Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anneke V
#336823
Mijn stiefmoeder heeft ook een Beagle (broertje van Pluto), maar ze had al een Cocker Spaniel van nu 5 jaar, het is een bruin/witte Cocker.

Hij is 25kg!!!!!!!!!!!!!!!! :o :o :o

Ze hadden hem al eens op dieet gezet, met dieet brokken van de dierenarts natuurlijk, maar nu dat de Beagle ander eten krijgt eet hij hier weer van mee...

Ze krijgen normaal gezien 100gr Duck met droge korrels & 's avonds droge korrels met hesp of worst doorgemengd. Mijn stiefmoeder is 100% tegen rauw vlees voor honden, ze vind dit veel te gevaarlijk, maar ik heb haar dit weekend wel kunnen overtuigen van het "dikmakend & ziekmakend" effect van brokken & de voordelen van enkel Duck te geven.

We zijn dit overeengekomen:

Wolf( zo noemt de cocker) krijgt dagelijks:
500 gr Duck compleet rund of pens
een stukje vlees of groenten van tafel
en hij mag 1 stuk stinkende pens af en toe opknabbelen

Is dit voldoende???
Hij moet echt vermageren, want het beestje weet echt met zichzelf geen blijf!!!! En dan nog met die hitte!!!!

Bedankt voor de respons!
Door Leo2
#336825
Wij voeren onze honden CB en omdat we de hoeveelheid aanhielden waar de honden in opvang waren, werden Nina en Massy op een gegeven moment aardig gezet.
Daarop de honden op dieet gezet en er is ons verteld door onze CB leverancier, dat je de hond 20 gram per kilo ideaal gewicht kunt geven. Dus een Podenco hoort ongeveer 20 kilo te zijn en ze krijgt dus nu 20 x 20 gram = 400 gram per dag.
We verdelen dit over twee keer.
En natuurlijk genoeg laten bewegen, onze honden lopen per dag gemiddel zo'n 3 1/2 á 4 uur los.
Wel verdeeld over een aantal keren per dag natuurlijk, maar dan lopen we in het bos, over heidevelden met beekjes, waar ze heerlijk kunnen zwemmen.
Nina is nu weer mooi op gewicht, Massy gaat toch maar naar 350 gram per dag, die blijft wat aan de dikke kant, maar die vangt elke wandeling een paar veldmuizen die verorbert worden door haar. ;D
Lucky krijgt gewoon 400 gram per dag en ziet er mooi uit.
Vaak mengen we ook wat vis door de CB, daar zijn ze helemaal gek op.
Als beloning krijgen ze tijdens de wandeling stukjes geknipte pensstaaf en dan 's avonds een bot of een gevulde kong waar we stukjes kaas, runderworst, oud brood o.i.d in proppen.
De kong doen we 2 x per week, de rest van de week krijgen ze een bot.
Laatst gewijzigd door Leo2 op ma 20 jun 2005, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#336885
Onze Beagle van bijna 7maanden is iets kleiner dan hem & weegt ongeveer 16kg, dus ik denk dat Wolf zijn ideaal gewicht rond de 19 kg zal liggen, ja...

Dus 300 gr Duck geven & af & toe een stukje stinkende pens dan....Ze geven hem graag eens een beloning...
Door Anneke V
#336896
Ik ben nog eens gaan kijken op de site van Duck & heb volgende gegevens:

300 gr Duck is voor een hond met een gewicht van 9à10kg

538 gr Duck is voor een hond van 20kg

Is het dan niet beter van hem 500gr Duck/dag te geven of blijft dit teveel ongeacht zijn gewicht????????????? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Door Sofie
#336944
25kilo voor ene egelse cocker spaniël???????? :o
Dat is veel te veel. Een engelse cocker mag normaal rond de 13kg wegen.
500gram duck vind ik idd ook wel veel. Ik zou eerder 400gram duck geven.

Sofie.
Door Peet
#336950
500 gram? :o
Ik denk niet dat hij van 500 gram zal afvallen... :-\

uitgaande van een redelijk gewicht - zeg voor het gemak even 20 kilo - zou je hem: 20 (kilo) x 20 (% kvv per kilo lichaamsgewicht) = 400 gram per dag moeten geven.
Dus 2 plakken's morgens en 2 's avonds.
Da's echt zat voor een Cockertje hoor!

Mijn volwassen Herder teef krijgt 500 gram per dag!! (en die weeg 25 kilo, maar dat is een herder!).

Ik zou die hond echt snel op een straffe vermindering van eten zetten, want hij zal zo wel heel snel slijten! In plaats van hem "dood te knuffelen" met veel te veel voer, moet je even beseffen wat teveel voedsel voor kwalen geeft aan de botten en gewrichten, het hart, de nieren en lever, etc etc.....

En hesp is toch ham? Niet geschikt vopor honden!! en worst ook niet :-X :-X :-X

(en met "je" bedoel ik jou niet persoonlijk hoor, Anneke ;))
Door Spanielgek
#336957
Esther is dus een cocker.en weegt 14 kilo,ik wil haar graag 12 a 13 kilo laten wegen.
Ze krijgt 250 CB light per dag ,s'morgens 125 en s'avonds 125.
Verder krijgt ze s'avond 2 light koekjes en dat is het voor de hele dag.
Ze is gesteriliseerd en dan valt het echt niet mee om die paar laatste kilo's er af te krijgen.
Maar je moeder haar cocker is echt te dik ,maar die krijgt ook veel te veel,probeer dit echt te minderen want dit is echt niet gezond!
Door Anneke V
#337112
[quote="Sofie"]
25kilo voor ene egelse cocker spaniël???????? :o
Dat is veel te veel. Een engelse cocker mag normaal rond de 13kg wegen.
500gram duck vind ik idd ook wel veel. Ik zou eerder 400gram duck geven.

