Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#337440
Ik had voor alle drie de honden een scalibor gekocht, maar sindsdien heeft Ziggy hele erge uitslag in haar nek. Zou het kunnen komen door de tekenband? Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt? Ik heb hem in ieder geval afgedaan bij haar.
Door Helen
#337444
Laura2004 schreef: Ik had voor alle drie de honden een scalibor gekocht, maar sindsdien heeft Ziggy hele erge uitslag in haar nek. Zou het kunnen komen door de tekenband? Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt? Ik heb hem in ieder geval afgedaan bij haar.
Yeps, als Balou een scalibor band om heeft dan krabt ze binnen 5 minuten haar oren helemaal stuk. Ik heb het niet zover laten komen dat ze ook uitslag kreeg. Heb hem direct verwijderd.
Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat als je hond al barst van de huidproblemen je haar ook nog een tekenband om doet.
#337446
Helen schreef: Yeps, als Balou een scalibor band om heeft dan krabt ze binnen 5 minuten haar oren helemaal stuk. Ik heb het niet zover laten komen dat ze ook uitslag kreeg. Heb hem direct verwijderd.
Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat als je hond al barst van de huidproblemen je haar ook nog een tekenband om doet.
Omdat ze al weet ik het hoeveel teken heeft gehad in een paar dagen en ik wist eigenlijk niet dat ze er huiduitslag van kregen. Mijn eigen honden hebben er nooit last van gehad. Ze had na vijf min al huiduitslag en dat was niet van het krabben, maar gelukkig weet jij altijd beter hoe je alles moet doen he!
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 21 jun 2005, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#337447
Ik had m'n katten zo'n band omgedaan, omdat ik teken op ze had gevonden. Binnen 2 dagen lag Mistral z'n nek rondom open. Gelukkig begint het nu aardig te genezen. Zip had de band zelf al uitgedaan.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#337450
Bas heeft ook een tijd een scaliborband gedragen en geen problemen hier van gehad, dus dat kan ook. De reden waarom hij hem niet meer draagt is heel simpel; het werkte niet, hij kreeg nog steeds teken.
Door Ster
#337456
Helen schreef: Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat als je hond al barst van de huidproblemen je haar ook nog een tekenband om doet.
Ik heb mijn hond een vlooienband omgedaan terwijl hij allergische klachten had. Waarom? Op aanraden van de DA die zei dat het wel eens vlooienallergie kon zijn. Vervolgens heb ik hem met Stronghold behandeld, waar ik zelf om heb gevraagd bij de dermatoloog. Die verzekerde mij dat het een onschuldig spulletje was. Sinds de Stronghold zijn zijn klachten 2keer zo erg geworden. Dom? Ja, achteraf misschien wel, maar volgens mij proberen we allemaal het beste te doen. Het barst van de informatie die elkaar ook nog eens vaak tegenspreekt. Soms is het lastig om in 1 keer het juiste alternatief te kiezen. Ik ben geen alleswetend vat en hoe logisch achteraf de dingen ook klinken, al doende leren we.

;)
Door Helen
#337458
Laura2004 schreef: Ze had na vijf min al huiduitslag en dat was niet van het krabben, maar gelukkig weet jij altijd beter hoe je alles moet doen he!
Nee, was dat maar zo......Ik vind het alleen vreemd dat als je hond al ernstige huidklachten heeft je haar nog een gifband erbij op gaat hangen ook...
#337461
Helen schreef: Nee, was dat maar zo......Ik vind het alleen vreemd dat als je hond al ernstige huidklachten heeft je haar nog een gifband erbij op gaat hangen ook...
Omdat ik niet wist dat het kwaad kon en ze had al veel teken gehad en ze gaat ook nog eens mee naar Spanje en dan is dat de enige optie tegen zandvliegjes. En ik had al gezegd dat ik niet wist dat ze er ergere huiduitslag van konden krijgen aangezien mijn andere honden er nooit problemen mee hebben gehad.
#337464
En ik heb het na 5 min meteen afgedaan toen ik zag dat ze daar bultjes had. Waar ik natuurlijk niet zeker van ben of ze er al zaten of ze van de tekenband waren. Dus ik heb haar niet eerst zichzelf helemaal open laten krabben. Ze heeft trouwens helemaal niet gekrabt.
#337467
Helen schreef: Yeps, als Balou een scalibor band om heeft dan krabt ze binnen 5 minuten haar oren helemaal stuk. Ik heb het niet zover laten komen dat ze ook uitslag kreeg. Heb hem direct verwijderd.
Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat als je hond al barst van de huidproblemen je haar ook nog een tekenband om doet.
En als jouw hond er aanleg voor had gehad (voor huiduitslag) dan had ze dat na die vijf min misschien ook gehad. Net zoals jij wist ik niet dat ze er last van konden krijgen en toen ik door had dat ze er misschien last van kreeg toen heb ik hem heel snel afgedaan.
Door Helen
#337471
Laura2004 schreef: En als jouw hond er aanleg voor had gehad (voor huiduitslag) dan had ze dat na die vijf min misschien ook gehad. Net zoals jij wist ik niet dat ze er last van konden krijgen en toen ik door had dat ze er misschien last van kreeg toen heb ik hem heel snel afgedaan.
Als mijn hond sowieso al last van haar huid had gehad zou ik die band nooit omgehangen hebben. Zo bedoelde ik het. Ik gebruik zo min mogelijk gif op een gezonde hond en op een zieke hond al helemaal niets. Maar dat moet ieder voor zich weten ;)
#337482
Helen schreef: Als mijn hond sowieso al last van haar huid had gehad zou ik die band nooit omgehangen hebben. Zo bedoelde ik het. Ik gebruik zo min mogelijk gif op een gezonde hond en op een zieke hond al helemaal niets. Maar dat moet ieder voor zich weten ;)
Ik heb hem al afgedaan en ik ga het ook niet meer omdoen. Ik vind het geen interessante discussie meer. Ik weet dat jij veel verstandiger was geweest dan ik.
Door Nelly
#337489
Soms moet je kiezen uit 2 kwaden en de minste kwade proberen te vinden. Een hond of kat vol met teken en vlooien is ook niet alles, en voor hetzelfde geld kunnen ze de band wel verdragen. Hoewel ik er eerlijk gezegd ook niet echt een voorstander van ben. Heb hier ook van alles geprobeerd, van wassen met speciale shampoo tot sprayen met al dan niet zelfgemaakt spul. Het vlooienvrij houden lukt hier vrij aardig, maar van die rotteken krijg ik dus echt een punthoofd. >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door