Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3355868
Vandaag gesprek gehad met de ARBO arts... En ik mag straks naar het UWV.
Ik had een heel mooi opbouwschema gemaakt, zodat ik precies vóórdat ik een jaar ziek zou zijn, weer 100% aan het werk zou zijn.
Helaas was dat ietsjepietsje te ambitieus en moet ik even een stapje terug doen.

Het is wel een klaag, maar een kleine klaag. Want aan de andere kant heb ik geleerd om mijn grenzen te bepalen en op tijd aan de bel te trekken... :cool:
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3355869
Ronald schreef:Vandaag gesprek gehad met de ARBO arts... En ik mag straks naar het UWV.
Ik had een heel mooi opbouwschema gemaakt, zodat ik precies vóórdat ik een jaar ziek zou zijn, weer 100% aan het werk zou zijn.
Helaas was dat ietsjepietsje te ambitieus en moet ik even een stapje terug doen.

Het is wel een klaag, maar een kleine klaag. Want aan de andere kant heb ik geleerd om mijn grenzen te bepalen en op tijd aan de bel te trekken... :cool:
Je bent in ieder geval goed op weg!!!

Heb net ruim een uur op de bank geslapen, zo moe was ik.... kan zo weer verder slapen ;) ..... vorige week bloed geprikt voor ijzer, overgang en algemeen bloedbeeld.... alles oké..... maar zo raar... alles wijst op de overgang, maar volgens mn bloed niet.... tja, wat moet je dan?????
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3355905
Je doet het zo goed Ronald. Natuurlijk wil je graag en valt het toch weer tegen, maar ga zo door.
Blijf binnen je grenzen en je blijft vooruit gaan. Voor je het weet zit je hier op de koffie.
Door eelke
#3355930
Andere lenzen, via de opticien. (ik bestelde ze eerst via internet). Man man. Ik zie niks. De weg naar huis, op de fiets, was nogal spannend zo.

Iets is er niet goed aan, maar het is dezelfde sterkte als mijn vorige lenzen. Thuis heb ik ze omgedraaid; misschien hebben ze ze verkeerd om aangegeven, maar dat helpt maar een beetje. Heb ze nu een half uurtje in en ben nu al misselijk en heb hoofdpijn.

Ik baal wel. Zo'n opticien is een flink stuk duurder (180 euro ipv 120, per half jaar) en ook het meten en advies is niet gratis, op zich begrijpelijk hoor. Op hun site stond dat je gewoon langs kon komen, eenmaal daar bleek toch dat je een afspraak moet maken, eenmaal op mijn afspraak moest ik alsnog meer dan 20 min wachten, vervolgens krijg ik mail dat mijn lenzen binnen zijn en dat ik via de mail een afspraak kan maken om ze op te halen, doe ik dat krijg ik geen antwoord, en nu dus voor de derde keer er heen en kom ik nog met lenzen thuis waar ik niet mee kan kijken.

Zucht.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3355932
Balen, Eelke. Er is niets zo vervelend als kijkglaasjes die niet doen wat ze moeten doen.

Had een vergelijkbare ervaring met een landelijke keten van opticiens. "Nee meneer, u moet er aan wennen". "Tja meneer, u bent al wat ouder, dus dan wordt het allemaal wat lastiger."

Die opticien overboord geflikkerd en naar een ander gegaan. En nu een bril waar ik wel gewoon doorheen kan kijken, tv kijken, lezen, noem maar op.
Het kan dus wel!
Door eelke
#3355935
Mja ik ging juist altijd met tevredenheid naar Hans Anders, nooit een probleem, behalve die ene keer dat ze mijn bril scheef hadden gezet, ook meteen misselijk. Maar goed dat was meteen de andere dag verholpen.

Nu dacht ik, ik ga eens naar een 'goeie', niet zo'n keten. Ik heb -12 en regelmatig droge en rode ogen na lenzen dragen, een trillend ooglid, dus er moet maar weer eens iemand goed naar kijken. Nou ja. Nu mijn bril maar weer even op, kijken of ze weer rustig willen worden. Ik kan nu door mijn bril ook niet goed kijken, alles is van slag.