Sofie.
[/quote]

Het beesje heeft dan ook een rug van bijna 30cm breed :o

Ok, zal het zo doorgeven!
Door Anneke V
#337116
[quote="Peet"]
500 gram? :o
Ik denk niet dat hij van 500 gram zal afvallen... :-\

uitgaande van een redelijk gewicht - zeg voor het gemak even 20 kilo - zou je hem: 20 (kilo) x 20 (% kvv per kilo lichaamsgewicht) = 400 gram per dag moeten geven.
Dus 2 plakken's morgens en 2 's avonds.
Da's echt zat voor een Cockertje hoor!

Mijn volwassen Herder teef krijgt 500 gram per dag!! (en die weeg 25 kilo, maar dat is een herder!).

Ik zou die hond echt snel op een straffe vermindering van eten zetten, want hij zal zo wel heel snel slijten! In plaats van hem "dood te knuffelen" met veel te veel voer, moet je even beseffen wat teveel voedsel voor kwalen geeft aan de botten en gewrichten, het hart, de nieren en lever, etc etc.....

En hesp is toch ham? Niet geschikt vopor honden!! en worst ook niet :-X :-X :-X

(en met "je" bedoel ik jou niet persoonlijk hoor, Anneke ;))


[/quote]

Heb hun ook al proberen aan hun verstand te brengen dat het niet alleen slecht is voor een hond (cervela, hesp, salami...) maar dat het eigenlijk wel puur vet was, net zoals brokken...En dat ze hem eigenlijk (net zoals Pluto's broer) vol met vet & vuiligheid pompen... En dat argument deed het dan uiteindelijk toch ;D Oef! ::)
Door Anneke V
#337117
[quote="Spanielgek"]
Esther is dus een cocker.en weegt 14 kilo,ik wil haar graag 12 a 13 kilo laten wegen.
Ze krijgt 250 CB light per dag ,s'morgens 125 en s'avonds 125.
Verder krijgt ze s'avond 2 light koekjes en dat is het voor de hele dag.
Ze is gesteriliseerd en dan valt het echt niet mee om die paar laatste kilo's er af te krijgen.
Maar je moeder haar cocker is echt te dik ,maar die krijgt ook veel te veel,probeer dit echt te minderen want dit is echt niet gezond!
[/quote]

Ga het haar doorvertellen!!!!
Echt met die hitte van't weekend kon het beestje neit meer voor-of achteruit!!!!!!!!
Door Peet
#337128
aggoossh...arm cokkurtju.... Anders mag hij wel een weekje bij mij logeren hoor, lekker rauzen met de enge heddurs, elke dag zwemmen en lekkere Carnibest - met mate ;).... Ik ben dol op engelse cokkurs :P :D
Door Maaike_L
#337193
[quote="Anneke V"]
We zijn dit overeengekomen:

Wolf( zo noemt de cocker) krijgt dagelijks:
500 gr Duck compleet rund of pens
een stukje vlees of groenten van tafel
en hij mag 1 stuk stinkende pens af en toe opknabbelen

Is dit voldoende???
[/quote]

Ik geef mijn berner sennen van 30 kg nog niet eens zoveel te eten. :o

Kun je niet een dealtje aangaan dat ze twee maanden proberen zich aan een strakker schema te houden om vervolgens te kijken of/hoe de hond opknapt en of het ze dat niet waard is?

Zelf vind ik het leuk om mijn hond te zien genieten van een ijsje met dit weer en dat soort dingen. Ik vind het dus leuk om iets tussendoor te kunnen geven, maar daar pas ik de maaltijden ook op aan, die zijn maar klein. Kunnen ze dat niet in ieder geval doen?
Door 202spots
#337201
Anneke V schreef: Hij is 25kg!!!!!!!!!!!!!!!! :o :o :o

We zijn dit overeengekomen:

Wolf( zo noemt de cocker) krijgt dagelijks:
500 gr Duck compleet rund of pens
een stukje vlees of groenten van tafel
en hij mag 1 stuk stinkende pens af en toe opknabbelen

Is dit voldoende???
Voldoende ??? ???
Dat is dan bijna 2 keer zoveel als dat ie nodig heeft!!!
Wanneer je al 500 gr KVV geeft EN daarbij OOK nog is de vlees en groentes of pens bij gaat optellen...dan heeft deze hond zeg maar 700 Gr. te eten?????
Ik neem maar tussen de ideale gewicht in..en zeg maar dat ie eigenlijk 18 kilo zou moeten wegen....
dan moet ie 18 x 20 gr. = 360 gram PER DAG eten!!!!!
Hebben ze echt niet in de gaten dat ze hun hond dood voeren?
Echt met die hitte van't weekend kon het beestje neit meer voor-of achteruit!!!!!!!!
Was vergeten te vragen of ie normaal gesproken wel voldoende lichaamsbeweging krijgt?
Hij zal met de warmte mischien niks doen,maar word ie anders WEL voor genoeg wandelingen genomen?
MOET beweging hebben om af te vallen,dus veel laten lopen ook al moet het s'avonds of smorgens heel vroeg wanneer het nog niet zo heet is....moet ik hier ook,dus kan bij jullie ook wel dacht ik!
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 20 jun 2005, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door