Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door C@rmen
#336629
Ik ben een nieuweling w.b. barfen. Ik heb de honden nu op Cavom zitten maar wil graag overgaan (gedeeltelijk) op versvoer. Nu wil ik graag beginnen met een dag in de week. Geen carnibest e.d. maar echt versvlees zoals vuile pens e.d. Nu is er zoveel te lezen maar ik wordt er geen wijs uit. Wat kan ik ze dan geven hoeveel hebben ze nodig (per gewicht)? En alle andere dingen die ik moet weten zijn zeer welkom....
Carmen
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#337162
Hoi,

Ik zou alle info in de bieb ff goed doorlezen
en jezelf goed laten voorlichten.
Hou goed de verhoudingen vlees / bot / groente / fruit
in de gaten.
Kippennekken en kippenkarkassen (veel kraakbeen)
zijn makkelijker te verteren dan andere botten voor de beginnende hond. ;)
Geef ook altijd de botten rauw (eleastisch) en nooit
gekookt (splinteren). :o

Alle vragen kan je stellen op dit forum,
beter te veel dan te weinig. ;D

PS Ben zelf ook nog een beginnende KVV (kompleet vers voer) gever maar erg enthousiast en bovenstaande heb ik zo links en rechts opgepikt.
Ik geeft bv kipnek / karkas als toetje na de Carnibest.
Ga van de week een lamsribbetje proberen en hij krijgt
af en toe al een rauw ei met schil of een miniblikje tonijn ect. :D SUCCES!
Door C@rmen
#337307
[quote="Ster"]
Ik Barf zelf niet, maar hier staat een rekenhulp:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9310

(Cavom = toch alleen knabbels?) Waarom niet de rest van de week diepvries vers? Kun je meteen goed overstappen en rustig aan uitproberen met Barf.
[/quote]

We hebben geen mogelijkheden voor een diepvries hier en geen slager in de buurt waar ik vaak kan halen.
Cavom is een biologische brok zonder chemische troep en extra toevoegingen. Dus het beste van het minst ideale.
We hebben wel carnibest hier gegeven elke dag maar dat kon er financieel niet vanaf en ook toen zaten met ruimtegebrek. Dus vandaar beginnen met 1 dag.
Beter iets dan niets.
Carmen
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#337493
Ik zou wel echt voorzichtig beginnen met botten geven, zeker als ze verder alleen brokken krijgt. Door de brokken zal het maagzuur de botten niet goed kunnen verteren.
Door C@rmen
#338009
Maar kan ik dan gewoon kippennekken en vuile pens gaan geven b.v.
En ze krijgen doordeweek naast de brokken af en toe groente en fruit is dit slecht? En kan ik beter een dag helemaal vers doen of 's morgens brok 's avonds vers?
Hierbij ga ik dan uit van 1dag versvoer.
Carmen
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#338012
Ik zou het op losse versdagen houden. Niet samen op 1 dag.
Groente en fruit is zeker niet slecht. Ik zou eens in de Bibliotheek lezen, hier staat heel veel info over kvv en over barf en het geven van botten.
Door C@rmen
#338028
[quote="bernergek"]
Ik zou het op losse versdagen houden. Niet samen op 1 dag.
Groente en fruit is zeker niet slecht. Ik zou eens in de Bibliotheek lezen, hier staat heel veel info over kvv en over barf en het geven van botten.
[/quote]

Dankje voor je vlotte reactie. Ik heb de bieb al aardig doorgespit hoor. Maar er staat niet veel over combi brokken en vers vandaar mijn vragen/ Eigenlijk zou ik ook helemaal over willen op vers maar....zoals ik al zei...ruimtegebrek :(
Ik wil de honden niet ziek maken met overzetten maar begin straks maar eens met een dagje pens en kip. Ik ben benieuwd hoe ze dat vinden.
Carmen
Door Nelly
#338029
Ik zou ook kiezen voor 1 of meer losse dagen kvv. Als je hond daar een beetje aan is gewend kun je voorzichtig eens een kippenekje of kalfsstrot geven (=kraakbeen) met echt bot zou ik even wat voorzichtig zijn, omdat je hond toch nog grotendeels brokken eet. Waarom eigenlijk?
Door C@rmen
#338031
[quote="Nelly"]
Ik zou ook kiezen voor 1 of meer losse dagen kvv. Als je hond daar een beetje aan is gewend kun je voorzichtig eens een kippenekje of kalfsstrot geven (=kraakbeen) met echt bot zou ik even wat voorzichtig zijn, omdat je hond toch nog grotendeels brokken eet. Waarom eigenlijk?
[/quote]

Zie hierboven, geen mogelijkheden voor een diepvries. En geen slager in de buurt. En alle dagen carnibest kon bruin niet trekken helaas.
Carmen
Door Truus
#338036
[quote="C@rmen"]
Zie hierboven, geen mogelijkheden voor een diepvries. En geen slager in de buurt. En alle dagen carnibest kon bruin niet trekken helaas.
Carmen
[/quote]
In ieder geval is dit een begin ;), je honden zullen het heerlijk vinden.
Door Nelly
#338046
[quote="C@rmen"]
Zie hierboven, geen mogelijkheden voor een diepvries. En geen slager in de buurt. En alle dagen carnibest kon bruin niet trekken helaas.
Carmen
[/quote]Jammer joh. Je zou er zelfs nog voordeliger mee uit kunnen zijn dan met met brokken.
Door Truus
#338050
[quote="Nelly"]
Jammer joh. Je zou er zelfs nog voordeliger mee uit kunnen zijn dan met met brokken.
[/quote]
En wat te denken van de dierenartskosten. ;) Kan je geen tweedehands diepvriezertje op de kop tikken Carmen?
Door C@rmen
#338057
[quote="Truus"]
En wat te denken van de dierenartskosten. ;) Kan je geen tweedehands diepvriezertje op de kop tikken Carmen?
[/quote]

Misschien in de toekomst in de schuur maar dan moet er eerst stroom e.d. aangelegd worden. Dus ik moet langzaam beginnen. Maar beter iets dan niets he.
En geld maakt niet alles uit hoor, Cavom is ook dure brok.
Moet wel zeggen Kira hebben we 4 jaar en die is nog nooit ziek geweest, is echt een degelijk hondje ;D
Maar ik hoop dus in de toekomst wel helemaal vers te kunnen gaan voeren, echt barfen dus.
Domme vraag misschien maar hebben jullie gewoon slagers in de omgeving gebeld om te vragen wat ze leveren? Ik ben zelf nml. vegetarier ;D ben dus niet zo bekend met slagers ;)
Carmen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door