Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#334388
mn moeder belt me net, ze heeft een tekenpen gekocht op vakantie, maar is een k*tding.
van 2 teken is de kop blijven zitten.

iemand een idee of dat kwaad kan of hoe je ze kan verwijderen. :-\

tja we hebben nog nooit teken gehad, dus dit's balen :(
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 15 jun 2005, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathelijn
#334424
ze gaan ervan zelf uit. Dat is mijn ervaring. Ze 'zweren' eruit als het ware. Ik zou er niet aan gaan zitten pulken ofzo. Plekje in de gaten houden, maar het moet vanzelf over gaan.
Door Truus
#334425
Ik zou me er niet zo ongerust over maken hoor. Hier heb ik dat ook gehad en ze gaan er vanzelf uit.
Net wat Cathelijn zegt...even in de gaten houden dat het niet erg gaat zweren.
Door jeanne
#334841
ik heb verschillende tekentangetjes, maar gebruik nog het liefst mijn eigen vingers ;)
moet je niet nagelbijten, dan lukt het denk ik niet ;D
gewoon met je duim en wijsvinger onder de teek knijpen, dus onder het koppie, en dan met een draai, huppa eruit.
Ze willlen er ook nog wel eens zelf uitvallen als je ze doldraait, echt waar, gewoon even met die dikke teek friemelen, en dan floep, valt ie eraf, is ie misselijk en duizelig ;D
Door bernerfan
#334847
pff das ff schrikken dan he....ik had ook zoiets op vakantie ,inderdaad dan zijn die tekenpennen k#@dingen...wij hebben toen voor de zekerheid maar even de da gebeld...en net als wat de anderen hier ook zeggen, zei de da dat er geen reden is tot paniek en zweert t er vanzelf uit....wel in de gaten houden inderdaad ;) maar komt vast goed :)
Door Sander
#335199
Ik zou ze er wel uithalen. Straks gaat het nog ontsteken. Met een goede tekentang is dat geen enkel probleem.
Op dit moment verwijder ik denk ik wel zo'n 10 teken per dag. De enige keren dat ik de teken er niet goed uit kreeg was toen ik probeerde het met de hand te doen. Met een tang heb ik toen alsnog de kop verwijderd.
Door sambabal
#336015
Ik heb het van mijn moeder geleerd die ervaring heeft opgedaan toen ze op Aruba woonde en iedere dag tientallen teken moest verwijderen.
Niet klooien, tussen duim en wijsvinger, draaien en tegelijkertijd trekken. Dus een draaiende trek beweging maken.
Laatst hoorde ik inderdaad de tip om er met een vinger rondjes op te draaien, dan laat ie vanzelf los, dan schijnt ie inderdaad draaierig te worden.
De kunst is om te voorkomen dat ze gaan spugen, dus snel en effectief of langzaam 8) 8) 8)
Door Sander
#336042
Lupa schreef: dat vind ik heel knap dat je dat lukt, mij is dat nog nooit gelukt
Misschien heb ik een andere tang, want ik heb er echt geen problemen mee...
Door Sander
#336177
Lupa schreef: de teek is geen probleem, maar af en toe (mer af dan toe) blijft weleens een kopje er in maar die krijg ik echt voor geen mogenlijkheid eruit
Ik bedoelde ook eigenlijk de kopjes ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door