Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Aura
#338088
Ik heb vandaag gemberpillen gehaald bij De Tuinen, tegen wagenziekte. Het zijn capsules, van eigen merk. Ze raadden aan om al een paar dagen van tevoren te beginnen, dus vandaag hebben ze ieder een pil gekregen (vrijdag vertrekken we).
Maar het was wel een heel geworstel. Kan ik zo'n capsule ook openmaken en dan de inhoud door het voer mengen? Of verliest het dan z'n werking?
Zou wel makkelijker zijn, maar als het niet kan, dan moeten we maar even worstelen.... :-\
Door Lizzy
#338106
Aura schreef: Ik heb vandaag gemberpillen gehaald bij De Tuinen, tegen wagenziekte. Het zijn capsules, van eigen merk. Ze raadden aan om al een paar dagen van tevoren te beginnen, dus vandaag hebben ze ieder een pil gekregen (vrijdag vertrekken we).
Maar het was wel een heel geworstel. Kan ik zo'n capsule ook openmaken en dan de inhoud door het voer mengen? Of verliest het dan z'n werking?
Zou wel makkelijker zijn, maar als het niet kan, dan moeten we maar even worstelen.... :-\
Ja hoor, je kunt het ook prima door het voer heen mengen. Ik zou het in 2 keer doen (elke keer een halve capsule en dat 2 keer per dag) want niet alle honden waarderen de smaak van gember.
Door Aura
#338118
Deze capsules bevatten 150 mg gember. Volgens de verkoopster kon je een hond van 20-25 kilo 2 capsules per dag geven. Volwassen mensen moeten driemaal daags 1 capsule, dus dan geef ik de honden 2 keer 1 capsule tijdens de maaltijden. Ben blij dat ik die dingen gewoon kan opensnijden.
Ik denk trouwens niet dat de smaak een probleem zal zijn. Ze krijgen het door de Carnibest. Veel te lekker om die gember dan te proeven ;D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door