Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Myr
#338220
Sinds ruim een maand zijn allebei mijn Golden retrievers na een hartnekkig virus (diarree) overgegaan op KVV. Dat ging prima. Een onnadenkend handje brokken liet me zien dat ze daar opnieuw twee dagen van slag door waren. Toen ze echt twee weken helemaal van de diarree afwaren en volledig op de Duck stonden, ben ik voorzichtig 1 van de twee maaltijden per dag door Barf gaan vervangen. Dat ging ook goed, maar Noddy heeft sindsdien al weer twee keer diarree gehad. Eerst gooide ik het op warmte, een algje in het zwemwater, een gejat stukje brood, maar nu hebben allebei de jongens opnieuw vreselijk diaree.
Ik word er moedeloos van. Vandaag krijgen ze alleen maar Duck en zo nodig morgen ook, totdat het weer goed is. Kan ik dan toch weer opnieuw gaan proberen?
PS. ze hadden gisteren voor het eerst een groentenmix, waar ook ei en kippenlevertjes in zaten.

Eigenlijk hebben we nu al twee maanden tobberijen met diarree, sinds dat virus.

Mijn gevoel zegt: gewoon doorgaan. Mijn verstand weet het niet meer.
Misschien jullie???
Door Lizzy
#338222
Lever werkt zeer laxerend en ei ook. Niet zo vreemd dus, dat ze hiervan aan de diarree zijn geraakt. Als je in je groentemix dan ook nog redelijk wat bladgroente hebt gedaan: dan is ook de groentemix nog eens laxerend geweest.

Ik denk dat je inderdaad even een paar dagen Duck moet geven en je ondertussen even in moet lezen in het zelf samenstellen. Want, het is dus handig om te weten dat bijv. orgaanvlees laxeert en botten de ontlasting juist harder maken. Als je dus een orgaanvlees maaltijd geeft, dan kan het heel handig zijn om daar achter aan wat bot te geven, zodat je honden niet direct aan de diarree gaan.

Geef je ook probiotica aan je honden? Ik denk dat dat ook erg goed zou zijn om dit voorlopig te geven! Dat boost de darmen! Probiotica kun je bij de dierenarts bestellen (protexin), via internet bestellen (bijv. via www.puurnatuur.nl en dan het merk de Groene Os) of bij de drogist of reformwinkel kopen. Meestal heet het bij drogisten/reformwinkels "Acidophilus". Acidophilus is gewoon 1 van de goede bacterieen. Ik denk dat het echt heel goed zou zijn om dit aan je honden te gaan geven!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 22 jun 2005, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#338224
Ik zou ze een tijdje alleen op Duck houden, zonder extraatjes of maaltijden vervangen. En pas als hun ontlasting weer een paar weken goed is, voorzichtig andere dingen gaan proberen. En dan gewoon 1 dingetje tegelijk.
En kippelevertjes kunnen laxerend werken.

* edit: Oh Lizzy zei het ook al, die was net iets eerder met typen. ;D
Laatst gewijzigd door Audrina op wo 22 jun 2005, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#338226
[quote="Audrina"]
Ik zou ze een tijdje alleen op Duck houden, zonder extraatjes of maaltijden vervangen. En pas als hun ontlasting weer een paar weken goed is, voorzichtig andere dingen gaan proberen. En dan gewoon 1 dingetje tegelijk.
En kippelevertjes kunnen laxerend werken.

* edit: Oh Lizzy zei het ook al, die was net iets eerder met typen. ;D
[/quote]

Ja, dat is inderdaad ook heel erg belangrijk, dat je heeeeeel langzaam nieuwe dingen introduceert. Bij gevoelige honden 1 nieuw ding (vleessoort) per 2 weken.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 22 jun 2005, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Myr
#338257
Dank voor de snelle reacties! Ja, de honden hadden allebei een antibioticakuurje gehad. En ik vermoedde al dat het misschien aan het kippenlevertje lag, alhoewel deze groentenmix geen bladgroenten bevatte.
Op zich introduceer ik niet snel nieuwe dingen dacht ik, zo elke tien dagen iets nieuws, en ze kregen ook niet elke dag een barfhapje, maar het lijkt me idd wat jullie al aanraden, verstandig om het nog langzamer in te voeren. Eerst hier maar eens overheen komen met Duck.!!
Laatst gewijzigd door Myr op wo 22 jun 2005, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#338297
[quote="Myr"]
Dank voor de snelle reacties! Ja, de honden hadden allebei een antibioticakuurje gehad. En ik vermoedde al dat het misschien aan het kippenlevertje lag, alhoewel deze groentenmix geen bladgroenten bevatte.
Op zich introduceer ik niet snel nieuwe dingen dacht ik, zo elke tien dagen iets nieuws, en ze kregen ook niet elke dag een barfhapje, maar het lijkt me idd wat jullie al aanraden, verstandig om het nog langzamer in te voeren. Eerst hier maar eens overheen komen met Duck.!!
[/quote]

Iedere 10 dagen iets nieuws is heel netjes inderdaad.

Maar ik denk dat de darmen van je honden ook niet in optimale conditie zijn na het virusje (gek dat je AB mee hebt gekregen... AB werkt helemaal niet bij virussen) en de AB. Probiotica is echt het antwoord! En volgende keer bij levertjes misschien iets minder geven, geen ei geven en daarna wat bot geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door