Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MillyMol
#3376827
Ik denk dat het inderdaad niet terecht is, om twee redenen:
1. je hebt een lagere dosis gegeven
2. Nelson heeft de dosis eigenlijk iets te laat gekregen.

Zes weken zonder jeuk op een lagere dosis vind ik nog steeds heel netjes. Ik zou hem nu toch de dosis van 40 mg geven. Het is nog veel te vroeg om te concluderen dat het minder werkt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3376841
Ik ben het met Millymol eens. En voeg daar nog aan toe dat Nelson nu 6 weken geen tot veel minder jeuk heeft gehad, terwijl je bij de start nog niet eens durfde te hopen dat hij de 4 weken die normaal zijn zou halen.

Het is een zoektocht naar hoe het middel het beste toe te passen. Alweer een zoektocht. En daar ben je moe van en dat is logisch. Maar hier kom je ook wel weer uit. Want terug naar hoe het was is ook geen optie.

Ik zou ook voor een hogere dosering gaan. De omgevingsallergie is nu wel op zijn heftigst natuurlijk. Wie weet werkt het dan vlotter in. 6 weken blijft heel netjes. Blijf daaraan denken, het heeft geen zin je te focussen op het feit dat het korter is dan de vorige keer. Wie weet pak je van de winter wel weer langere periodes.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3376878
Hij gaat de 40 krijgen inderdaad, dat gaan we maar eens testen. En het is natuurlijk nog steeds gewoon super spul voor hem en ons huishouden. We hebben veel minder zorg(en) dan eerder.

Het is inderdaad het puzzelen dat ik moe ben. Want het is inderdaad uitproberen en testen en afwachten. Ondertussen maak ik me ook zorgen om zijn voeding. Twee diersoorten zonder supplementen... Ik vind het maar eng. Aan de andere kant heb ik gewoon extreem weinig keus.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3376884
Hij krijgt kvv, soms barf.
Zowel de konijn als de paard kvv bevat 20% orgaanvlees bestaande uit hart, lever, nier en long.

Het komt van een leverancier waarbij ik mijn hand in het vuur durf te steken dat er alleen vlees in gaat van goede kwaliteit. Een diepgevroren rol ontdooi ik in de koelkast en is na 48 uur op.

Ik zou hem zelf wat orgaan nog bij kunnen geven eventueel.
Door Lizzy
#3376886
Hope schreef:Hij krijgt kvv, soms barf.
Zowel de konijn als de paard kvv bevat 20% orgaanvlees bestaande uit hart, lever, nier en long.

Het komt van een leverancier waarbij ik mijn hand in het vuur durf te steken dat er alleen vlees in gaat van goede kwaliteit. Een diepgevroren rol ontdooi ik in de koelkast en is na 48 uur op.

Ik zou hem zelf wat orgaan nog bij kunnen geven eventueel.
Ik denk dat je met 20% (je mag dat best iets verhogen, omdat je moet compenseren) al heel aardig en ik denk echt dat je je niet teveel zorgen moet maken. Je weet dat ik het niet met Tannetje eens ben als ze zegt dat ze met 1 diersoort een maaltijd compleet kan maken (en daar dieren dus levenslang mee kunnen voeren) maar ik heb haar ook hoog zitten en ik denk dat je dan met 2 diersoorten serieus goed bezig bent, beter dan menig hond in NL kan zeggen. Heb je al eens overwogen om te kijken of hij allergisch is voor marine phytoplankton?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3376887
Oké, dat stelt gerust. Ik weet niet hoeveel long er in zit, dat kan ik nog weleens uitvragen. Want long is gewoon niet zo heel zinvol.

Dat spul wat jij noemt ken ik niet. Ik zou dat natuurlijk over een poos kunnen proberen zoals je dat ook met een nier diersoort zou doen.

Op zich, als ik kijk naar de hond, dan is er echt niets om me zorgen over te maken. Hij ziet er echt heel erg goed uit.
Door tt-tjes
#3377663
Hope schreef:Hij krijgt kvv, soms barf.
Zowel de konijn als de paard kvv bevat 20% orgaanvlees bestaande uit hart, lever, nier en long.

