Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3360839
Sassol schreef:Al het spiervlees e.d. kun je nog wel met een gehaktmolen doen. Maar met welk professioneel apparaat maal jij het wat stevigere botwerk?!
Ik heb een Kenwood pro 2000. Maar ik moet voor 1 kater al zijn bot malen. Tis wat duur als je het de rest van het jaar niet nodig hebt.
Maar er zijn ook lichtere en goedkopere apparaten die het lichtere botwerk goed aankunnen. Alle beginnersbotjes kunnen zelfs met een handmolen. Zo lang ben je toch ook niet op vakantie, dan kunnen ze die tijd best wat lichter botwerk eten. ;)
Gebruikersavatar
Door Ina
#3360842
pluk schreef:Die 10% bestaat uit lever, hart,pens en long.
Hoeveel van elk heb ik nog niet kunnen vinden.
Er zijn ook versies waar wel nier in zit en bijvoorbeeld geen pens
Vroeger waren de etiketten duidelijker, nu kan je wel leuk zien uit welk land een dier komt, maar wat er exact wel of niet in zit is ergens van het etiket afgevallen :(
Door fransbulletje
#3360845
Op www.voerwijzer.com kun je van een aantal Darf varianten zien wat er aan orgaan inzit.
Die 10% orgaan is inderdaad vaak inclusief pens, niet bij alle soorten.
Ik voer al jaren Darf in combinatie met Carnibest biologisch rund/kip, Carnivoer en soms Bandit.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3360846
pearlsofpassion schreef:Ik heb een Kenwood pro 2000. Maar ik moet voor 1 kater al zijn bot malen. Tis wat duur als je het de rest van het jaar niet nodig hebt.
Maar er zijn ook lichtere en goedkopere apparaten die het lichtere botwerk goed aankunnen. Alle beginnersbotjes kunnen zelfs met een handmolen. Zo lang ben je toch ook niet op vakantie, dan kunnen ze die tijd best wat lichter botwerk eten. ;)
Voor vakantie zou ik gewoon darf voeren. Tien dagen minder compleet voeren qua orgaan is totaal geen probleem. Om daar nou een vleesmolen voor aan te moeten schaffen lijkt me erg overdreven.

Voor de langere termijn is dit wel precies waarom we hier altijd aanraden om meerdere merken te voeren...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3360855
pearlsofpassion schreef:Ja, daar ben ik het wel mee eens. Alhoewel, ik weet niet hoeveel DARF kost, maar het zou ook kunnen dat je het al snel uit hebt... :???:
Voor 10 dagen? Nee, dat ga je niet redden.
Door Sassol
#3360873
pluk schreef:Die 10% bestaat uit lever, hart,pens en long.
Hoeveel van elk heb ik nog niet kunnen vinden.
Hmmm nee hier word ik ook niet blij van. Ik vond het biologische gedeelte en minder plastic wel mooi, maar dan voer ik liever een andere kvv met meer orgaan. Wel apart dat ze adverteren met 'compleet volgens BARF methode' als dit helemaal niet zo is.

Een hele machine aanschaffen vind ik idd ook wat ver gaan, zal verder ook niet gauw KVV zelf maken want als ik dan toch alle ingrediënten in huis heb geef ik het liever ongemalen.

Bedankt iedereen voor het meedenken!
Door sentinel1984
#3362612
Ik kan mij vergissen maar volgens mij was op de website van Darf de informatie eerder duidelijker en beter (qua samenstelling).

Overigens ben ik gestopt met Darf en Meat4Dogs (submerk van Darf)
Onze hond hond haalde zijn tanden ervoor op en liet het gewoon staan en bij Darf vind ik het nadeel dat er snel vriesbrand/uitdroging ontstaat.

Ik ben benieuwd wat de reactie is van Darf
Door boskat
#3363299
Bij sommige varianten staat met bv deze
/DARF/Pens%20Zalm 70% vlees. 20 % bot,10 % orgaan,
De volledige darf voeding staat ook 70% vlees 20 % bot en 10% orgaan.
Zit geen pens in,staat er niet bij ,terwijl dat bij de bovenste soort ,met zalm wel bij staat de pens dan
Door boskat
#3363301
Er staat bij zalm bv dat er pens bij in zit maar ook 10% orgaan oa
Bij de gewone variant staat geen pens ,wel 10% orgaan oa zal er geen pens bij de orgaan zitten
En verder dat het vriesbrand/ snel uitgedroogd is ,heb ik nog nooit mee gemaakt in al die jaren
Door Sassol
#3365295
Sorry voor de late reactie (kan Barfplaats ook meldingen geven in je mail als je notificaties krijgt?) maar heb helemaal niks meer gehoord van DARF.
Ik vind het persoonlijk allemaal wat minder. Bel je, schijnt er maar 1 iemand in het bedrijf je te kunnen helpen, die dus vervolgens niks laat weten. Apart.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door