Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jeanne
#335315
ik ben een beetje dom geweest, beetje heel erg dom :-[
Ik ben totaal vergeten Sjonnie te ontwormen, hij is nu 3 maanden dus had al ontwormd moeten worden.
Hij eet de laatste 2 dagen minder, (kan ook aan het warme weer liggen?) maar vanochtend at ie ook maar een klein beetje, en dat kwam er na een half uurtje weer uit :-\
Dus ik in paniek, shit, mijn schuld, ik moet hem nog ontwormen!!!!
Meteen een kuur gehaald en dit op zijn pootje gesmeerd, en alles heeft ie op.
En nu voel ik me vreselijk schuldig; niet ontwormd, sjonnie gespuugd, en een paar uurtjes later een wormenkuurtje erin gedaan :-[ :-[ :-[ :-[

Hij speelt gewoon en oogt niet ziek overigens, maar ik zit me vreselijke zorgen te maken, omdat ik hem niet op tijd ontwormd heb :'(

ik weet het, ik ben een oen :-[
maar ik ben het totaal vergeten.
ik ben een vreselijke muts als mijn kids of beestjes ziek zijn :-\
Laatst gewijzigd door jeanne op wo 22 jun 2005, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#335320
geen paniek hoor, het hoeven helemaal geen wormen te zijn.
De meeste boerderijkatten worden helemaal niet ontwormd.
Als je hem nu ontwormd hebt kun je het over twee weken nog een keer herhalen. Niets aan de hand hoor :-*
Door zurca
#335592
Ik heb Tobias en Noa ook nooit "goed" ontwormd...Ik heb het idd. gedaan zoals Sylvia al zegt, na de eerste keer 2 weken later nogeens herhalen...
Zij hebben hier nergens last van gehad en kwamen zo van een camping, nog nooit in mensenhanden geweest..
Het slechte eten kan zeker aan het warme weer liggen, hier eten de katten ook veel minder ;)
Door jeanne
#335597
hij heeft inmiddels gegeten en niet gespuugd.
oh, wat ben ik toch een druif...........
Gebruikersavatar
Door sylvia
#335610
jeanne schreef: hij heeft inmiddels gegeten en niet gespuugd.
oh, wat ben ik toch een druif...........
gelukkig zeg je het zelf ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#335653
jeanne schreef: hij heeft inmiddels gegeten en niet gespuugd.
oh, wat ben ik toch een druif...........
Joh :o

Hier wordt ook zelden of nooit iets ontwormd, en het leeft allemaal nog en is blakend gezond. Toen het nog jong en schattig was heb ik geloof ikwel eens ontwormd, en tussendoor als ik lintwormen zag. Maar verders nooit.
Door jeanne
#335691
ja weetje, hij is nog zo klein,
en eet wat minder, en toen begon ie te spugen,
tja, en toen raakte deze druif een beetje in paniek

:-[
Door Mevroi Kruim
#335715
Kan het me helemaal voorstellen hoor *troost*
Ze zijn ook zoooo mini, die kleine katjes, je hebt het gevoel dat ze niks kunnen hebben, en jij bent wel verantwoordelijk. Maar ze zijn dus behoorlijk taai ;D
Door Nelly
#336097
Geen paniek hoor Jeanne, het spugen kan door zoveel dingen komen, bijv. door gras wat ze eten om haren kwijt te worden, ik noem maar iets. Tja en ontwormen? mijn 2 katers zijn allebei 15 jaar oud; als kitten 1 of 2 keer ontwormd en daarna nooit meer... Zelfde verhaal met inenten, en je mag ze nog bekijken hoor :D
Door jeanne
#336208
er is niets aan de hand met meneer Sjon.
Hij vreet en speelt en rent als vantevoren.
Ik heb nu wel wat kattenvoer van carnibest ingeslagen, kijken of ie dat ook zo lekker vind.
Door Nelly
#337233
Zie je wel? Zal wel wat haartjes binnen hebben gehad ;)
Hier ligt op dit moment trouwens iets verschrikkelijk lui te zijn bovenop m'n printer ::) Stak net een achterpootje uit en deed alle teentjes uit elkaar. Met een voorpootje houdt-ie de telefoon vast; dus mensen, er kan niemand bellen ;D 't Is niks bijzonders, ik weet het, maar ik kan hier zo van genieten dat ik het soms met anderen wil delen ;D
Door jeanne
#338435
afgelopen vrijdag dus sjonnie ontwormd, met een pasta voor kittens van Exil.
Vandaag wilde ze niets eten en heeft de hele middag buiten bij Bes liggen slapen. Uurtje geleden stond ie eindelijk op. Even later kwam ie langs me op de tuinstoel en hong er een stuk spaghetti uit zijn achterste :-X
Op de grond lag nog een klein hoopje spaghetti.
Ieks, als ik iets vies vind, zijn het wel wormen.
Duurt het altijd zolang dat die spoelwormen (want dat zijn het toch) eraf komen? Ze waren niet allemaal dood trouwens, een paar kronkelden nog een klein beetje :-X :-X
Volgens de bijsluiter moet ik over twee weken, dus volgende week vrijdag, weer ontwormen. Maar ik meen ooit gelezen te hebben, dat als de kat besmet is, je wekelijks moet ontwormen tot er niets meer afkomt?
En moet ik nu ook de honden weer ontwormen?
(ik heb Bes en Sil voor de zekerheid vorige week ook ontwormd)
ooooooooooh
ik vind wormen zo vies :-X :-X :-X
Door Doedels
#338492
jeanne schreef: afgelopen vrijdag dus sjonnie ontwormd, met een pasta voor kittens van Exil.
Vandaag wilde ze niets eten en heeft de hele middag buiten bij Bes liggen slapen. Uurtje geleden stond ie eindelijk op. Even later kwam ie langs me op de tuinstoel en hong er een stuk spaghetti uit zijn achterste :-X
Op de grond lag nog een klein hoopje spaghetti.
Ieks, als ik iets vies vind, zijn het wel wormen.
Duurt het altijd zolang dat die spoelwormen (want dat zijn het toch) eraf komen? Ze waren niet allemaal dood trouwens, een paar kronkelden nog een klein beetje :-X :-X
Volgens de bijsluiter moet ik over twee weken, dus volgende week vrijdag, weer ontwormen. Maar ik meen ooit gelezen te hebben, dat als de kat besmet is, je wekelijks moet ontwormen tot er niets meer afkomt?
En moet ik nu ook de honden weer ontwormen?
(ik heb Bes en Sil voor de zekerheid vorige week ook ontwormd)
ooooooooooh
ik vind wormen zo vies :-X :-X :-X
Ach, zie de wormen als huisdieren. Heel even was je roedel wat groter. Het zijn tenslotte ook gods schepsels ;D Ik zou volgens de bijsluiter ontwormen. Dus niet elke week. Dat was misschien iets van een ouderwetser middel. De honden zou ik zelf niet meer ontwormen als er niets op wormen wijst. Maar misschien heeft iemand anders een goede reden om het toch te doen? Is besmetting via Sjonnie nu nog mogelijk?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door