Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#3373
Het weekmenu van Kobus:

5 spiervleesmaaltijden van magere runderlappen,soms rundertartaar.
6 bottenmaaltijden,kippennekken of vleugels.
2 orgaanmaaltijden,vuile ongewassen pens of runderhart.
1 vismaaltijd sardientjes,tonijn of zalm uit blik.
Iedere maaltijd probeer ik hem zeker 700 gram of meer te laten eten,niet altijd heeft hij daar zin in.
Sinds een paar weken weigert het nollebakmonster om kipfilet te eten.
Hetzelfde verhaal met de orgaanmaaltijden,ik kan werkelijk alle organen krijgen alleen hij wilt het niet eten.
Vis eet hij alleen uit blik en rauw verdomt hij gewoon.
Net nu ik alles kan bemachtigen gaat hij voor sommige dingen in hongerstaking.
Verder vreet hij als een dijker,alleen hij weet jammer genoeg wat hij wel en niet wilt eten.
5 keer per week krijgt hij een scharrelei in zijn etensbak.
Iedere dag zijn groentenmix met alfalfa,radijs,andijvie,peterselie,bleekselderij,tomaat,komkommer,knoflook,broccolie etc.
Iedere dag 1 visoliecapsule en 1 betacaroteen capsule met vit e,d en c.
Verder gemalen sesamzaad en zonnebloempitten.
Olijfolie.
Peterselie.
Cottage cheese.
Biogarde.
Af en toe een stukje kaas :P
Een pensstaafje iedere dag na zijn insuline spuit.
Heel soms een lebber bier van de baas :P


 
                                                                                       
Door Ink
#3374
Ik weet niet of Kobus erin trapt, maar bij Sam wil het nog wel eens helpen om dat wat hij niet zo lekker vindt te pureren. Dus stel dat ik die dag kipfilet met gehakt geef en hij vindt de kipfilet niet zo lekker, dan pureer ik het en meng het zo door het gehakt.
Misschien moet je dan een beetje met je maaltijden gaan husselen (dus niet OF dit OF dat, maar mengen), maar als je in totaal op hetzelfde uitkomt is je probleem met een beetje mazzel opgelost.
Door tieneke
#3375
Ik weet niet of Kobus erin trapt, maar bij Sam wil het nog wel eens helpen om dat wat hij niet zo lekker vindt te pureren. Dus stel dat ik die dag kipfilet met gehakt geef en hij vindt de kipfilet niet zo lekker, dan pureer ik het en meng het zo door het gehakt.
Misschien moet je dan een beetje met je maaltijden gaan husselen (dus niet OF dit OF dat, maar mengen), maar als je in totaal op hetzelfde uitkomt is je probleem met een beetje mazzel opgelost.
Hoi Ink,ik ga dit zeker uitproberen.
Misschien dat hij het dan wel opeet.
Ik zit met nog minstens 30 kilo kipfilet in mijn vriezer!
En anders... moeten wij het zelf opeten ;D
Hetzelfde verhaal met de kippennekken,als ik ze niet klein knipt laat hij ze liggen,terwijl hij ze eerst zo heel naar binnen werkte.
Als hij geen suikerziekte had kreeg hij echt niets anders.
Dan at hij maar niet,maar helaas alles draait er iedere dag weer om dat hij zijn bak leegeet!
Ik ga het morgen meteen uitproberen om het in de juiste verhoudingen te mengen.
En nu maar hopen dat hij het lekker vindt ;D
Door Ink
#3376
Ik snap dat het bij jou ietsies ingewikkelder ligt. En het vervelende is dat de smaak van onze hondjes zich iedere keer weer lijkt aan te passen. Toen Sam een klein pupje was kon ik hem rustig een ons of twee, misschien wel drie gepureerde groenten geven. Hatsekidee naar binnen. Toen moest er een blikje zalm door ... toen moest ik de hoeveelheid groenten verminderen ... en nu moet ik echt flink mengen en beslist niet meer dan een ons geven om nog wat naar binnen te krijgen. Is met heel veel dingen. Het liefst eet hij de hele dag kluiffies. Maakt niet uit wat, als er maar wat te knagen is. Maar jaaaaaaa, DAT vindt moeder niet goed!

Succes! Laat even weten of het werkt!
Door tieneke
#3377
Dus Kobus is gelukkig geen apart geval zo te horen :D
Zelfs gisteravond met zijn kippenvleugels wist Kobus er een heel circus van te maken.
Hij had net de helft op en had niet veel zin meer,ik moest er een kunstjes en gooi-act van maken om hem zover te krijgen dat hij het opat.
Het valt de laatste tijd wel op dat hij met veel smaak haast alles opeet en dan gewoonweg genoeg heeft.
Met versvlees zijn ze vlugger verzadigd zei Paul onlangs.
Zou hij zijn brokken soms missen? ;D ;D ;D ;D ;D
Door tieneke
#3378
Hoi Ink,nou dat recept van jou werkte wel zeg :o
Kobus heeft vanavond kipfilet uit de blender met rundergehakt gemengd gegeten.
Bij elkaar 800 gram.
Hij stond er eerst heel grondig aan te ruiken voordat hij begon met eten.
Op een klein restje na heeft hij alles op!
Dus voortaan ga ik de dingen wat hij niet echt lekker vindt mengen.
Dank zij jouw barf- tip hoeven mijn man en ik nu niet iedere dag verplicht aan de kipfilet! :P ;D ;D
Door Ink
#3379
OKEEEEEEEEE! Je moet die honden gewoon af en toe een beetje in de maling nemen. Mocht hij nou weer beginnen te trutten, dan wil een rauw eitje of een eetlepeltje cottagecheese nog wel es helpen.
Het weet wat dat stelletje verwende secreten ...
Door Jolly
#3380
Kipfilet is toch lekker, tieneke?  ;D

geintje niet als je het elke dag moet eten, dan heb ik er zelfs genoeg van.
Laatst gewijzigd door Jolly op do 24 jul 2003, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#3381
Kipfilet is toch lekker, tieneke?  ;D

geintje niet als je het elke dag moet eten, dan heb ik er zelfs genoeg van.
Ja maak dat Kobus maar eens wijs!
Maar dankzij Inks gouden tip heeft Kobussie vanavond weer zijn pandeo leeggegeten! :P
Er zat 800 gram kip en stooflap in.
Ook nog een scharrelei erin verwerkt,en je gelooft het niet heel zijn bak was leeg :o
Ik hoop niet dat hij op deze manier blijft bunkeren,ruim 1600 gram vlees per dag :P
We nemen er nog maar een krantenwijkkie bij ;D ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door