Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wolfje
#33679
Ik heb paar dagen me kat bibi gegeven maar t lijkt wel of ze ineens onverzadigbaar is.
ze blijft de hele dag janken om eten... Ik word er letterlijk gestoort van.
ze krijgt 2 keer per dag...en ik zat op een gegeven moment op 250 gram per 1,5 dag.... en nog had ze honger. Ik probeerde t te negeren maar dat gejank gaat door merg en been en de hele dag met koptelefoon op je kop zitten heeft geen nut.
Ze vond t wel lekker trouwens. ;)
Maar ben nu wel erg genijgt om weer gewoon op dr brok te gaan zitten want dit trek ik niet.. (ze zit alweer paar dagen op brok want t was op.) en merk dat ze eigenlijk veel meer tevreden is..
hebben jullie nog tips???
Door sylvia
#33761
weet je zeker dat ze mer tevreden is of vondt ze de bibi zo lekker dat ze gewoon meer wil hebben,en bij de brokken zoiets van .....ja dit is genoeg.
Je kan voorlopig gewoon meer geven misschien moet ze verzadigen,of je hebt het verkeerde voer voor haar en moet je een ander merk proberen
Door wolfje
#33778
nou t geld zit me niet mee dus zou even niet door kunnen gaan want t loopt echt de spui gaten uit en bovendien heb ik even geen vervoer om eten te halen..

verder valt ze op haar brokken net zo aan als haar versvlees.. dus dat valt ook wel mee.... maar ik zit echt met dat gejank.... ik kan haar wel negeren maar dat hou ik geen dag uit. dus dan blijf ik denk ik liever op brokken.

Bij de hond gaat t goed maar nogmaals t geld zit me even helemaal niet mee.... en ben dus echt 3 dubbel zo duur uit met bibi dan met brokken als ik t zo uitreken dus kies voor nu even brokken.
Door Rosita
#34088
Ik heb een kat die brokken ook net zo lekker zou vinden als versvlees :P. Het verschil is dat in versvlees geen smaakmakers zitten en in de brokjes dus wel (anders zouden ze het niet eten). Ik geef mijn katten vier keer per dag eten, misschien een beetje te vaak maar ik heb er de tijd voor. Vers vlees is heel licht verteerbaar en wordt dus sneller door het lichaam opgenomen dan brokken. Misschien is haar maagje met twee keer per dag vers vlees eten niet zo gevult als met brokken (brokken zetten ook nogeens erg uit) en zou je als je versvlees wil blijven geven in begin je kat niet wat meer maar wat vaker proberen te voeren. Toen ik nog brokken gaf (het stond er gewoon de hele dag voor ze) hebben ze bij mij ook erg moeten wennen aan het feit dat ze niet meer de hele dag door konden eten. Ik heb drie oosterse katten en die kunnen dus behoorlijk zeuren (zit in hun genen ;D). Daar heb ik voor gekozen, maar ik kan me indenken dat jij gek wordt van dat gezeur om eten.

Groetjes Rosita
Door wolfje
#34101
nou dat vaker eten geven helpt dus niet want ik ga dus wel minder geven... en dat pikt ze dus niet en word neidig... bovendien laat ze t nog staan ook als ze t vaker dan normaal krijgt.
brokken geef ik 2 keer per dag een heel klein handje en dat eet ze in 1 keer op.. dus niks de hele dag .

Maargoed eerst maar eens wat meer geld in het laadje brengen voor ik verder kan met versvlees...want t is me toch echt te duur.

En dat gejank ben ik van haar ook wel gewent want aandacht wil ze maar al te graag..en dan het liefst geborsteld worden maar dat is een vriendelijkere miauw.. dus gaat niet door merg en been.. als ze eten wil schreeuwt ze letterlijk kwaad om eten..
Laatst gewijzigd door wolfje op wo 24 dec 2003, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door crutz
#38657
nou Chantal,
t ging er in elkgeval in ;D ;D ;D
en Maya vond het dus ook wel lekker begreep ik ;)
je geeft maar een gil hoor,
want als ik ga halen dan rij ik op de terugweg practisch langs Rijswijk en kan dus wel ff stoppen ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door