Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kim
#332621
Tha, ik weet dus echt even niet wat ik moet doen ik sta ineens voor heel veel beslissingen over mijn puppy(een cockertje van over 3 weken 1 jaar) waar ik niet uit kom...
Ze is behoorlijk schijnzwanger, met alle gevolgen van dien (zie ook onderwerp over schijnzwangerschap van Laura 2004).Ze heeft alleen geen melkafscheiding.Ze heeft het al een week of 9 zeker, ik heb er een kuur voor gekregen ("Galastop") maar dat heeft niets uitgehaald.
Ze vindt zichzelf heel zielig en is een beetje suf.Haar tepels zijn vergroot en haar vulva is werkelijk buiten proporties groot, ongeveer de maat van een flink ei.
Ik ga morgen terug naar de dierenarts om te laten kijken of ze niet toch een baarmoederontsteking heeft...Dierenarts lijkt zich er niet druk om te kunnen maken maar ik maak me zorgen ik ken mijn pup niet meer terug...
Ook heeft ze elke 3 á 4 weken haar anaalklieren proppievol en heeft daar veel last van, welk voer ik ook uit probeer het haalt niets uit...
Nu zegt de dierenarts dat ik haar het beste kan steriliseren en de anaalklieren kan laten weghalen en dat dit in 1 operatie kan.Wat vinden jullie daarvan? Ik vindt het een enge beslissing...
Help! :-\ :-\
Door Nelly
#332626
Is een andere, misschien holistische dierenarts geen optie? Lichaamsdelen operatief laten weghalen is zo definitief en kan altijd nog indien echt nodig.
Door Doedels
#332750
Met de anaalklieren gaat het absoluut beter als jouw hond een tijd vers eet. Dus die zou ik in geen geval laten verwijderen. Wat de schijnzwangerschap of baarmoederontsteking betreft zou ik niet de eerste de beste keer de boel slopen. Eerst maar eens vaststellen wat het is. Dan zo nodig met AB behandelen want een baarmoederontsteking kan heel heftig verlopen. Verder ben ik het met Nelly eens. Probeer eens een da die helpt om jouw hond weer lichamelijk in evenwicht te krijgen. Als het niet lukt kan je nog altijd een operatie overwegen.
Door Audrina
#332755
Mijn jongste teef had ook telkens volle anaalklieren en we moesten elke 4 a 6 weken met haar naar de DA om ze leeg te laten knijpen. Ik heb haar toen een groene leem kuurtje gegeven en daarna waren de klachten zo goed als weg. Heel soms heeft ze er weer last van, maar dan geven we haar een groot bot zodat ze harde ontlasting krijgt en dan drukt ze ze vanzelf wel leeg. Of als het daar niet mee weg gaat, krijgt ze weer een kort leem kuurtje.
Vaak is het zo dat hoe meer je aan die anaalklieren rommelt, hoe vaker ze er last van krijgen.
Door Steph
#333017
Ik zou zeker wachten met die anaalklieren, is toch een delicate operatie hoor. ALs ze 1 zenuwtje mis raken,....
Mijn 1 jaar oude teef is ook al gesteriliseerd en heb er geen minuut spijt van. Als je ziet hoeveel hondjes problemen hebben met de baarmoeder. Als je niet van plan bent om haar pups te laten krijgen zou ik het zeker doen.
Door gonny
#333052
jj kent je hond het beste wat betreft de schijnzwangerschap enzo...en de anaalklieren tja...hoe veel last heeft ze ervan?? ik heb een hond gehad die er ook aan geopeerd is, was een behoorlijk zware operatie met veel napijn....maar nogmaals jij kent je hond het beste en weet of ze veel last ervan heeft!!
sterkte met het nemen van een beslissing!! ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#333083
Steph schreef: Mijn 1 jaar oude teef is ook al gesteriliseerd en heb er geen minuut spijt van. Als je ziet hoeveel hondjes problemen hebben met de baarmoeder. Als je niet van plan bent om haar pups te laten krijgen zou ik het zeker doen.
Maar jij hebt honden waarbij een sterilisatie niet zo'n invloed heeft op de kwaliteit van de vacht.
Bij een cocker is dat een ander verhaal. Die vachten kunnen echt bijzonder lelijk worden na een sterilisatie. Is toch ook wel een punt van overweging waard.
Door Kim
#333703
Tja ik weet het niet,hoor ik vindt het zó moeilijk...ben van nature iemand die niet met dingen wil gaan rommelen als het niet nodig is dus een operatie is de laatste optie...de schijnzwangerschap blijft op t moment wel 'rustig' ; geen tekenen van baarmoederontsteking...van de anaalklieren heeft ze wel telkens heel veel last ze blijft met haar kontje over de grond schuren...en haar hele mandje en buitenhuisje ruiken dan naar anaalvocht...maak me eigenlijk erg zorgen over de gevolgen van een steilisatie mbt de vacht...heb wel begrepen dat t bij rode cockers eerde tot problemen leidt dan bij andere kleuren!? (mijn cockertje is zwart met wit buikje
Door Sofie
#334264
Hey!

even off-topic: maar ik had hier al een antwoord gegeven en nu is het weg... ???

