Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door boskat
#3355270
Dochterlief heeft een katertje .net gecastreerd van 6 maand ,gekregen met 9 weken ,wat ik vroeg vindt maar goed en gezegd dat ze er beter nog een katje bij kon nemen,heeft wel een oude kat van 13. Maar die is te goed die zet het katertje niet op zijn plaats ,zoals moederpoes dat doet
Het was het rustigste kitten uit het nest ,vandaar dat ze die wilde
Hij krijgt 3x per dag cb ,maar kan soms erg aggresief met eten,
Nu wil ze hem kuiken geven ,sardientje en muis , om wat kauwwerk voor hem te hebben ,zien of hij dan wat voldaner is na het eten en iets minder gefrustreerd is ,een balletje met brokjes oid erin is niks heeft ie geen geduld voor
Wat is nog meer geschikt om te geven en brengt de verhouding met de kvv niet teveel uit balans
Barfen wordt hem niet,omdat ze werkt ,+ een tweeling van bijna 10jaar dus druk druk,,voor een alleenstaande moeder en geen grote vriesruimte op haar flatje
Zo heel verhaal.
Laatst gewijzigd door boskat op do 20 sep 2018, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door boskat
#3355272
boskat schreef:Dochterlief heeft een katertje .net gecastreerd van 6 maand ,gekregen met 9 weken ,wat ik vroeg vindt maar goed en gezegd dat ze er beter nog een katje bij kon nemen,heeft wel een oude kat van 13. Maar die is te goed die zet het katertje niet op zijn plaats ,zoals moederpoes dat doet
Het was het rustigste kitten uit het nest ,vandaar dat ze die wilde
Hij krijgt 3x per dag cb ,maar kan soms erg aggresief met eten,
Nu wil ze hem kuiken geven ,sardientje en muis , om wat kauwwerk voor hem te hebben ,zien of hij dan wat voldaner is na het eten en iets minder gefrustreerd is ,een balletje met brokjes oid erin is niks heeft ie geen geduld voor
Wat is nog meer geschikt om te geven en brengt de verhouding met de kvv niet teveel uit balans
Barfen wordt hem niet,omdat ze werkt ,+ een tweeling van bijna 10jaar dus druk druk,,voor een alleenstaande moeder en geen grote vriesruimte op haar flatje
Zo heel verhaal , denk zelf er een kat bij ,dat ze wat hebben om te spelen en kattekwaad uit halen
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3355273
Ja, met zo'n kitten van 6 maanden moet wel heel veel gespeeld worden als er geen andere jonge speelse kat aanwezig is. Dus een speelmaatje erbij is natuurlijk altijd het beste.

Wat bedoel je met agressief eten? Bedoel je echt grommen of bedoel je schrokken? Tegen het schrokken zou je een speciale schrokbak kunnen gebruiken en dan de KVV tegen verschillende randen plakken. Dan moet hij al iets meer zijn best doen. Wordt er met hem gespeeld voor het eten?

Als hij echt agressief is tijdens het eten (grommen/blazen) dan moet dat denk ik wel aangepakt worden (hoewel ik momenteel daar even geen idee over heb).

Hier krijgen ze ook 3x per dag KVV (en schrokken dat ook weg). Hoeveel krijgt hij per keer? Tevens krijgen ze hier 1 of 2 keer per week een eendagskuiken of kippennekje. Daar kunnen ze zich lekker op uitleven met hun tanden. Ook krijgen ze 's-avonds af en toe wat sprotjes of een enkele keer een sardien (wat zijn die dingen groot :)). Ik hou eigenlijk niet zoveel rekening met de "balans" als ik dat geef. Ze krijgen dat er gewoon dan bij. Dat lijkt me voor zo'n kitten ook geen probleem. Wel als je het natuurlijk dagelijks gaat geven.

Wel kan het verstandig zijn af te wisselen met KVV merken. Ik geef afwisselend (per bestelling pak ik 2 verschillende merken) KB, Alaska, BARFmenu en af en toe Haaksbarf.
Door boskat
#3355277
Rik01 schreef:Ja, met zo'n kitten van 6 maanden moet wel heel veel gespeeld worden als er geen andere jonge speelse kat aanwezig is. Dus een speelmaatje erbij is natuurlijk altijd het beste.

Wat bedoel je met agressief eten? Bedoel je echt grommen of bedoel je schrokken? Tegen het schrokken zou je een speciale schrokbak kunnen gebruiken en dan de KVV tegen verschillende randen plakken. Dan moet hij al iets meer zijn best doen. Wordt er met hem gespeeld voor het eten?

Als hij echt agressief is tijdens het eten (grommen/blazen) dan moet dat denk ik wel aangepakt worden (hoewel ik momenteel daar even geen idee over heb).

Hier krijgen ze ook 3x per dag KVV (en schrokken dat ook weg). Hoeveel krijgt hij per keer? Tevens krijgen ze hier 1 of 2 keer per week een eendagskuiken of kippennekje. Daar kunnen ze zich lekker op uitleven met hun tanden. Ook krijgen ze 's-avonds af en toe wat sprotjes of een enkele keer een sardien (wat zijn die dingen groot :)). Ik hou eigenlijk niet zoveel rekening met de "balans" als ik dat geef. Ze krijgen dat er gewoon dan bij. Dat lijkt me voor zo'n kitten ook geen probleem. Wel als je het natuurlijk dagelijks gaat geven.

Wel kan het verstandig zijn af te wisselen met KVV merken. Ik geef afwisselend (per bestelling pak ik 2 verschillende merken) KB, Alaska, BARFmenu en af en toe Haaksbarf.
Hij krijgt 3 x per dag kvv en kuikens enz niet
Hoeveel weet ik niet ,krijgt al meer maar nog blijft hij honger houden ,daarom ook de gedachte aan kuikens ,sardientjes muisjes enz en misschien nog wat ander kauwwerk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3355279
Complete prooitjes kan altijd.
Je kan ook grotere prooien zoals kwartels vb in 4 delen knippen en terug invriezen.
Eens een stukje spiervlees, een hartje of een klein vleesbotjes kan je ook voeren. Wissel wat af en voer niet te veel orgaan en dan komt dat wel goed. Alleen niet zomaar lever of veel nier voeren want daar moet je de hoeveelheid van in het oog houden.
Niet te veel vis voeren ook. Maximaal 10%.
2a3 kuikens per week is ideaal, meer dan 5 zou ik afraden.
Door boskat
#3355292
pearlsofpassion schreef:Complete prooitjes kan altijd.
Je kan ook grotere prooien zoals kwartels vb in 4 delen knippen en terug invriezen.
Eens een stukje spiervlees, een hartje of een klein vleesbotjes kan je ook voeren. Wissel wat af en voer niet te veel orgaan en dan komt dat wel goed. Alleen niet zomaar lever of veel nier voeren want daar moet je de hoeveelheid van in het oog houden.
Niet te veel vis voeren ook. Maximaal 10%.
2a3 kuikens per week is ideaal, meer dan 5 zou ik afraden.
Dank je ,ik ga het doorgeven !
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door