Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Door Drovers Road
#3353612
Ik woon sinds een jaar in provincie Groningen, maar op de grens met Drenthe. Meld me ook even aan in deze groep. Om te zien wat er langs komt.

Ik voor met name kvv, maar ook wel karkassen er bij
Gebruikersavatar
Door galgo
#3359762
Eind deze maand ga ik verhuizen naar Groningen en moet ik op een andere manier aan barf komen.
Zie dat dit topic niet actief is, maar toch heel benieuwd hoe Groningers aan hun barf komen?
Via a la carte kom ik er niet echt uit omdat het veelal ophalen is en ik geen auto heb. Zal dus in eerste instantie moeten laten bezorgen.
Iemand een idee? Omgeving Winschoten.
Gebruikersavatar
Door Lothlórien
#3359764
Er is een hele ruime keuze KVV, maar weinig barf, in mijn ervaring (ik woon hier nu bijna 2 jaar). Zeker omdat Slagerij West niet zo noordelijk komt met alle lijntjes zit je er aan vast als je gevarieerd wil barfen om een enorme vriezer te hebben en heel veel in te slaan, want dan ben je afhankelijk van de leveranciers per tien kilo dit en tien kilo dat....
Laten bezorgen door Floris Vlees is de meest reëele optie voor barfen, vind ik zelf, in Groningen. https://www.florisvlees.nl

Beduidend minder variatie maar dan wel kleinere hoeveelheden kan je in Kollumerzwaag halen: http://www.rauwvleesfriesland.nl/knauwenknagen/ of in Drachtstercompagnie: https://www.doedelsdierenservice.nl/c-4 ... arfhapjes/ (daar hebben ze de Tamro Flakes trouwens ook)
Of laten bezorgen: http://www.vlees4dogs.nl/index.php/barf

