Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Envie
#3370786
Later...als mijn Golden retriever er niet meer zou zijn, wil ik er een kleinere hond bij. Ik ben een beetje aan t rondneuzen, puur uit nieuwsgierigheid, want ik hoop nog lang van mijn bijna 12-jarige vent te kunnen genieten. Daarnaast heb ik een Border terriertje. Een tweede pluk-hond wil ik niet. Ook geen knip-hond. Dus een kortharig hondje met een schofthoogte van max. 50 cm. Het mag een actief ras zijn, en moet redelijk waaks zijn. Staffjes heb ik niets mee, ook geen adoptie hondjes. Het moet aan de fiets mee kunnen hollen, en goed op te voeden zijn.

Roept u maar !!! :D
Gebruikersavatar
Door kiara
#3370793
Een Friese Stabij of kruising ervan met bv golden, heeft mijn buurman zo leuke hond
Door evelyn02
#3370804
Een middenslagpoedel? En dan gewoon kort laten scheren en niet zo’n raar kapsel.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3370806
evelyn02 schreef:Een middenslagpoedel? En dan gewoon kort laten scheren en niet zo’n raar kapsel.
Ik wou het niet zeggen :D maar inderdaad poedel zo leuk ;D
Door Lizzy
#3370810
Lastig. Korthaar en onder de 50 cm is 1 ding. Dan ook nog een beetje waaks is EN goed op te voeden is weer een ander ding!

Duitse Pinchers (waaks en energiek en iets lastiger opvoedbaar maar wel weer kortharig).
Kooiker (heeft wel iets langer haar maar dat is redelijk goed te doen en is waaks en beweegt graag en is opvoedbaar).
Kelpie (erg energiek maar redelijk makkelijk qua vacht, zeer leergierig en waaks).
Door Borke
#3370815
Friese Stabij (zie foto in mijn onderschrift). Makkeijke vacht (mits niet gecastreerd) en heel waaks. Sportieve knuffelhond, leuke hond om iets mee te doen. Echt een hond die jou en je huis zal verdedigen als het er op aan komt, maar geen vechtersbazen. Feitelijk een combi van erfhond en jachthond in 1.
Qua vacht hadden we minder werk aan Borke, dan aan de kortharige Sofi, die enorm verhaarde.
Door hannabelgje
#3370832
Dat is gewoon de omschrijving van een welsh corgi joh. Onder de 50 cm, kortharig, waaks, actieve honden en goed op te voeden. Het zijn wel echte herders met bijbehorend karakter.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3370839
eelke schreef:Ik zou dan aan een beagle denken.
Volgens mij krijg je die standaard met bananen in de oren. ::)
Verder ook wel 1 van mijn favoriete rassen.
En een Barbet vind ik ook zo leuk, maar geen idee of die waaks zijn...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3370840
pearlsofpassion schreef:Volgens mij krijg je die standaard met bananen in de oren. ::)
Verder ook wel 1 van mijn favoriete rassen.
En een Barbet vind ik ook zo leuk, maar geen idee of die waaks zijn...
Haha ja dat dacht ik ook, hele trossen ;D . Maar dan is het maar net wat je onder opvoeden verstaat, ze zijn wel vrij makkelijk in de omgang, ze zijn alleen niet eenvoudig te trainen tot 1001 commando opvolgende hond.

De barbet heeft wel veel werk aan de vacht. Die moet toch regelmatig getrimd/verzorgd worden. En een poedel die je kort scheert is nog steeds elke zoveel tijd werk aan de vacht.

Ik moest aan een australian cattle dog denken. Leuk formaat, makkelijke vacht, lekker actief. Maar wel ook met een stevig karakter en moet mentaal ook echt bezig gehouden worden. Is ook maar net of dat bij je past.

En de Appenzeller Sennehond. Weer een heel ander soort karakter, maar qua maat, vacht en formaat ook weer heel toepasselijk.
Door Envie
#3370842
Leuk zo wat rassen voorbij te zien komen. Ik zit zelf aan een Manchester terrier te denken ::) Iemand daar ervaring mee?
Beagle en Stabij vallen af, ik wil toch wel graag een goed luisterend type. Kelpie of een Australiër....spreekt me ook niet zo aan. Moet niet de koeien van buurman gaan drijven als ik even niet kan opletten :cool: Duitse pincher had ik ook op t oog, maar schijnen toch heel veel beweging nodig te hebben.
Gebruikersavatar
Door pike
#3370847
Envie schreef:Leuk zo wat rassen voorbij te zien komen. Ik zit zelf aan een Manchester terrier te denken ::) Iemand daar ervaring mee?
Beagle en Stabij vallen af, ik wil toch wel graag een goed luisterend type. Kelpie of een Australiër....spreekt me ook niet zo aan. Moet niet de koeien van buurman gaan drijven als ik even niet kan opletten :cool: Duitse pincher had ik ook op t oog, maar schijnen toch heel veel beweging nodig te hebben.
De Kelpie of de Cattledog zijn schapenhoeder :) Australie he. Hebben heel veel energie.
Door Tanna
#3370851
Envie schreef:Leuk zo wat rassen voorbij te zien komen. Ik zit zelf aan een Manchester terrier te denken ::) Iemand daar ervaring mee?
Beagle en Stabij vallen af, ik wil toch wel graag een goed luisterend type. Kelpie of een Australiër....spreekt me ook niet zo aan. Moet niet de koeien van buurman gaan drijven als ik even niet kan opletten :cool: Duitse pincher had ik ook op t oog, maar schijnen toch heel veel beweging nodig te hebben.
Ik ken een heel stel Manchesters, het zijn niet per definitie de makkelijkste terriers. Ik zou toch echt weer voor een border gaan, dat begrijp je! ::) ::) :biggrin2:
Door evelyn02
#3370867
Ik denk dat een Duitse pinscher minstens zo veel jaagt als een border terrier en heeft volgens mij meer beweging nodig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door