Het komt van een leverancier waarbij ik mijn hand in het vuur durf te steken dat er alleen vlees in gaat van goede kwaliteit. Een diepgevroren rol ontdooi ik in de koelkast en is na 48 uur op.

Ik zou hem zelf wat orgaan nog bij kunnen geven eventueel.
Welke leverancier is dat als ik vragen mag?
Door Heidi-24
#3379538
Hope schreef:Zo. En toen wist ik het gewoon echt niet meer.

Ik heb Margreet gesproken. Ze snapt het heel goed, hoe zat we het zijn. Maar...
Ze gelooft niet dat cytopoint ons gaat helpen. Ze ziet dat het niet helpt in deze gevallen, waar een voedselallergie met een allergie voor iets in de omgeving gecombineerd is. Ze is heel bang dat wij 125 euro door het putje gaan kieperen.

De opties die ze ziet:
Apoquel en op hoop van zegen zo doorgaan in de hoogste dosering die hij mag hebben (indien nodig).

Moderin. Niet ideaal, wel betaalbaar, je ziet met een week of het werkt.

Vloeibare atopica. Duurt langer voor het werkt maar als het werkt doet het vaak wel wat het moet doen. Heeft wel als bijwerking misselijk en braken en zijn maag heeft al zo'n tik gehad.

Ik ben blij met haar eerlijkheid. Dat ze zegt: 125 euro is veel geld wanneer ik jullie eigenlijk al kan gaan zeggen dat het niet gaat werken.
Nog een keer testen zag ze nu ook niet zitten, vooral ook omdat het per maand gewoon heel veel wisseld. Wanneer test je dan het best? Ze heeft geen idee. Ik ook niet.

Ik weet het niet meer.
Ik begrijp het wel veel beter nu, waarom ze geen cytopoint voorschreef. Maar ik heb dus geen oplossing in handen.

Ik prop er nog maar een tablet apoquel in.
:'(

Edit:
Wat als ik nu gewoon stronteigenwijs toch vraag om zo'n injectie? Dan weet ik in elk geval zeker waar de jeuk vandaan komt. Misschien reageert hij wel top en blijkt dat hele voer verhaal niet op te gaan.

Afijn. Ik weet in elk geval weer waar ik van wakker kan liggen vannacht zullen we maar zeggen. En hij is zo leuk hè, die hond. Echt een geweldig beest. Het arme schaap kan er ook gewoon allemaal niks aan doen.


Het werkt
T ik heb zware allergie atopie en voeding
Door Anne in Zweden
#3389986
*Remy* schreef: zo 24 nov 2019, 08:58 Moest zojuist aan Nelson denken, zomaar, om geen specifieke reden. Hoe gaat t met de jongen ??
Nou inderdaad, ik denk de laatste tijd ook vaak aan Nelson. Zal ook wel een kwestie van associatie zijn, want ik ben een boek aan het lezen waarin de MH17-kwestie aan de orde komt, en daar is destijds een gezin uit Neerkant bij omgekomen, en daar woont Nelson weer in de buurt. Maar toch hoe gaat het met je glimwormpje, Marloes?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3391873
Een kleine update over Nelson.

We zijn alweer een poos verder en het gaat super. Hij staat op de citopoint en verder niks. Hij eet paard, konijn en geit en doet het daar heel goed op. Ik vind 3 diersoorten netjes voor hem en probeer weinig nieuws uit.

Hij krijgt 40mg citopoint per keer. We spuiten in goede maanden eens in de 12 weken, in slechte maanden eens in de 8 tot 10 weken. Hij glanst, heeft geen jeuk, heeft een mooie dikke vacht en is bovenal ontzettend happy. Als hij een keer wat van straat heeft gesnaaid krijgt hij zonder pardon apoquel bij en dan houden wij hem jeukvrij. Het is misschien wat chemisch allemaal maar het doet zo veel voor de kwaliteit van leven dat het ons echt geen bal uitmaakt. Financieel is het ook erg leuk. Hij krijgt nu gewoon kvv, met de citopoibt in deze hoeveelheden ben ik goedkoper uit dan met de apoquel en hij heeft geen supplementen meer nodig.

Maar vooral: iedereen is blijer. De hond is blij om hond te zijn en wij zijn weer blij een hond te hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door