Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yvonne1961
#337680
Ik voer tot nu brok en compleet versvoer. Bevalt prima.
Ben me echter wat aan het orienteren over het barfen.
Nu hebben mijn hondjes echter erg lang haar. Het lijkt me dat ze van echt barfen wel heel erg vies moeten worden en dan met 30 graden!
Ze leven gewoon bij ons in huis dus dat lijkt me niet zo hygienisch.
Hoe gaat dat bij andere mensen met langharige honden?

groetjes, Yvonne
Door Nathalie B
#337706
Misschien kun je het met van die kleine haarklemmetjes even vast zetten tijdens het eten. Wat er dan nog aan het bekkie blijft hangen kun je gewoon met een vochtig doekje afnemen.

Offff, je haalt de tondeuse eroverheen ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#337751
Hoi,

Ken zijn oren doe ik met een badstoffenelastiek
op zijn hoofd losjes vastzetten. 8)
Inmiddels weet ie dan dat hij eten krijgt.

Nu geef ik stukken kip of lam met bot als toetje
na zijn kvv en dit is binnen een kwartiertje op.

Ik vind het zelf ook niet prettig als lang bezig is
en er rauwe botten door mijn huis slingeren. :P
Als ik vis geef altijd op of voor de dag van zijn bad,
dan stinkt ie maar even. (Ca. 1x per maand / 6 weken.)

Of ik geef bv een klein blikje tonijn op water of een rauw ei in zijn bak.
(Weer oren vast; de rest is zo opgelikt.) SUCCES! ;D
Laatst gewijzigd door Poedelpret op di 21 jun 2005, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#337758
Een aantal hier weten het altijd te presteren dat ze de dooie koe in hun kiewen hebben hangen. Dat maak ik naderhand schoon met wat droogshampoo, eventueel met wat maizena. Poten idem dit, een aantal eten er "schoon" de anderen spoel ik even af. Dit ook om verkleuren en/of afbreken te voorkomen. De snor vastzetten met klemmetjes kan natuurlijk ook, maar de meeste bagger zit meestal in de baard :-X
Laatst gewijzigd door Angelique op wo 22 jun 2005, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Steph
#338424
Mijn hond heeft geen lang haar, maar is heel wit (witte herder). gisteren had ze kippemaagjes gekregen en er kwam nogal veel bloed, rood vocht af. Het was net een echte wolf die juist zijn prooi gedood had!. ALs ik er enige tijd later mee ging wandelen bekeken alle mensen mij. Maar na haar wandeling was alles er al af, een beetje modder en struikjes zijn de beste manier denk ik om alles er netjes af te krijgen.
Door Nelly
#338518
Mijn 3 witte herders zien er net na het eten soms ook nogal wolfachtig uit, maar meestal poetsen ze zichzelf schoon. Waar ze zelf niet bij kunnen vegen ze af aan het gras. Ook doen ze elkaar weleens schoonlikken.
Door Doedels
#338522
Mijn poedels hebben een geschoren snuit, dus daar geen probleem. De oren gaan in een haarklem anders hangen ze vol met vlees in diverse staten van ontbinding. De poten maken ze zelf goed schoon.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door