Inderdaad erg vervelend, als er iets met je ogen is. Dat kost ook zo veel energie...
Gebruikersavatar
Door koekje
#3355939
Ja, doe je wel voorzichtig? Aan het verkeer deelnemen als mol is zowel voor jezelf als de overige weggebruikers best een uitdaging te noemen. Of potentieel risico gewoon eigenlijk.
Snel teruggaan naar de lenzenboer en deze van repliek dienen. Zeker met een sterkte als jou dient je zicht optimaal gecorrigeerd te worden en geen lulkoek als 'wennen' enzo, wat Ro ook al zei.

Ik heb, jaren geleden alweer, ook eens gezanik gehad met lenzen. Er waren een nieuwe soort extra luchtdoorlatende lenzen op de markt en die kon je als proef gratis zolang uitproberen. het was in de zomer en dat leek me ideaal op festival. Geen bril meer die toch maar van je neus gemept wordt. Geen montuur dat aan je gezicht plakt of er juist vanaf zwemt door het zweet. Geen stom wit streepje op je neus van het montuur als je ineens in het daglicht komt op zo'n festival. Geen gehannes met brillenwisselen (gewone en zonne-), wat toch altijd mis gaat, want zoiets is alleen voor de mensen die niet zo motorisch challenged zijn :P
De lenzenmevrouw kon geen sterkte meten voor mn linkeroog. Nu heb ik daar idd minder sterkte als rechts, maar -2 is niet helemaal 0. Ik met mijn naieve hoofd dacht nog dat mijn ogen, of dan toch links, er mogelijk op vooruit waren gegaan.
Ik heb het hele festival knallende koppijn gehad. Nadien nog verhaal gaan halen bij de lenzenboer, maar daar keken ze me aan alsof ik debiel was en vooral alleen maar een heel vervelend mens.
Door eelke
#3355940
Ja, nu heb ik gewoon mijn bril op hoor. Ik had geen lenzendoosje, en ik vond het wel zonde ze meteen weg te moeten gooien om mijn bril op te zetten. Ik ga ze zo nog eens testen en anders hou ik vandaag gewoon mijn bril maar op.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3355967
Ben ik net begonnen met mn nieuwe borduursel (klein weekje geleden), zit ik nog eens goed te kijken.... Ben ik aan de verkeerde kant begonnen, dus wat helemaal rechts had moeten zitten, begon vanaf het midden naar links >:( :( :-[ ...... Dus toen moest ik het allemaal weer er uit halen... Ben nog niet klaar, was al vanaf een uur of 2 bezig tot een half uurtje geleden :-\ .....
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3355968
Heb vandaag tig paar schoenen gepast. Òf het zat voor geen meter, òf het was lelijk, òf ze hadden mijn maat of mijn kleur niet >:(

En ik heb volgende week een beurs en moet dan 4 dagen lang staan en lopen.
Op mijn hakken vrees ik :-X
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3355972
Kim_S schreef:Heb vandaag tig paar schoenen gepast. Òf het zat voor geen meter, òf het was lelijk, òf ze hadden mijn maat of mijn kleur niet >:(

En ik heb volgende week een beurs en moet dan 4 dagen lang staan en lopen.
Op mijn hakken vrees ik :-X
Dat ken ik :???: .... Niet lachen graag, maar ik zit tussen maat 35 (kindermaat dus) en 36 in..... Alle schoenen die ik leuk vind, zijn te groot.... Heb voor mn werk goedkope gympen van Van Haren, maar die raken op; vrees dat ik niet meer zulke lekker lopende schoenen kan vinden :???:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3355975
Ik lach niet hoor :-*

Ik wilde juist voor die beurs schoenen die fijn zitten, en dus niet mijn hakken. Maar het moet wel netjes zijn, dus een paar gympen gaat hem ook niet worden :-\
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3355976
eelke schreef:Van Haren heeft ze denk ik nog?
Nee :-\ .... Ik heb ze al 2 jaar; heb vorig jaar nog gekeken, maar helaas.......
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door