Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yari
#333906
Op een ander forum was een hond van 8 mnd die vermoedelijk groeipijnen heeft. De hond is ook in korte tijd behoorlijk gegroeid.
Mijn advies was om minder te gaan voeren en de hond echt zo slank mogelijk te voeren (en zowiezo een orthopeed te raadplegen, maar dat terzijde).
Maar er kwam ook iemand met het advies om de helft van de gewone voeding te geven en dat aan te vullen met pasta?!? (kwam van een fokker).
Maar pasta is toch juist één grote koolhydratenbron en daar zal hij dan toch juist snel door blijven groeien of zie ik dat verkeerd?
Hoe denken jullie hierover?
Door diana
#333928
raar , ik weet dat honden die te mager zijn juist bijgevoerd worden met pasta,s
dat werkte nl bij Boy erg goed toen hij ondervoed bij ons kwam ,
dus ik vind het vreemd .
Door Lizzy
#334703
Wat ontzettend jammer dat ook uit dit topic de antwoorden zijn verdwenen... Maar in het kort kwam het hier op neer: het geven van pasta aan een hond met groeipijnen is een buitengewoon slecht, ouderwets en vooral dom advies. Pasta bevat granen, granen bevatten koolhydraten, koolhydraten geven energie. Goedkope, snelle, zinloze, plof-groei-energie. Een hond met groeipijn zou een verse/rauwe voeding moeten krijgen juist ZONDER granen. Dit domme advies stamt nog uit de tijd dat men geen idee had dat veel eiwitten volstrekt onschadelijk zijn wanneer deze van de juiste bron afkomstig zijn, namelijk: vers/rauw vlees. Veel eiwitten worden pas schadelijk wanneer ze afkomstig zijn uit een voor de hond verkeerde bron (lees: plantaardig).
Door Yari
#336007
Lizzy schreef: Wat ontzettend jammer dat ook uit dit topic de antwoorden zijn verdwenen... Maar in het kort kwam het hier op neer: het geven van pasta aan een hond met groeipijnen is een buitengewoon slecht, ouderwets en vooral dom advies. Pasta bevat granen, granen bevatten koolhydraten, koolhydraten geven energie. Goedkope, snelle, zinloze, plof-groei-energie. Een hond met groeipijn zou een verse/rauwe voeding moeten krijgen juist ZONDER granen. Dit domme advies stamt nog uit de tijd dat men geen idee had dat veel eiwitten volstrekt onschadelijk zijn wanneer deze van de juiste bron afkomstig zijn, namelijk: vers/rauw vlees. Veel eiwitten worden pas schadelijk wanneer ze afkomstig zijn uit een voor de hond verkeerde bron (lees: plantaardig).
Heb blijkbaar wat gemist waardoor die berichten plots verdwenen zijn? ???
Maar goed, Lizzy, je hebt het perfect samengevat zo! ;D ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door