Wat denk je daar van?
Door douke
#338957
De diaree is pasteiachtig en zeer kleverig, je moet zowat een hogedrukspuit gebruiken mocht je het van de stoeptegel krijgen. Het was ook zeer donker zowat zwart, dit was bij versvlees (rodi). Bij de laatste brokken, was het licht bruin en ook weer waterig. De DA kon verder niets vinden naar verschillende onderzoeken, aan de ene kant wel blij dat die niets gevonden maarjah aan de andere kant ook nog niet echt een oplossing. Op zijn advies zit ie ook op die dure brokken...
Tis niet dat ik dus korte tijd dingen uitprobeer, integenstelling juist....het lijkt soms aan te slaan en vervolgens gaat helaas de verkeerde kant op.
Bedankt iig voor de reacties, op naar versvlees maar weer ;)

Gr.,

Nico
Door diana
#338986
dus het heeft niks met de warmte te maken?
ververs je het water meerdere malen per dag????
want dat was de oorzaak van de hond van mijn moeder die kon niet tegen koud water bleek na een hele lange tijd per toeval.
zelfs de dierenarts kwam daar niet op en gaf ook steeds weer een kuurtje of adviseerde ander voer
totdat ik heel toevallig een keer bij zat toen het warm weer was ,
er werd een ""lekker bakje koel water"" voor hem neergezet waarop ik zei ; "mam hoe vaak doe je dat per dag ?
""ohh iedere keer hoor paar keer per dag en bij warm weer nog vaker vindt ie lekker""
is ook lekker fris beetje koel water natuurlijk..."",
Heb gezegd dat DAT misschien het probleem wel eens kon zijn en ja hoor!!
nou vanaf die dag alleen nog water gegeven op kamertemperatuur wat ze in een kan heeft staan ook in de winter
en het diaree probleem is totaal opgelost .
Door pollekind
#339164
Energique nr.4 is speciaal voor honden met darmproblemen.Ze adviseren om het 12 weken lang te voeren en daar bij niks anders,alleen maar die nr.4.Daarna kun je voorzichtig overschakelen naar nr.1.Ik ken meerdere mensen die erg veel baat hebben gehad bij dit voer,via hen ben ik ook Energique gaan voeren.Het si echt de moeite waard om weer op KVV te gaan.Persoonlijk(zeg het me als het anders is)heb ik bij Rodi altijd zoiets van:"Dat supermarkt voer".Is dat niet net zoiets als Bonzo/Beneful etc.?Liever koop ik wat duurder voer in de DSZ.Heel veel succes met je hond en ik hoop dat ie snel opknapt.en ik durf te wedden dat Douke KVV ook vèèèl lekkerder zal vinden dan brokjes ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door