Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3373559
Ik hoop dat hij snel weer helemaal jeuk-vrij is.

Ik denk slim, om hem op de Apoquel te zetten als het een paar dagen langer gaat duren. Maar goed, in de regel zullen ze niet iedere keer net een spoedgeval hebben als jij daar zit met Nelson!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373572
Lizzy schreef:Ik hoop dat hij snel weer helemaal jeuk-vrij is.

Ik denk slim, om hem op de Apoquel te zetten als het een paar dagen langer gaat duren. Maar goed, in de regel zullen ze niet iedere keer net een spoedgeval hebben als jij daar zit met Nelson!
Nee, zoveel spoedgevallen zullen ze nu ook weer niet hebben.
Maar stel hij krijgt op zondag jeuk, ik bel op maandag en ik kan op woensdag terecht... Misschien moet ik hem dan gewoon zondag al apoquel geven, ook al is de jeuk nog prima te doen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373578
[*]
Anne in Zweden schreef:Hoe gaat het nu met hem qua jeuk? Heb je het idee dat de Cytopoint weer begint te werken?
Ja, ik geloof dat het begint te werken.
Hij heeft geen apoquel nodig gehad en soms denk ik "hey hij krabt", maar voor die zin in mijn hoofd af is, is het over. Ik begin weer opgelucht adem te halen. Weet je dat ik gewoon echt in paniek raakte? Ik dacht alleen maar OH GOD HET WERKT NU AL NIET MEER, WIE KAN ONS NOG REDDEN :o
;D
Door Anne in Zweden
#3373580
Hope schreef:[*]

Ja, ik geloof dat het begint te werken.
Hij heeft geen apoquel nodig gehad en soms denk ik "hey hij krabt", maar voor die zin in mijn hoofd af is, is het over. Ik begin weer opgelucht adem te halen. Weet je dat ik gewoon echt in paniek raakte? Ik dacht alleen maar OH GOD HET WERKT NU AL NIET MEER, WIE KAN ONS NOG REDDEN :o
;D
Ik kan me goed voorstellen dat je in paniek raakt, het zou mij net zo vergaan! Maar wat fijn dat het nu toch weer goed lijkt te gaan! Fijn!
Door MillyMol
#3373591
Als zich een ritme van 8 weken blijkt af te tekenen zou je nog kunnen overwegen om te bespreken of ze je in Eersel willen leren om Nelson zelf te injecteren. Het scheelt je een aantal dagen wachten, en vele kilometers rijden, tijd en benzine. Zij kunnen het dan gewoon steeds voor je bestellen en tegen verzendkosten opsturen.

Of vind je dat eng?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3373600
MillyMol schreef:Als zich een ritme van 8 weken blijkt af te tekenen zou je nog kunnen overwegen om te bespreken of ze je in Eersel willen leren om Nelson zelf te injecteren. Het scheelt je een aantal dagen wachten, en vele kilometers rijden, tijd en benzine. Zij kunnen het dan gewoon steeds voor je bestellen en tegen verzendkosten opsturen.

Of vind je dat eng?
Nee, ik spuit wel vaker. Ik spoot afgelopen weekend nog ab in onze poes. Ik zal dat eens overleggen ja, goed idee.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3374101
We kunnen er niet onderuit: het helpt niet zo goed als de vorige keer :(

Hij krijgt nog geen tweede diersoort dus dat kan het niet zijn. Ik weet even niet zo goed wat nu. Hij krabt niet vaak, heeft geen rode plekken en bijt niet op zijn poten. Moet hij echt helemaal zonder jeuk zijn? Dat is hij niet.

Ik vind het moeilijk om te bepalen wanneer het goed genoeg is. Ik ben ook wel een soort van teleurgesteld. De euforie van de eerste prik is nu toch echt wel weg.

