Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3378466
Vanochtend gewandeld met Teun. Zo'n 20min.
Opeens ging hij liggen en aan zn achterpoot likken en bijten. Hij liep daarna gewoon de laatste minuten goed mee naar huis. Wel af en toe liggen en pootjelikken.
Thuis kreeg hij eten. Daarna veel piepen en ook wat mank lopen. Pootje afgespoeld onder de koude kraan. Hij blijft wat manken, likken en piepen.
Voor nu zit hij in zijn bench om het even rust te geven mocht hij iets verrekt hebben ofzo. Voor vanavond staat een afspraak bij de da, voor het geval dat het niet verbeterd of verslechterd.wil hem niet zo het weekend in laten gaan.
Ben nu aan het werk.manlief is thuis en houdt het in de gaten.geeft hem nu zoveel mogelijk benchrust.
Wat zou dit zijn? Ik heb niks gezien op straat waar hij in gestaan zou kunnen hebben. Aan zijn harige donkere pootjes zie ik ook niks, teentje lijky erg gevoelig, maar hij likt en bijt aan de hele onderpoot.
Door Eef+Stippels
#3378473
Of gestoken misschien?
Hier stikt het op het moment van de steekbeesten.

Je kunt met je vingers tussen de kussentjes voelen om te checken voor doorns of andere narigheid.
Door Lizzy
#3378479
TeuntjeT schreef:Ja ik zie niks.maar hij heeft donkere pootjes en veel donker haar.lastig te zien.
Ik raad je aan een klein zaklampje te kopen en een vergrootglas. Ik heb dit lampje (waka waka). Dat kan ik aan doen en tussen mijn tanden houden zodat ik nog 2 handen vrij heb, 1 voor het vergrootglas en 1 om de tenen uit elkaar te houden, haar weg te schuiven, etc.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3378484
Hoor vanuit thuis dat het manken en piepen over is.
Geen idee wat t geweest is, maar zeg de afspraak bij de da nu af. Even aanzien hoe het verder gaat. Misschien heeft hij wat verzwikt, of t was een brandnetel of wat dan ook.
Door Lizzy
#3378493
Hij kan zo ook maar even een steentje tussen zijn tenen hebben gehad hoor. Op deze leeftijd zijn het best wel aanstellers :biggrin2: . Ben benieuwd of je vanavond nog wat wijzer wordt van de nadere inspectie!
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3378495
Neally schreef:Het is weer 'grasaar' tijd. Zou het kunnen dat ie zoiets tussen zijn tenen heeft zitten?
TeuntjeT schreef:Zou kunnen maar heb niks gezien. Vanavond maar even weken in de groene biotex voor het geval er vuil inzit. Hij loopt niet meer mank nu.
Appie had vorig jaar ook een grasaar tussen zn kussentjes; ook zagen wij helemaal niets... bij de DA bleek de aar al helemaal dr in te zitten en deels afgebroken te zijn, ze kon nog net met een pincet het puntje er uit trekken.....
Door Eef+Stippels
#3378507
Fijn dat hij niet meer mankt!
Nog even in de gaten houden, maar als het niet meer terugkomt dan was het vast iets tijdelijks dat nu weer weg is.

Hier hadden ze al meerdere keren een walnootschil over hun voetkussentje, dat dus echt het kussentje in de schil zat. Ook knap ;D

Ook best regelmatig een takje, schilletje of doorntje tussen de kussentjes. Meestal is dat het geval hier als ze ineens manken. Even er tussenuit pakken en ze huppelen weer verder.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3378525
Probeer vooral ook te voelen.
Heb bij Scott al eens gehad dat ik niks zag tussen z'n voetkussens, toen tussen al zn kussentjes en teentjes gevoeld en uiteindelijk zat er een doorn vast.
Gebruikersavatar
Door TeuntjeT
#3378526
Niks meer kunnen ontdekken en gisteravond belaste hij het alweer normaal en geen gepiep meer. Toch gister het nog even rust gegeven en geen wandeling meer gemaakt.
Vanochtend stond hij te popelen om te gaan. Zonder problemem 20min gelopen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door