Mja: wat voor voeding geef? Normaal zou het probleem met de anaalklieren toch moeten overgaan met vers vlees voeding.
Dit omdat de stoelgang hiervan vaster wordt en de klieren dan gemakkelijker 'uitgeknepen' worden.

Ivm die schijnzwangerschappen: mijn cocker was vroeger ook erg vaak schijnzwanger. Ze had een opgezette buik, vaak krampjes in de buik, had opgezette tepels met melkproductie, loospheid was korter en minder hevig, ze jankte voortdurend, bibberde, maakte overal nestjes, beshcouwde speeltjes en snoepjes als haar puppy's, verdedigde dit,...
Kortom: zij was enorm gefrustreerd en dit was voor niemand leuk.

Ik heb dan uiteindelijk de beslissing genomen haar te laten steriliseren.
Ik ben er heel tevreden over: de eerste dagen was ze hormonaal nog wat in de war maar nu lijkt het net of ze 5 jaar jonger is!

Ik persoonlijk zou je het toch aanraden hoor (vooral omdat die galastop al niet werkt en zo nog maar 9 weken oud is).
Laat je haar niet steriliseren dan vrees ik dat je op lange termijn problemen zal hebben zoals baarmoederontstekingen en op latere leeftijd is het risico op baarmoederkanker en borstkanker heel groot!

Over de vacht: hier merk ik geen slehctere conditie op. De vacht van mijn meiske blinkt nog even goed,...

Ik raad je verder aan om eens met een andere dierenarts te gaan praten (vooral omdat je je twijfels hebt over de deze).

Succes!!!

Sofie.
Door Kim
#335916
Hoi Sofie
Het is inderdaad niet leuk om mijn liefie zo te zien, ze loopt de hele dag met zichzelf in de knoop ze zucht en ze steunt en ik vindt niet gauw iets zielig maar dit breekt mijn puppie-moeder-hart

Heb ook niet zo zeer twijfels over de dierenarts, het is een praktijk van meerder dierenartsen en zie hebben met elkaar al over mijn pup overlegd, en komen allemaal tot hetzelfde advies...

Denk dat ik de knoop toch maar moet doorhakken en haar laat helpen, maar wacht deze schijnzwangerschap wel even af ivm hogere kans op bloedingen tijdens operatie

Even algemeen;mijn pup staat op het moment op dieetvoer,ze kreeg precies hetzelfde als anders en is in 3 maanden enorm aangekomen, ongeveer 3,5 kilo! ligt vlg de dierenarts aan hormoonhuishouding.Vindt het een beetje moeilijk om nu te gaan uitproberen op versvoer, maar wil dat na de operatie zeker gaan doen.Vlg dierenarts zijn de anaalklieren zo vervelend aangelegd bij mijn pup dat ze ze zelfs met harde ontlasting niet leeg zal drukken...
Door Laura2004
#335924
Kim schreef: Hoi Sofie
Het is inderdaad niet leuk om mijn liefie zo te zien, ze loopt de hele dag met zichzelf in de knoop ze zucht en ze steunt en ik vindt niet gauw iets zielig maar dit breekt mijn puppie-moeder-hart

Heb ook niet zo zeer twijfels over de dierenarts, het is een praktijk van meerder dierenartsen en zie hebben met elkaar al over mijn pup overlegd, en komen allemaal tot hetzelfde advies...

Denk dat ik de knoop toch maar moet doorhakken en haar laat helpen, maar wacht deze schijnzwangerschap wel even af ivm hogere kans op bloedingen tijdens operatie

Even algemeen;mijn pup staat op het moment op dieetvoer,ze kreeg precies hetzelfde als anders en is in 3 maanden enorm aangekomen, ongeveer 3,5 kilo! ligt vlg de dierenarts aan hormoonhuishouding.Vindt het een beetje moeilijk om nu te gaan uitproberen op versvoer, maar wil dat na de operatie zeker gaan doen.Vlg dierenarts zijn de anaalklieren zo vervelend aangelegd bij mijn pup dat ze ze zelfs met harde ontlasting niet leeg zal drukken...
Ziggy heeft precies dit zelfde gedrag en ook altijd verstopte anaalklieren. Zou Ziggy dan ook schijnzwanger zijn. Ik weet in ieder geval hoe je je voelt. Het is echt heel naar om je hond zo te zien. Sterkte!
Door Laura2004
#335930
Sofie schreef: Hey!

even off-topic: maar ik had hier al een antwoord gegeven en nu is het weg... ???

Mja: wat voor voeding geef? Normaal zou het probleem met de anaalklieren toch moeten overgaan met vers vlees voeding.
Dit omdat de stoelgang hiervan vaster wordt en de klieren dan gemakkelijker 'uitgeknepen' worden.
Ik barf met Ziggy en die heeft continu verstopte anaalklieren, dus ik weet niet of het bij alle honden helpt, maar Ziggy is ook wel een heel erg zwak hondje.
Bij mijn andere honden heb ik nog geen een keer sinds ik barf de anaalklieren uit moeten knijpen, dus voor hun geld het wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door