Hij is ook in de rui. Dat zal niet helpen. En normaal gesproken zijn april, juli/augustus en november zijn slechtste maanden vanwege de pollen. Ik sluit ook niet uit dat hij reageert op al het glyfosaat dat er hier gespoten is op de velden om ons heen :-X :-X :-X
Maar ja. Wat nu hé...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3374107
De vorige keer schreef je ook dat hij haren verloor en wat jeuk had waarbij je eerst dacht dat de cytopoint was uitgewerkt. Toen bleek dat van het verharen te komen.
Wanneer je daar bovenop ook nog noemt dat april altijd al extra slechte maand is weet ik niet of je wel kan stellen dat het minder goed helpt.
Klinkt mij meer in de oren alsof er nu teveel jeuk prikkels zijn waardoor hij iets jeuk heeft. Het is dan inderdaad de vraag of het acceptabel is...... Op basis van wat je schrijft zou ik kunnen denken dat het acceptabel is maar zoiets is lastig inschatten van achter een schermpje.
Door MillyMol
#3374108
100% jeukvrij is toch geen enkele hond? Die van mij krabben ook wel eens hoor. Dagelijks wel even de oortjes, of de hals. Is dat een door allergie veroorzaakte jeuk? Of gewoon jeuk, zoals jij en ik ook wel eens hebben?

Hij is in de rui, zeg je zelf. Heb je het idee dat hij ergens anders last van heeft? Is de situatie zoals deze nu is acceptabel? Of ben je teveel gefocust op elke minimale aanwijzing van jeuk en triggert dat bij jou deze respons vanwege Nelsons geschiedenis?

Als hij niet de hele dag ligt te krabben, zichzelf stuk krabt of andere symptomen heeft die hem ongemak bezorgen, dan is het volgens mij verstandig om het nog even aan te kijken. Ik zeg dat in de wetenschap dat jij hem kent als geen ander. De rest van ons moet de situatie beoordelen op basis van wat jij schrijft. Dus als jij vindt dat dit de slechte kant op gaat moet je handelen. Maar neem ook in je overwegingen mee dat je ”gesensibiliseerd” bent als het gaat om Nelson en jeuk.


:bigarmhug:
Door Anne in Zweden
#3374135
Als je nu op vakantie zou zijn met 'm, zou de mate van jeuk die hij nu heeft je vakantieplezier vergallen (omdat je hem moet wassen, omdat hij constant last lijkt te hebben oid)?

Vorige keer zat er nog een restje Apoquel in hem, tegelijk met de Cytopoint. Zou dat nog verschil maken?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3374153
Jeuk is voor mij gewoon een enorme trigger geworden. Het zit echt meteen in mijn stresszone. DAAR GAAN WE WEER!!!

Ik vind jullie vragen en opmerkingen goed.

Zou het vakantieplezier vergallen? Absoluut niet.
Zou het gewone, normale "ik ben nou eenmaal een hond jeuk" kunnen zijn... Ja, misschien zelfs dat. Hij heeft gewoon geen normale baas meer vrees ik ;D

Hij verliest veel haar. Het is ook april. Hij heeft geen apoquel gehad en ik vind het eigenlijk ook niet nodig hem dat erbij te geven. Zo erg is het niet. Hij is blij als hij wakker is en slaapt goed als hij dat wil. Daarin zie ik hem gewoon hetzelfde als na de vorige prik.
Misschien moet ik gewoon niet zo op hem letten.
Door MillyMol
#3374159
Hope schreef:Jeuk is voor mij gewoon een enorme trigger geworden. Het zit echt meteen in mijn stresszone. DAAR GAAN WE WEER!!!

Ik vind jullie vragen en opmerkingen goed.

Zou het vakantieplezier vergallen? Absoluut niet.
Zou het gewone, normale "ik ben nou eenmaal een hond jeuk" kunnen zijn... Ja, misschien zelfs dat. Hij heeft gewoon geen normale baas meer vrees ik ;D

Hij verliest veel haar. Het is ook april. Hij heeft geen apoquel gehad en ik vind het eigenlijk ook niet nodig hem dat erbij te geven. Zo erg is het niet. Hij is blij als hij wakker is en slaapt goed als hij dat wil. Daarin zie ik hem gewoon hetzelfde als na de vorige prik.
Misschien moet ik gewoon niet zo op hem letten.
Misschien ook een shotje cytopoint? ::) :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door