Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hammond
#337686
Ik heb een brandende vraag.

Mijn malamute (reu) is 5 jaar oud en kampt sinds een half jaar met ernstige darmproblemen.

verschillende voeren geprobeerd, tot op laatst vers vlees pens compleete maaltijd van ahv.
Volgend dierenarts ontsteking aan de darmen i.v.m slijmerige ontlasting, daarvoor pretnison gekregen.

Wat adviseren jullie mij, of heeft iemand dit al eens meegemaakt. Hij kan niet (volgens de vorige eigenaar) tegen lams en rijst.
Door Hammond
#337705
Inmiddels is die kuur vanmorgen afgelopen.
zijn klachten uiten zich in vermagering, en inmiddels wel weer stevige ontlasting maar dan wel 5 keer op een dan veel.

Hij komt niet aan in gewicht (300 gram in 3 weken) en heeft een doffe vacht.
Hij gedraagt zich niet ziek.
Door Lizzy
#337709
Hammond schreef: Inmiddels is die kuur vanmorgen afgelopen.
zijn klachten uiten zich in vermagering, en inmiddels wel weer stevige ontlasting maar dan wel 5 keer op een dan veel.

Hij komt niet aan in gewicht (300 gram in 3 weken) en heeft een doffe vacht.
Hij gedraagt zich niet ziek.
En wat eet hij nu op dit moment? Nog steeds versvlees? (uit de diepvries). AHV?
Door Hammond
#337718
Op advies van de dierenzaak (en arts) heb ik dat 8 dagen gedaan. Dit om z'n darmflora op pijl te brengen.
Daarna ben ik overgegaan (inmiddels twee weken) op Bewi Dog sportive, volgens de winkel een goed voer.
Hij heeft inmiddels dan ook geen diaree meer maar hij komt niet aan.

Ik weet sinds vandaag van het bestaan van barfplaats dus de manier van voeren wat ik hier lees is voor mij zo goed als onbekend. De link met wolf, jagen en eten kan ik nog wel maken, maar ik zie hier kreten en afkortingen alsof ik in een andere demensie ben beland.

Ik zie dat AHV niet bekend is http://www.ahv-breda.nl/ is de website.
Door Lizzy
#337729
Hammond schreef: Op advies van de dierenzaak (en arts) heb ik dat 8 dagen gedaan. Dit om z'n darmflora op pijl te brengen.
Daarna ben ik overgegaan (inmiddels twee weken) op Bewi Dog sportive, volgens de winkel een goed voer.
Hij heeft inmiddels dan ook geen diaree meer maar hij komt niet aan.

Ik weet sinds vandaag van het bestaan van barfplaats dus de manier van voeren wat ik hier lees is voor mij zo goed als onbekend. De link met wolf, jagen en eten kan ik nog wel maken, maar ik zie hier kreten en afkortingen alsof ik in een andere demensie ben beland.

Ik zie dat AHV niet bekend is http://www.ahv-breda.nl/ is de website.
Ja, AHV is wel bekend.

Maar goed, dat Bewi Dog sportive, zijn dat brokken? Nou ja, zoals de naam van dit forum al aangeeft: wij zijn hier helemaal geen voorstander van brokken. In tegendeel zelfs....

Ik zou (als het mijn hond was) de hond fulltime over zetten op versvlees. Bijvoorkeur een merk waar nauwelijks graan in zit en waar gemalen botten in zitten (bijv. Bandit of Bibi of Carnibest ofzo).

En verder zou ik hem probiotica oftewel goede bacterieen gaan geven. Deze kun je in de meeste reformwinkels en sommige drogisten kopen.

Bij de reformwinkels zijn dit vaak de merken : Solgar, Orthica en Akropharma en heet de probiotica "Acidophilus". Ik zou Akropharma nemen, als ze die hebben!

Je kunt het ook via je dierenarts bestellen, deze probiotica. Hij/zij kan ze bestellen van het merk "Protexin, Soluble For All Animals".

Je kunt probiotica ook via Internet bestellen bij bijv. http://www.puurnatuur.nl van het merk De Groene Os. Dan heet het "DarmClear".

Bij De Tuinen heet het ook Acidophilus en bij de Etos iets van 'darm schoon' ofzo.

Het komt er op neer dat deze middelen goede bacterieen bevatten die een verstoorde darmflora genezen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 21 jun 2005, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#337730
Hammond schreef: Op advies van de dierenzaak (en arts) heb ik dat 8 dagen gedaan. Dit om z'n darmflora op pijl te brengen.
Daarna ben ik overgegaan (inmiddels twee weken) op Bewi Dog sportive, volgens de winkel een goed voer.
Hij heeft inmiddels dan ook geen diaree meer maar hij komt niet aan.

Ik weet sinds vandaag van het bestaan van barfplaats dus de manier van voeren wat ik hier lees is voor mij zo goed als onbekend. De link met wolf, jagen en eten kan ik nog wel maken, maar ik zie hier kreten en afkortingen alsof ik in een andere demensie ben beland.

Ik zie dat AHV niet bekend is http://www.ahv-breda.nl/ is de website.
AHV kennen we wel hoor :D
Bewi nog wat ken ik niet, maar volgens mij is dat ook niet nodig.

Ik zou jouw hond helemaal op vers zetten en dan voorlopig op een wat kwalitief betere KVV (kompleet vers voer) dan AHV. Omdat hij nu darmproblemen heeft zou ik beginnen met Carnibest lam/rijst of kip/rijst versie en dit een tijdje volhouden. Daarbij probiotica supplementeren voor een vlotte wederopbouw van de darmflora. Mocht het een tijdje goed gaan dan kun je daarna rustig bekijken of je eens kunt afwisselen met andere smaken en/of andere merken.
Door Hammond
#337737
geweldig, dank voor de reacties.
Ik ga is shoppen bij de leveranciers.

Ik houd jullie op de hoogte, inmiddels begrijp ik dat de afkortingen het merk vleesvoer was.

nogmaals dank!

Edwin ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door