Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door patriciak
#337740
hoi allemaal
ik heb een labrador pup van 16 weken,vanaf de fokker kreeg zij royal c babydog,maar ze gaat daar heel veel van poepen,we zijn toen over gestapt op euckaneuba brokken,maar geen verschil,ze poept gewoon 7 soms 8x per dag.
nu ga ik mij wel wat zorgen maken want volgens mij krijgt ze dan toc te weinig voedingstoffen binnen,als je zoveel uit poept???
wat kan ik hier aan doen?? ik zat al veel te lezen en kom op vers vlees eventueel van rodi,ik heb die nu gehaald en wil die gaan geven,maar moet ik dat nu opmengen met brokken of 2x brokken en 2 x vlees....wie weet wat ik moet doen,ze krijgt nu 400 gram brokken verdeeld over 4 maaltijden.
bedankt alvast
patricia
Door Ine
#337753
Hoi Patricia, zelf heb ik pups van 4 maart, dus bijna even oud.
Mijn puppen poepen zo'n 5x op een dag mooie kleine drollen.
Ze eten 3x per dag carnibest www.carnibest.nl (kompleet versvlees) en zien er prima gezond uit.
Het mooiste is, om je pup helemaal over te zetten op vers, maar anders doe je 1x brokken en 2x vlees. Als er maar ruim 4 uur tussen zit.
Welke kleur heb jij? En hoe heet je pup?
Door patriciak
#337802
hoi
mijn pup heet dunja en is een zwarte lab,zij is geboren op 3 maart,dus niet veel leeftijds verschil,wat leuk.
over de voeding,af en toe weet je het niet meer,de een zegt dit en de ander zegt dit....wij zijn toen gaan zoeken naar advies en ervaringen en ja dan weet je het echt niet meer,iedereen heeft een mening en iedereen heeft soms de zelfde problemen met verschillende voer.....dus gaan we maar een beetje uiotproberen....we gaan nu proberen om inderdaad 2x brokken en 2x vlees...kijken of hier vooruitgang in zit,als we hier maar weinig verschil tussen zien dan gaan we ook nog proberen om volledig over te gaan op vlees,of toch nog een ander merk brokken erbij...we kijken het gewoon een beetje aan........maar er moet wel iets verbeteren want 7,8x poepen is echt teveel......toch???
ik hou je op de hoogte
p[atricia
Door Ine
#337825
[quote="patriciak"]
hoi
mijn pup heet dunja en is een zwarte lab,zij is geboren op 3 maart,dus niet veel leeftijds verschil,wat leuk.
over de voeding,af en toe weet je het niet meer,de een zegt dit en de ander zegt dit....wij zijn toen gaan zoeken naar advies en ervaringen en ja dan weet je het echt niet meer,iedereen heeft een mening en iedereen heeft soms de zelfde problemen met verschillende voer.....dus gaan we maar een beetje uiotproberen....we gaan nu proberen om inderdaad 2x brokken en 2x vlees...kijken of hier vooruitgang in zit,als we hier maar weinig verschil tussen zien dan gaan we ook nog proberen om volledig over te gaan op vlees,of toch nog een ander merk brokken erbij...we kijken het gewoon een beetje aan........maar er moet wel iets verbeteren want 7,8x poepen is echt teveel......toch???
ik hou je op de hoogte
p[atricia
[/quote]

Je mag best terug op 3x voeren hoor, is een stuk makkelijker.
Mijn puppen hebben nooit brokken gehad, ben ik persoonlijk ook niet voor.
Lees eens wat rond op dit forum en je leert heel veel. Vooral in de bibliotheek vind je veel. ;)
Door Helen
#337834
Mijn pup heeft altijd even vaak gepoept als dat ze gevoerd werd. Nu ze twee keer per dag gevoerd wordt poept ze meestal 2 keer en soms 3 keer.
Door patriciak
#337846
dus het is beter om dan 2 dagen vlees te geven en daarna eventueel 2 dagen brokken...ga ik dat proberen,ik ga denk ik ook proberen om 3x te voeren,even kijken hoe dat gaat.
wat is nu volgens jullie het beste vlees voer,nu heb ik rodischijven gehaald,
wacht weer af voor meer tips,alvast bedankt.
patricia
Door Ine
#337852
Het goede voer is het voer, waar je hond het goed op doet.
Zelf geef ik Carnibest, maar er is ook Bibi, Prins, AHV, Duck etc.
In de bibliotheek staan alle sites van deze voedingen.
Laatst gewijzigd door Ine op di 21 jun 2005, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#337862
ik ook heb een pup van 4 maart en hij heeft in het begin bij de fokster Carnibest gegeten, toen hij bij mij kwam een week Bibi en nou eet hij door elkaar bibi, duck, energique, eigen kuikens, vanmiddag pikte hij weer een stuk geit van de grote.
Hij heeft ongeveer 4-5 keer per dag een minidrol die goed stevig is.
Door Nelly
#337930
Mijn pup van ruim 8 mnd kreeg bij de fokster half brokken en half rodi. Vanaf dag 1 bij mij heeft hij om en om bibi en barf gekregen. Hij heeft nog nooit diarree of zo gehad, en poept 2 x per dag een keurig drolletje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door