Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
#33590
Ik ben vanmorgen weer grensverleggend bezig geweest.De muizen komen weer de schuur in met de kou,ze trekken zoals goeie muizen betaamt richting vogel en caviavoer,en de veilige (nou ja veilige 8)) beschutting van onze schuur,alwaar ik dus weer op tactische punten klemmen plaats.
Vanmorgen zat er een mooi goed doorvoed glanzend muisje in een klem ,ik liep al met klem tussen duim en wijsvinger om de muis in de kliko te gooien,en even twee kuikens uit de vriezer te halen,toen ik me bedacht dat ik een verse goed uitziende muis ging weggooien,en twee ééndagskuikens uit de vriezer ging halen,waar is het verschil tussen een gekochte dood kuiken en een goed uitziende zelf gevangen muis ???
Ik heb diep adem gehaald en met klem richting kuiken gelopen alwaar ik de klem geleegd heb in Boris zijn voer bakje,die daar net zijn CB had opgegeten.Hij keek in zijn bak greep met een bloedvaart die muis (dacht zeker dat hij nog zou gaan rennen ;D ) en sloop er mee in de rondte,alleen Donna zat op de grond dus heeft Boris besloten hem terug te leggen in zijn voer bak en de muis daar op te eten.Na dat hij hem op had is hij mij uitbundig komen bedanken,maar ik heb hier wel zitten griezelen en zitten duimen dat ik geen halve muis zou terug vinden :-X
Ik blijf grenzen verleggen,nog even draai ik nergens meer mijn hand voor om ;D
Door geer
#33593
sylvia schreef: Na dat hij hem op had is hij mij uitbundig komen bedanken,maar ik heb hier wel zitten griezelen en zitten duimen dat ik geen halve muis zou terug vinden :-X
YEEEEEYYYY Syl, you go girl! ;D Maar pas op; ik had mijn katten eergister kippenmaagjes gegeven, om te kijken of ze dat lustten...ik vind nu overal kippenmaagjes terug...onder de bank, tussen de schoenen en (yuk)...op bed :-\
Door ine
#33601
Van de zomer vind je de halve muizen gewoon in de tuin!! ;)
Gisteren had ik forellen, nadat de honden er allemaal 1 gekregen hadden, heb ik de bak op de grond in de tuin gezet! Killerspike kwam aan, rook en greep zo'n joekel en ging ermee onder de tuintafel zitten!
Hij begon bij de kop en vrat hem voor meer dan de helft op! Mormel kwam daarna en heeft het restant genomen!
Maar, het is leuk, om te zien, dat je niet zo moeilijk hoeft te doen! ;)
Door sylvia
#33609
Nou de muis is helemaal op,en ik ga net koffie halen loopt er een zwaar gestrest kitten om mijn voeten te springen hahahahah die dacht yeeeesssssss kom maar op met die muisies ;D

Ik heb hem gelijk eens gewogen,ik heb echt geen benul van huis tuin en keuken katten qua gewicht,ik vindt hem gewoon erg klein omdat ik tijger gewend ben,maar hij is 15 weken oud (ongeveer) en weegt 1800 gram
iemand een idee of dat normaal is?
Door sylvia
#33623
Ine schreef: Geen idee, ik weeg ze nooit! Net als bij honden kijk en voel ik! ;)
Boris voelt ook goed aan alleen ik vindt hem klein ::) zal hij vast niet zijn maar ik ben meer formaatje blijdorpkat gewend.
Zurca heeft jonge katten ik ben benieuwd wat die wegen.
Hij zal wel goed zijn hoor,de vrouw van de da vondt hem met 13 weken helemaal niet klein,ze zei hallo dit is een stevige kater hoor ,maar ja ik vindt het een ukkie,hij is in die paar weken wel mega hard gegroeid,maar hij eet zijn eigen ook scheel hij eet ruim een half pond carnibest per dag ,dat vindt ik dan weer mega veel voor zo'n klein ding.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 23 dec 2003, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#33684
Nu maar hopen dat er bij jou in de buurt niet teveel met muizengif wordt gegooid :-\

Vindt het wel grensverleggend ....iekjakpjuukgetverkleddermagikeenzakkiepjuukjajekkes
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#33693
;D ;D ;D ;D wat een verhaal weer.

En ik moet om je lachen want je weet zelf heeeel erg goed dat het gewicht van Boris er niet toe doet maar dat je moet voelen! En dat als hij "zoveel" eet, dat dat ook normaal is want hij is in de groei ;D
Door Helen
#33696
een muis uit een klem.. YUK...Ik voer van alles, maar een muis uit een klem...pfft. Had er waarschijnlijk bij moeten zijn ;D ;D
Door zurca
#33745
Hallo Sylvia,
Speciaal voor jou zijn Tobias en Noa net even gewogen..
Zij zijn nu ongeveer 20 weken oud. Tobias weegt nu 3,2 kilo en Noa weegt nu 2,5 kilo...Tja ik heb ook geen idee wat de gemiddelde gewicten zijn van katten van deze leeftijd.. Tobias is gewoon al een grote kater en hij zal ongetwijfeld nog wel even doorgroeien..verder voelt hij niet dik aan ofzo. Noa is wat ranker en slanker maar is ook een poesje, ze is ook wat kleiner dan Tobias. Ik ben ook helemaal geen kittens gewend, dit zijn m'n eerste...ben alleen maar van die dikke theemutsen gewend ;D

Maarre..muizen Sylvia...pfff moet er niet aan denken zeg.. Niet dat ik bang ben voor muizen maar euhh tja weet ut eigenlijk niet...Vandaag heb ik Tobias en Noa weer eens een kippenvleugel gegeven. Maar ik vind die botjes zo eng :-\ Ik probeer met een hamer om het fijn te slaan maar vind de stukjes alnog 'groot' en vooral scherp...ben toch bang dat er iets in hun maag of darmen blijft hangen... :-\dus ik blijf erbij en probeer zoveel mogelijk de botjes eruit te plukken....
Door sylvia
#33759
Tobias is al een heel stuk meer kat dan Boris maar boris is in die paar weken dat hij hier is ook al van kruimel in een halfje veranderd ;D 6 weken leeftijds verschil is heel veel op deze leeftijd hij is in ruim 1 1/2 week 6 ons aangekomen :o .

Nou Angelique dit zijn jonge muisjes en die komen niet bij de buren die gif strooien,want deze zijn onder het konijnen hok geboren (in de schuur) en de schuur zit vol met lekkere vogelzaden en caviavoer dus ze hebben niet zo de behoefte om te gaan eten bij de buren.
De oudere muizen vang je niet met een klem,ja je vangt ze wel maar die kunnen zich eruit worstelen.

Het is van een hoog jakkie gehalte zo'n muis in een klem,maar Boris heeft er vandaag twee op,en twee ééndagskuikens dus hij heeft een echte barfdag vandaag ;D straks krijgt hij nog een stuk rauwe zalmmoot.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 23 dec 2003, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door