Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#333662
Pff, ik ben weer op i-net gekomen. Ik pas op het huis van mijn schoonouders en internet hier heeft zijn eigen schem wanneer je erop komt en zo ja hoe lang.....
Kuma heeft een paar dagen achter elkaar gezwommen en veel met Balou gestoeid. Ze had bij haar oog een wondje van een tandje van Balou. Dat zat echt bijna op haar 3e ooglid. Nou geirriteerd oog voor een paar daagjes, niks aan de hand zou je denken. Eergisteren begon haar andere oog ook ietsje mee te doen en gisteren vond ik haar oren warm aanvoelen. 's Avonds maar een keertje schoongemaakt met specicare, want ik was bang voor een oorontsteking en vandaag weet ik het zeker.....Een beginnende oorontsteking....Ze schud ook af en toe met haar kop en haar oren voelen warm...
Ik maak nu maar de oren 3 maal daags schoon met specicare, hopelijk kan ik het zo de baas worden. Is dat vaak genoeg? Voor haar oogjes hebben we weer de optilan uit de kast getrokken...Kan ik nog wat anders doen?
Ze zit ook heel dicht tegen een loopsheid aan denk ik. Zal er niets mee te maken hebben denk ik toch? Ze ruikt me een partij vies onder haar staart en de reuen beginnen haar meer dan alleen maar een lief pupje te vinden ;D ;D
Door Helen
#335089
Haar oogjes zijn vrijwel beter en haar oren gaan iedere dag vooruit. Ze schudt al bijna niet met haar kop, al voelen ze nog wel warm aan!! Gelukkig nu zonder antibiotica!!
Door Helen
#336364
De Da heeft trouwens ook naar haar ogen gekeken en ze heeft kleine blaasjes aan de binnenkant van haar oogleden die het oog ietsje irriteren. Dat hebben veel pups en het gaat vanzelf over. Gelukkig!!
Verder heb ik het idee dat haar oren beter zijn. Ze schudt niet meer en ze zijn ook niet meer fel rood. Maar ik vind ze nog steeds warmer dan normaal. Normaal heeft ze koude oren. Kan een hond die schone oren heeft en er niet mee schud toch oorontsteking hebben?
Door Truus
#336373
Naar mijn weten moeten ze toch echt jeuk en/of pijn hebben. Dan zou Kuma wel een hele hoge pijngrens hebben he. Is het geen overgevoeligheidreactie op de specicare?
Door Helen
#336413
Truus schreef: Naar mijn weten moeten ze toch echt jeuk en/of pijn hebben. Dan zou Kuma wel een hele hoge pijngrens hebben he. Is het geen overgevoeligheidreactie op de specicare?
Lijkt mij ook..dat ze pijn moeten hebben. Ik denk niet dat ze gevoelig reageert op de specicare. Dat gebruik ik al langer. Ik hou het er maar op dat het over is denk ik.
Door pollekind
#336597
Als ze zo stinkt onder haar staart kun je haar dan niet in bad stoppen ;D?Ik was mijn doggy's om de 3 weken,en soms vaker als ze weer es in iets vies hebben gerold ;D ;D
Door Lizzy
#337208
Helen schreef: De Da heeft trouwens ook naar haar ogen gekeken en ze heeft kleine blaasjes aan de binnenkant van haar oogleden die het oog ietsje irriteren. Dat hebben veel pups en het gaat vanzelf over. Gelukkig!!
Verder heb ik het idee dat haar oren beter zijn. Ze schudt niet meer en ze zijn ook niet meer fel rood. Maar ik vind ze nog steeds warmer dan normaal. Normaal heeft ze koude oren. Kan een hond die schone oren heeft en er niet mee schud toch oorontsteking hebben?
Ik vind de oren van mijn honden, met dit warme weer, ook vrij warm hoor. En volgens mij gaat oorontsteking altijd gepaard met jeuk en pijn en ellende.
Door Helen
#337224
Lizzy schreef: Ik vind de oren van mijn honden, met dit warme weer, ook vrij warm hoor. En volgens mij gaat oorontsteking altijd gepaard met jeuk en pijn en ellende.
Grappig, iedere hond is anders. Balou's oren zijn ook nu koel....Alleen als ze gelopen heeft of in de zon heeft liggen bakken. Vandaar dat ik het me afvroeg ;)
Door Helen
#337225
pollekind schreef: Als ze zo stinkt onder haar staart kun je haar dan niet in bad stoppen ;D?Ik was mijn doggy's om de 3 weken,en soms vaker als ze weer es in iets vies hebben gerold ;D ;D
Ze gaat regelmatig onder de tuinslang. Met zeep vind ik nog niet nodig. Pas als wij het zelf niet meer te harden vinden ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door