Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#336835
Hoi,

Ken kreeg de afgelopen week na zijn cb een kipkarkas
of een paar kipnekken.
Nu was hij ook de hele week al een beetje aan de dunne (geen diarree maar dunne slappe drol) en
had hij er moeite mee. :-\
Ook at ie weer meer gras en at niet zo met smaak.
Komt dit door de extra kip of zo?
Nu heb ik al vanaf het weekend geen kip meer gegeven en zijn ontlasting wordt weer steviger.
Door Audrina
#336917
Komt het niet van het weer? En hij was laatst toch ook al niet helemaal 100% in orde (gras eten enzo)?

Hier krijgen ze ook regelmatig kip als toetje / tandenborstel, maar ze krijgen er nooit dunne ontlasting van.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#336976
Hoi,

Weet het ook niet precies.
Van het weer heeft ie wel heel veel last. :P

De vorige keer had ie antibiotica / ontstekingsremmers.

Mede doordat ik hem pas 6 mnd heb kan ik
zijn gedrag ook nog niet zo goed inschatten.

Kan het zijn dat omdat ie nog maar 1 maand op de cb staat dat zijn maag/darmkanaal nog niet sterk genoeg is?
Door Audrina
#336982
Claudia N schreef: Kan het zijn dat omdat ie nog maar 1 maand op de cb staat dat zijn maag/darmkanaal nog niet sterk genoeg is?
Zou in principe niet uit moeten maken, want kippennekjes en kipkarkasjes zijn vrij licht verteerbaar.
Nu kunnen maag & darmen wel flink van slag raken door antibiotica, ook al ben je al klaar met het kuurtje. Duurt soms weken voordat die troep uit het lijf is.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#336987
Thanks! ;)
Heb je het idee dat ik die pilletjes van VSM kan geven?
Deze zijn voor maag/darm irritatie.
Ik heb al een tijdje de cb kruiden niet meer gegeven,
deze stabiliseren toch ook?

PS Kan ik na mijn werk wat lamsribbetjes ophalen
om te proberen? Ben ca. 18.00 uur klaar.
Door Audrina
#336988
Okugest van VSM werkt bij misselijkheid en diarree. Maar als je hond een beetje slappe ontlasting heeft, wordt dat denk ik niet echt beter van Okugest.
In kruidenmix zit probiotica en dat is goed voor maag & darmen, dus dat zou je kunnen geven. Of je zou ook losse probiotica kunnen kopen en dat geven.

En ik zal ff een paar mooie ribbetjes voor je uitzoeken. ;)
Door the dude
#337009
vreemd, paco krijgt juist enorm harde drollen van kipkarkassen.

Misschien moet je hem eens wat yoghurt geven om de darmen wat op gang te helpen ?
Door Doedels
#337332
Claudia N schreef:

Kan het zijn dat omdat ie nog maar 1 maand op de cb staat dat zijn maag/darmkanaal nog niet sterk genoeg is?
Mijn poedels hadden in het begin ook wat slappere ontlasting na het eten van 'beginners botten'. Het is vanzelf over gegaan.
Door Truus
#337348
Claudia N schreef:
.

Kan het zijn dat omdat ie nog maar 1 maand op de cb staat dat zijn maag/darmkanaal nog niet sterk genoeg is?





Ja dat kan heel goed de oorzaak zijn . Veel honden kunnen zonder problemen overschakelen van brokken naar versvlees maar sommigen moeten er aan wennen.Het is rauw, het is vers, het bevat bacterieen (goede), enzymen en vlees verteerd heel anders dan brokken.

Ik zou hem eerst even laten wennen en voorlopig geen andere dingen erbij geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door