Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door romila
#335921
Mijn reu van anderhalf bijt/likt af en toe aan zn poten.
Aan zn voetzolen. Hij heeft zowel op CB als op brokken gestaan, hij doet het bij beide. Hij staat nu weer volledig op CB. Wanneer hij er last van heeft is ie er heel druk mee...ALsof het ontzettend jeukt lijkt mij. Het is zeker niet dagelijks maar met vlagen. Het lijkt me niet met de voeding te maken te hebben. Moet es wat meer in de gaten houden wanneer het is...bv na op de hei geweest te zijn of zoiets dergelijks...Laatste keer was dat wel het geval. Maar ben sindsdien nog nie weer op de hei geweest vanwege Winnie de Poema... ;D
Door Doedels
#336357
Het valt me op dat veel honden op dit moment last hebben van jeuk aan de voeten. Hoewel het een uiting van stress kan zijn, denk ik dat er op dit moment een allergeen actief is waar aardig wat honden last van hebben.
Door romila
#337359
Het zou inderdaad stress kunnen zijn...allergie? ja ut kan maar hij heeft het wel al heel lang hoor... Stress lijkt mij het meest logisch ivm spanningen in de huiselijke situatie, geloof inderdaad dat ie het sinds ik hier woon minder doet. Nu heeft ie alleen nog de stress van "word ik de oudere reu wel de baas of niet?" ;D Dus dat kan best eens de oorzaak zijn...maar ja die spanning kan ik nie weghalen ;D
Door Doedels
#337367
romila schreef: Het zou inderdaad stress kunnen zijn...allergie? ja ut kan maar hij heeft het wel al heel lang hoor... Stress lijkt mij het meest logisch ivm spanningen in de huiselijke situatie, geloof inderdaad dat ie het sinds ik hier woon minder doet. Nu heeft ie alleen nog de stress van "word ik de oudere reu wel de baas of niet?" ;D Dus dat kan best eens de oorzaak zijn...maar ja die spanning kan ik nie weghalen ;D
In dat geval kan je je hond helpen met veel lichaambeweging, kalmerend masseren, duidelijk de rangorde tussen de honden bevestigen en evt. homeopatie of Bach bloesem voor rust/ontspanning. Het kan even duren want aan de voeten knabbelen is een uiting van chronische stress. Eerst moet het stress hormoon dalen en daarna moet de gewoonte afnemen. Ik hoop dat het uiteindelijk helemaal over gaat.
Door romila
#337379
Doedels schreef: In dat geval kan je je hond helpen met veel lichaambeweging, kalmerend masseren, duidelijk de rangorde tussen de honden bevestigen en evt. homeopatie of Bach bloesem voor rust/ontspanning. Het kan even duren want aan de voeten knabbelen is een uiting van chronische stress. Eerst moet het stress hormoon dalen en daarna moet de gewoonte afnemen. Ik hoop dat het uiteindelijk helemaal over gaat.
De rangorde probeer ik wel te bevestigen maar ze zijn daar naar mijn mening wat apart in... Als de jonge reu op bed is gekropen (mag natuurlijk niet... ;D) en de oude reu komt eraan, gromt de kleine (Lambiek) een keer en de oude (Romme) draait zich om en loopt weg...bij het voeren zit de Romme naast me en mag Lambiek niet langslopen dan word ie weggejaagd! Soms begint Lambiek de aanval en laat Romme het gaan en loopt weg...soms komt Romme ertegen in en is ut vechten. Geloof dat Romme er nog nie uit is of ie de baas wel wil spelen! Qua karakter is ROmme een zachte goedzak en LAmbiek heeft een heel sterk karakter... Het kan ook aan mij liggen, en misschien moet ik ze meer laten gaan zodat ut duidelijk word maar ja...wil nie bij de dierenarts mn zuur verdiende centjes achterlaten...
Door ducktails
#337432
Ik zou het niet toelaten als ze op de poten begint te kluiven.
gewoon zeggen.....NEE
Ik denk dat het zoiets is als jeuk in je oor.
Begin maar eens in je oor te jeuken dan wil je soms niet meer ophouden omdat het jeuken lekker voelt!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#337838
Hoelang achter elkaar heb je de Carnibest gegeven? Als het met de voeding te maken heeft moet je het minstens zes weken geven.
Door romila
#338069
Gelukkig luisterd hij wel naar NEE, soms 2x herhalen ;D maar hij stopt er wel mee hoor op commando... Ik geloof nooit dat ut door het voer komt. Hoelang ze nu alweer op CB staan....2 en een halve maand...daarvoor brokken en daarvoor CB...toen deed ie ut ook al !! Nee, geloof vast dat ut stress is. Dat is ook logisch aangezien ik sinds 1 mei, na 10 jr samenwonen, weer alleen woon. Dat gaat gepaard met stress...merk ook aan mn andere reu, Romme, dat ie sinds 1 mei opeens weer stuk vrolijker is. Ondanks dat ze nu een "tuintje" van 20 m2 hebben ipv 3000 m2 ::) (waarvan "maar" 800 m2 voor hun was hoor...)
Door Nelly
#338076
Kun je hem niet afleiden met extra veel beweging, spelletjes en noem maar op? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij jouw spanning oppikt.
Door romila
#338084
Op zich is de ergste spanning voorbij, hij doet het ook veel minder als eerst, gelukkig! Dat ze die spanningen oppikken dat is wel zeker zo... Moet weer regelmatiger naar de hei. De poema heeft roet in de wandelingen gegooid!! ;D Extra veel beweging is ook weer nadelig aangezien ik al moeite heb om er een beetje vlees op te krijgen/houden. Ze hebben wel heel veel "beweging" doordat ze elke dag met me mee gaan naar het werk (dierenpension) daar zitten ze van kwart voor 8 tot 1 uur in de speelweide met zn 3en. Maar denk dat hij wat meer aan ut werk moet. Dit wil ik ook wel graag doen met Lambiek en ook met Romme maar daar moet ik nog ff een weg in vinden, wanneer en op welke manier. Maar dat komt in de toekomst wel goed!
Door romila
#338354
Hitam schreef: Ik zou me niet zoveel aantrekken van die poema. Die is zo schuw, die krijg je echt niet te zien.
Als hij er al loopt ja ;) De rede dat ik nie geweest ben is meer dat ut wel errug warm was voor mn stompneusjes ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door