Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3360306
Monique77 schreef:Pittige chiligarnalen in roomsaus met groente met vers gebakken stokbrood om te dippen :biggrin2:
:dribble: :dribble: :dribble:

Lizzy schreef:Vandaag een linzen curry uit de slome koekert. Sloom it is.... De zoete aardappel kun je iemands harses nog mee ingooien, tis half 6 :-X
Was de zoete aardappel wel warm genoeg om te kunnen garen? :-\ Eerst zorgen dat de kerntemperatuur hoog genoeg is, dan na garen op lage temp.




Wij eten duivelse kip. Met rijst en courgette uit de grillpan. Recept van de kip uit dit kookboek (uit de Bieb):

Afbeelding

Heerlijke (en veel vegetarische!) recepten. Supermooi kookboek, ook om te bladeren en voor allerlei weetjes. Ik houd sowieso van de Indische keuken. :)
Ben gewoon in het verkeerde werelddeel geboren. :biggrin2:
Door Siberienne
#3360324
Spaghetti met tomatensaus - vegetarisch met veel gegrilde groenten en linzen erdoor. Heerlijke stevige maaltijd.

Vier dagen vegetarisch gekookt. Morgen eten we hetzelfde, dinsdag kookt ml. Ben benieuwd :) of dat vega wordt...
Door - pien -
#3360355
Siberienne schreef:Bakken :)

In Simpel staat een recept voor broccoli en boerenkool, daar heb ik de kruiden uit geleend en gekeken hoe hij zoete aardappel puree maakt. Die hoort met limoensalsa maar dat heb ik overgeslagen

Kort samengevat;
Zoete aardappelen gehalveerd, bestrijken met olijfolie en laten garen in de oven. Ik heb ook nog paar gewone aardappelen gekookt omdat meneer alleen zoete aardappel te zoet vindt

Ondertussen in de wok uien en knoflook gefruit met sesamzaad. Champi’s erbij en kort bakken.
Dat weer uit de wok gehaald en de olie de boerenkool (en wat palmkool) gefruit met daarna toegevoegde gedroogde citroenschil en komijn en chilivlokken. Flink roerbakken, op het laatste de ui/knoflook/champi er weer even bij warmen
Puree gemaakt vd zoete aardappel, gewone aardappel, havermelk en peper en zout en flinke klont roomboter. Daar de kool etc doorheen gemengd.
Lekker!
Door fransbulletje
#3360416
IMG_20181119_132146.jpg
IMG_20181119_132146.jpg (2.42 MiB) 1825 keer bekeken
Krielaardappeltjes, bloemkool, biologische kippendijen, ananas en kerrie uit de slowcooker
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3360488
Ziet er goed uit!

Ik kan kiezen tussen een verspakket couscous met falafel, bloemkool met korst uit de oven en stoofvlees (wat nu in de oven staat), of pasta met boerenkool en rucola/walnotenpesto.
Dit is dus wat we de komende drie dagen eten. ;D
Door Lizzy
#3360490
Die burger was wel aardig. Niks bijzonders. Nu in de bonus maar als ie dat niet is vind ik 'm veel te duur.

Vanavond erwtensoep, die nu in de slome kokert staat.
Door - pien -
#3360493
-Annemarie- schreef::dribble: :dribble: :dribble:



Was de zoete aardappel wel warm genoeg om te kunnen garen? :-\ Eerst zorgen dat de kerntemperatuur hoog genoeg is, dan na garen op lage temp.




Wij eten duivelse kip. Met rijst en courgette uit de grillpan. Recept van de kip uit dit kookboek (uit de Bieb):

Afbeelding

Heerlijke (en veel vegetarische!) recepten. Supermooi kookboek, ook om te bladeren en voor allerlei weetjes. Ik houd sowieso van de Indische keuken. :)
Ben gewoon in het verkeerde werelddeel geboren. :biggrin2:
Ik heb 'm nu ook uit de bieb. Wel vreemd dat het Indische keuken wordt genoemd, terwijl het toch Indiaas is?
Ik zag 'm eerder liggen maar aangezien ik geen zin had om te sjouwen bleef 'ie in de bieb liggen. Nu heb ik'm toch meegenomen :yeah:
Meneer pien en ik eten zelden Nederlands. Het is lekker, maar voor de afwisseling :biggrin2:
Gisteravond pompoensoep met gebakken spekjes en bleekselderijboogjes erin. Vanavond eet ik witlofsla :D
Voor morgen tempeh met Chinese kool en mie.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3360506
Een paar happen zelfgemaakte verse tomatensoep van gister voor de groentjes, een pannenkoek met geitenkaas en walnoten en straks nacho cheese bij de film.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door