Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3368106
pluk schreef:Geen ervaring maar volg even. Ziet er goed uit.
Heb zelf al enige tijd deze (https://www.dogvision.nl/modulen/toegep ... n-de-hond/) op t oog.
Dogvision vind ik vaak wat achterlopen en Joanne heeft vaak dezelfde verhalen...Bij Dogvision krijg ik mijn speurinstructeur voor me in module gedragsproblemen en bij Annorlunda Sam Turner waar ik heel veel Dogtravels mee gelopen heb en dus menig uurtje mee gebabbeld heb.

Ik mag het vanuit mijn loopbaanbudget van werk doen :P
Door Lizzy
#3368123
Monique Bladder is 1 van de docenten. Dat is echt een van mijn grote favorieten in hondengedragsland. Ik vind ook dat zij super duidelijk uitlegt. Dus nou, ken de opleiding niet maar ik verwacht er wel wat van. Module 2 zit ook Sam Turner als docent. Ik neem aan dat je alle modules wilt doorlopen?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3368124
Lizzy schreef:Monique Bladder is 1 van de docenten. Dat is echt een van mijn grote favorieten in hondengedragsland. Ik vind ook dat zij super duidelijk uitlegt. Dus nou, ken de opleiding niet maar ik verwacht er wel wat van. Module 2 zit ook Sam Turner als docent. Ik neem aan dat je alle modules wilt doorlopen?
En Erica is ook een heel fijn, goed onderlegd mens. Ik verwacht van deze opleiding wel de nieuwste inzichten en methodes. Maar omdat het net wat to much is om deze opleiding voor de lol te gaan doen, heb ook ik verder geen ervaring.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3368125
Kaela schreef:En Erica is ook een heel fijn, goed onderlegd mens. Ik verwacht van deze opleiding wel de nieuwste inzichten en methodes. Maar omdat het net wat to much is om deze opleiding voor de lol te gaan doen, heb ook ik verder geen ervaring.
Nog een aanvulling, ze hadden laatst een oproepje voor honden met gedragsproblemen, als casus voor de af te studeren studenten. Misschien kun je daar aan meedoen, merk je gelijk goed hoe zij opgeleid zijn en jou adviseren.
#3368127
Lizzy schreef:Monique Bladder is 1 van de docenten. Dat is echt een van mijn grote favorieten in hondengedragsland. Ik vind ook dat zij super duidelijk uitlegt. Dus nou, ken de opleiding niet maar ik verwacht er wel wat van. Module 2 zit ook Sam Turner als docent. Ik neem aan dat je alle modules wilt doorlopen?
Sam Turner ken ik persoonlijk daar heb ik menig uurtje mee gepraat toen zij nog de catering deed bij Dogtravel en meeliep en wij menigmaal mee liepen. Heb ook bij haar met Smokey getraind totdat ze haar trainingslocatie in Maarn opgaf en Ooy/Zevenaar vind ik echt te ver rijden.

Tsja weet ik niet. Mijn interesse ligt in GT/probleemdrag/gedrag herkennen. En niet zozeer in kynologisch instructeur maar ik vrees dat dit er wel bij hoort voordat je door kan met die modules.

Bij Dogvision krijg ik mijn eigen speurjuf voor de klas aangezien zij ook een goede GT is doet zij dus die modules daar. Voor beide is wat te zeggen. Bij Dogvision mag je wel module 3 los doen.

Ik heb nu iig bij HR nagevraagd of ik mijn persoonlijke budget hiervoor mag inzetten, ik verwacht van wel. De grootste voorwaarde is dat je er geld mee kan verdienen mocht het bij mijn huidige werkgever spaak lopen. En elk jaar wordt je persoonlijke potje aangevuld. Met mijn slechts 17 uur per week staat er nu voor mij iets van 2300 euro en dat wordt dan elk jaar weer (gedeeltelijk) aangezuiverd. Dus in theorie kan ik 1 a 2 modules misschien 1 jaar 3 doorlopen. Dogvision is iig beduidend duurder.
#3368128
Kaela schreef:Nog een aanvulling, ze hadden laatst een oproepje voor honden met gedragsproblemen, als casus voor de af te studeren studenten. Misschien kun je daar aan meedoen, merk je gelijk goed hoe zij opgeleid zijn en jou adviseren.
Zoals gezegd Sam ken ik persoonlijk, Monique heb ik al veel van gelezen en heb haar ook op FB zitten dus heb daar ook wel een inschatting van. Van Marieke Smit die hier in DH een hondenschool heeft en ik 1 cursus bij heb gedaan, nou dat viel me vies tegen.
#3369483
Ha Cindy,

Ik ben écht al héééééél lang niet meer actief geweest (DJ_Doerak_Tucker) maar was nieuwsgierig wie er nog allemaal actief waren hier, een hoop 'bekenden' nog! :D Ik ben aan de opleiding begonnen om gedragstherapie te kunnen bieden naast de homeopathie. Ik ben gestopt omdat het niet helemaal mijn ding bleek en ik een ander aanbod kreeg (ik word opgeleid tot 'speurjuf' :-D ). Maarrrr.... Ik lees dat jij zegt dat Marieke Smit een hondenschool heeft in Den Haag? De Marieke Smit die daar aan de opleiding meewerkt is Marieke Smit uit het hoge noorden, Westerlee. Ze heeft daar een hondenschool Robbedoes maar niet in Den Haag voor zover ik weet. Ik vind haar een erg leuke en kundige vrouw en zou het zonde vinden wanneer er een negatief beeld van haar verspreid wordt terwijl het niet over haar gaat.

Dus vandaar na jaren tóch weer een reactie hier!

Groetjes Ellen.
#3370554
Er zijn meer opleidingen die je zou kunnen overwegen zoals:
- Calming Signs (op basis van de ideeën van Turid Rugaas vlgns mij)
- Opleiding door Sheila Harper (te volgen in de UK, in NL komt 'ie vlgns mij nauwelijks tot niet van de grond, waarom weet ik niet, wat het is een mooie opleiding!)
- Opleiding bij hondenschool Feedback.

Wat een aanrader is, vind ik lastig te zeggen, het ligt er maar net aan wat je zoekt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door