Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#331676
We hebben gisteren gehoord dat er een nieuw product op de markt is tegen reisziekte, volledig natuurlijk...

Het is een spray die je 10 min tot een kwartier voor je vertrek in de auto moet verstuiven, het is een namaaksel van de natuurlijke feremonen die de moederhond produceert de eerste 5 dagen als de pups melk drinken...Dit zou de hond laten kalmeren & op zijn gemak stellen.

Mijn vriend werkt in een apotheek & ging vandaag dit product opzoeken & bestellen. Ik laat jullie zo snel mogelijk de naam & de resultaten weten ;)

Maandag moeten we met Pluto naar de dierenkliniek & dan zullen we die spray eens uitproberen...Hopelijk werkt het want nu loopt de kwijl gewoon uit zijn bek & moet hij overgeven...Touristil werkte in het begin, maar heeft nu toch niet meer hetzelfde effect + hij is er altijd zo moe van :-\
Door Lizzy
#331677
Hee hoi Anneke, yep, ik ken het! Het is DAP (dog appeasing pheromone) en het werkt geruststellend en kalmerend. En, het is tegenwoordig dus in een spray verkrijgbaar. Overigens, ik denk dat je het bij de dierenarts moet kopen/bestellen, want volgens mij hebben ze dit niet bij de apotheek.

Je moet het inderdaad een minuut of 15 voordat je gaat rijden in je auto spuiten. Het mag niet op het dier zelf gespoten worden (lijkt me logisch). Het positieve effect houdt ongeveer 1,5 a 2 uur aan.

En hier staat natuurlijk al een flesje spray klaar voor als we over 7 weken onze pup gaan halen ;D. En er gaat een DAP in het stopcontact (je hebt ook zo'n ding voor in het stopcontact dus) voordat de pup thuis arriveert.
Door Anneke V
#331721
Lizzy schreef: Hee hoi Anneke, yep, ik ken het! Het is DAP (dog appeasing pheromone) en het werkt geruststellend en kalmerend. En, het is tegenwoordig dus in een spray verkrijgbaar. Overigens, ik denk dat je het bij de dierenarts moet kopen/bestellen, want volgens mij hebben ze dit niet bij de apotheek.

Je moet het inderdaad een minuut of 15 voordat je gaat rijden in je auto spuiten. Het mag niet op het dier zelf gespoten worden (lijkt me logisch). Het positieve effect houdt ongeveer 1,5 a 2 uur aan.

En hier staat natuurlijk al een flesje spray klaar voor als we over 7 weken onze pup gaan halen ;D. En er gaat een DAP in het stopcontact (je hebt ook zo'n ding voor in het stopcontact dus) voordat de pup thuis arriveert.
Ja, dat is de naam, DAP!!!!!!!!!!!!!! ;D
Bij ons kan je het in de apotheek bestellen...
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#331821
Dat is een interessant middel dan. Mijn honden hebben geen last van autorijden, maar ik ben erg benieuwd naar de resultaten. Houden jullie ons op de hoogte?
Door oebaya
#331853
DAP is een geweldig middel om een puppy beter aan zijn nieuwe huis te laten wennen, om een angstige hond te ondersteunen terwijl er therapie wordt gegeven, maar verwacht nou niet dat het zonder meer tegen wagenziekte helpt. Wagenziekte heeft nl. te maken met het verstoring van het evenwichtsgevoel. Dat de hond zich dan onprettig voelt is logisch en door DAP kan hij zich prettiger voelen, maar de oorzaak van de wagenziekte wordt er niet mee weggenomen.
In mijn persoonlijke ervaring met een wagenzieke hond is het het beste om de hond te vervoeren in een reiskennel, zodat hij niet constant rond kan lopen, kan draaien e.d. Daarbij dan DAP om de hond een prettig gevoel te geven.
En DAP is niet zonder meer natuurlijk, het is de chemische versie van het feromoon, dat de moeder afscheidt.
gr.
Nicolette
Laatst gewijzigd door oebaya op di 07 jun 2005, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#332359
Inderdaad, we hebben het gisteren geprobeerd.....
Hij was kalmer & liep niet meer zo onrustig rond, hij bleef op 1 plaats zitten....Maar hij was dan al zittend aan't kwijlen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Door Anneke V
#333133
Lizzy schreef: Nou ja, dat is toch al heel wat! Pepermunt-olie schijnt ook te werken bij wagenziekte. En gember.
Ja, heb ik nog al eens gelezen op deze site...
Misschien moet ik hem eens een stukje gember geven....
Moet dat een groot stuk zijn???????
Groetjes!
Door Anneke V
#334859
In de dierenkliniek hebben ze ons nu Kalmivet gegeven.
Een kalmeermiddel voor honden, kan volgens hun totaal geen kwaad ???