Ik ben zelf weer terug naar KVV gestapt, dan heb je een enorm aanbod bij Buiter Roden, dat is het dichtst bij Stad. (Ik weet niet of je met Groningen bedoelt dat je in Stad gaat wonen of in de provincie?)
Aanvulling: Winschoten zie ik, dan zijn mijn opties in Friesland niet zo handig. Ik woon zelf in het westerkwartier, en werk in Friesland, vandaar. Tip: vraag even na in het topic voor Drenthe, want wellicht zit er regio Stadskanaal / Veendam / Emmen wat, daar zit je dan dichter bij.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3359773
Het is hier niet meer zo fijn qua barfen helaas. De barfadressen die ik ooit had zijn dusdanig verslechterd of er zelf mee gestopt dat ik tegenwoordig ook alles laat aandragen door dogmeat, floris, kiezebrink enz., of dat ik elders in NL zelf iets oppik.
Gebruikersavatar
Door Lothlórien
#3359785
Nog een aanvulling: in het jachtseizoen krijg ik geregeld afval van de jager van ons dorp. Ganzenkarkassen (diverse rassen) waar de borstfilets en dijbenen af zijn en verder nog compleet, duiven waar alleen de borstfilets af zijn, koppen en poten van reeën, hart en longen van reeën, dat het meest. Ook heel af en toe wat zwaan, konijn of haas maar daar schiet hij meestal niet op. Zwijnen schiet hij helemaal niet.
Mijn honden zijn inmiddels ruim 13, ruim 11 en bijna 10 en voor mij is KVV nu het hoofdvoer en krijgen ze die jachtafval als 'knagertje' of ik droog het tot snoepjes. Als je interesse hebt om af en toe een zak vol karkassen van ganzen en duiven over te nemen (ruilen voor een rol KVV of zo, dan ben ik al blij) ben je van harte welkom, dan moet je even via PB je interesse kenbaar maken. Het jachtseizoen is nu trouwens voorbij dus voorlopig niets.
Gebruikersavatar
Door galgo
#3360598
Lothlórien schreef:Nog een aanvulling: in het jachtseizoen krijg ik geregeld afval van de jager van ons dorp. Ganzenkarkassen (diverse rassen) waar de borstfilets en dijbenen af zijn en verder nog compleet, duiven waar alleen de borstfilets af zijn, koppen en poten van reeën, hart en longen van reeën, dat het meest. Ook heel af en toe wat zwaan, konijn of haas maar daar schiet hij meestal niet op. Zwijnen schiet hij helemaal niet.
Mijn honden zijn inmiddels ruim 13, ruim 11 en bijna 10 en voor mij is KVV nu het hoofdvoer en krijgen ze die jachtafval als 'knagertje' of ik droog het tot snoepjes. Als je interesse hebt om af en toe een zak vol karkassen van ganzen en duiven over te nemen (ruilen voor een rol KVV of zo, dan ben ik al blij) ben je van harte welkom, dan moet je even via PB je interesse kenbaar maken. Het jachtseizoen is nu trouwens voorbij dus voorlopig niets.
Ik ga je alvast even een pb sturen, want misschien is dit wel iets. Afhankelijk van waar je woont.
Gebruikersavatar
Door Lothlórien
#3360610
galgo schreef:Ik ga je alvast even een pb sturen, want misschien is dit wel iets. Afhankelijk van waar je woont.
Zie mijn locatiegegevens: Aduard :) Dat is ten noordwesten van Stad, in het Westerkwartier.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3360620
Lothlórien schreef:Nog een aanvulling: in het jachtseizoen krijg ik geregeld afval van de jager van ons dorp. Ganzenkarkassen (diverse rassen) waar de borstfilets en dijbenen af zijn en verder nog compleet, duiven waar alleen de borstfilets af zijn, koppen en poten van reeën, hart en longen van reeën, dat het meest. Ook heel af en toe wat zwaan, konijn of haas maar daar schiet hij meestal niet op. Zwijnen schiet hij helemaal niet.
Mijn honden zijn inmiddels ruim 13, ruim 11 en bijna 10 en voor mij is KVV nu het hoofdvoer en krijgen ze die jachtafval als 'knagertje' of ik droog het tot snoepjes. Als je interesse hebt om af en toe een zak vol karkassen van ganzen en duiven over te nemen (ruilen voor een rol KVV of zo, dan ben ik al blij) ben je van harte welkom, dan moet je even via PB je interesse kenbaar maken. Het jachtseizoen is nu trouwens voorbij dus voorlopig niets.
Hoi ik zag dit en dacht laat ik even wat sturen of er nog iets van Barf is? Ik woon zelf in Drenthe vlakbij Meppel en hopeloos kwa Barf, ja kip meer niet
Dus als je wat heb of weet heel graag, geen duif lusten ze niet
Gr Sandra
Gebruikersavatar
Door kiara
#3360732
Lothlórien schreef:Hoi Sandra, zoals ik al aangaf in mijn laatste zin: het jachtseizoen is nu voorbij dus voorlopig niets...
O sorry overheen gelezen :(
Gebruikersavatar
Door Lothlórien
#3462860
Wodo98 schreef: do 07 sep 2023, 10:58 Zijn er nog mensen in omgeving Groningen (stad / rondom stad) die kvv / barf voeren?

Voor optie tot gezamenlijk bestellen.
Ja, maar
1. alleen voor katten
2. ik verhuis mogelijk komende tijd naar Friesland
Door Dagmar S
#3465379
Wodo98 schreef: do 07 sep 2023, 10:58 Zijn er nog mensen in omgeving Groningen (stad / rondom stad) die kvv / barf voeren?

Voor optie tot gezamenlijk bestellen.
Ja wij voeren onze twee honden barf, kom alleen bijna niet meer op dit forum.
Gezamenlijk bestellen sta ik wel open voor.
 Terug naar “Vraag en Aanbod BARF ingredienten en Verzamelplaats”

Barfplaats wordt gesponsord door