We zouden dit samen met de DAP spray & honden primperan (tegen overgeven) moeten proberen.....
Binnenkort gaan we naar de Ardennen, dus we zullen het eens uitproberen hé! ::)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#334926
Calmivet is een slaapmiddel dat hele vervelende bijwerkingen kan hebben. De bloeddruk daalt en ze kunnen gemakkelijk onderkoeld raken.
Daarnaast werkt het met een beetje pech drie dagen.
Zeker niet onschuldig!
Door tinemie
#335065
Is Canistress van Animamed/Biodynamics niets?
Ik weet niet vanbuiten wat er precies inzit, maar het is wel op plantaardige basis. Een vertegenwoordiger van Biodynamics begon hier ooit over tegen mij, en zei hierbij ook dat het kon gebruikt worden voor dezelfde indicaties als Kalmivet, maar dan zonder de nare nevenwerkingen en zonder gevaar op overdosering van je hond. Natuurlijk zal dit wel deels een verkoopspraatje geweest zijn, maar het is misschien wel het checken waard?
Door tinemie
#335792
Ik heb inmiddels het boekje teruggevonden met uitleg over hun producten. Hier de uitleg over Canistress:

Samenstelling:
Voedingssupplement in vloeibare vorm, rustgevend voor honden op, op basis van magnesium, selenium en plantenextracten van Crataegus oxyacantha, Lotus corniculatus, Humulus lupulus, Eschscholtzia californica, Valeriana officinalis, Ballota nigra.

Eigenschappen
Canistress is een natuurlijk product, samengesteld uit zorgvuldig geselecteerde kruiden en mineralen, rustgevend voor honden

Toepassing
Canistress puur of verdund met een weinig water rechtstreeks in de muil toedienen, of desnoods de siroop over het voeder verspreiden of in de drinkbak doen.
Canistress liefst een aantal dagen op voorhand toedienen, met een minimum van 12 uren voor de geplande situatie.
De fles krachtig schudden voor gebruik.

Verder staat er ook nog een aanbevolen dosis en analyse bij (typ ik even niet over, ik hoor het wel als iemand die wil weten, maar ik neem aan dat die ook op de verpakking/fles staan als je op basis van bovenstaande zou beslissen om het te proberen)
Door Anneke V
#365523
We hebben Pluto 1x Kalmivet gegeven & hij is er een hele dag zo suf van geweest & zo gaga dat ik het hem noooooiiiiiit meer geef hoor!!!!
Ondertussen zei onze nieuwe dierenarts ook tegen ons dat het gebruikt wordt als...weet het juiste woord niet, maar het komt erop neer dat het vaak gebruikt wordt om een hond te kalmeren & al in slaap te krijgen voor een operatie. Ze zei ook dat het niet zonder gevaar was om te gebruiken.
Ze raadde oa canistress aan.

Momenteel krijgt hij niets meer voor in de auto, alleen als we een lange rit doen ( een uur of meer) gebruik ik de DAP spray...maar heel veel effect heeft dit niet op het kwijlen.
Door Elfy
#365559
Ik geef onze hond altijd een Primatour als we met de auto weggaan (alleen voor een langere rit). DAP heb ik ook gebruikt, maar had totaal geen effect op onze honden... helaas. De Primatour werkt perfect en nog best lang ook; zeker 3 uur.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door