Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cardozo
#335444
lees al een tijd mee, maar heb nog nooit gepost :-[ maar zit nu toch wel met een behoorlijk probleem.
ik heb een leonbergse teef die nu 6 1/2 week drachtig is, mijn honden krijgen half barf en half diepvriesvlees.
dat gaat tot nu toe altijd goed, maar nu het probleem de drachtige teef, is altijd al een moeilijke eter geweest en eet nooit meer dan 800 gram en liefst ook nog niet eens elke dag. zo is ze vanaf pup al geweest verder is ze gezond loopt 2 uur per dag (nu niet meer hoor) en in prima conditie ze is alleen vergeleken met mijn andere honden geen eter.
maar nu wil ze alleen nog maar pens, normaal at ze ook macaroni, groente rijst fruit karnemelk yogurt enz, maar nu wil ze alleen pens, zit er wat door dan weigert ze het kijk in de bak en loopt weg, heb dit nu 4 dagen volgehouden maar ze heeft dus 4 dagen niet gegeten en begon nu zelfs te spugen, vandaag maar pens gegeven en dat ging erin als koek ook pik ze melk, ze kan de ijskast open maken en jat de melk pakken eruit en die drinkt ze op.
nu weet ik dat pens niet goed is om elke dag te geven, maar geen eten is ook niet goed nu, wat kan ik nu doen?
kan ik haar 2 1/2 week alleen pens geven?
en wat rauwe kippenvleugels? als ik dat erin krijg?
ik zit hier heel erg mee, heb dit nog nooit gehad bij mijn teven de meeste eten alles wat los en vast zit behalve deze dus.
maar niks eten en spugen is ook geen optie.
als iemand raad weet of een oplossing graag.
alvast bedankt voor het lezen.

simne
Gebruikersavatar
Door sylvia
#335464
Mij persoonlijk lijkt pens me beter dan niets, ik zou er inderdaad wel iets van voldoende kippenvleugels bij proberen te geven (of gemalen eierschalen door de pens doen)
Door cardozo
#335467
rodi en smuldier en bibi en duck heb ik ook geprobeerd maar ze verdomd het gewoon.
ze eet er geen hap van.
heb er al jus over gedaan en bouillion maar ze eet het niet.
Door cardozo
#335470
[quote="sylvia"]
Mij persoonlijk lijkt pens me beter dan niets, ik zou er inderdaad wel iets van voldoende kippenvleugels bij proberen te geven (of gemalen eierschalen door de pens doen)
[/quote]

daar denk ik dus ook aan, is in iedergeval beter dan helemaal niks, misschien is het maar voor een paar dagen en gaat ze dan weer eten, ik bied wel haar een complete maaltijd aan in de hoop dat ze gaat eten, misschien is het maar voor een paar dagen of inderdaad voor 2 1/2 week, hart wil ze nu ook niet kan kijken of er misschien nog kippenlever in gaat en kippenvleugels.
Door Lizzy
#335527
Kun je van de pensmaaltijden niet iets fatsoenlijks proberen te maken? Zwangere teefjes hebben overigens volgens Ian Billinghurst ook wat koolhydraten nodig. Zou het je misschien lukken om voornamelijk pens te voeren (in stukjes geknipt) aangevuld met gemalen kippenbot of eierschaalpoeder, wat geweekte granen en een paar eetlepeltjes gepureerde groentes? En bijv. af en toe een blikje sardientjes? En soms een paar kleine stukjes runderhart erdoorheen mengen?
Door trusty
#335537
De pens in de mixer met andere ingredientem erbij?
Eerst weinig andere dingen, trapt ze er in dan grotere hoeveelheden.en monder pens. En zelf heel onschuldig kijken.Als ze maar even door heeft dat je het zo graag wilt trapt ze er denk ik niet in.
Door cardozo
#335654
[quote="trusty"]
De pens in de mixer met andere ingredientem erbij?
Eerst weinig andere dingen, trapt ze er in dan grotere hoeveelheden.en monder pens. En zelf heel onschuldig kijken.Als ze maar even door heeft dat je het zo graag wilt trapt ze er denk ik niet in.
[/quote]

heb ik ook al gebrobeerd maar ze ruikt het en dan eet ze dus niks meer ook de pens niet, pffffffft wat een geval is het he, heb vele nesten gehad bij vele testen maar deze slaat alles, hart wil ze ook niet, ze heeft net wel wat cornflakes gegeten, ga zo kippenvleugels geven, ze is volgens mij nog steeds misselijk want ze eet gras. ze spuugt niet meer, maar ik weet niet wat voor pups het zijn maar je ziet ze al aardig in haar buik heen en weer schieten :o
Door cardozo
#335657
[quote="Lizzy"]
Kun je van de pensmaaltijden niet iets fatsoenlijks proberen te maken? Zwangere teefjes hebben overigens volgens Ian Billinghurst ook wat koolhydraten nodig. Zou het je misschien lukken om voornamelijk pens te voeren (in stukjes geknipt) aangevuld met gemalen kippenbot of eierschaalpoeder, wat geweekte granen en een paar eetlepeltjes gepureerde groentes? En bijv. af en toe een blikje sardientjes? En soms een paar kleine stukjes runderhart erdoorheen mengen?
[/quote]

zal straks een sardientjes proberen, en maar weer proberen groente erdoor te doen, maar op een of andere manier ruikt ze het volgens mij en ze kijkt me dan aan van jaaaaaa ik ben niet gek hoor.
en loopt dan weer weg, maar we blijven proberen hoop dat deze bui gauw over is van haar, is gewoon een verwend moedertje aan het worden, en normaal zou ik ook niet toegeven, maar nu wil ik haar aan het eten houden.
Door Lizzy
#335672
Kan het zijn dat ze misschien last heeft van zwangerschapsmisselijkheid? Mmm, maar dan is het wel weer gek dat ze wel pens lust he.... Ik zou in ieder geval zeker maar pens + eierschaalpoeder of kippenbotten geven. Tjonge, ik hoop dat iemand de gouden tip heeft of dat ze snel ook weer andere dingen gaat eten!

Volgens mij kun je bij misselijkheid goed Okugest geven. Ook bij zwangerschap.
Door 202spots
#335697
Heb je al geprobeerd om de lever of hart gekookt of gebakken te geven?
Ik zou er liever gekookt/licht gebakken vlees(zonderbot) in zien te krijgen dan helemaal niks.
Rauw eitje eet ze ook niet?
Anders geklutst en ook heel even in de koekepan.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#335755
Ik zou er geen al te groot drama van maken, het is nog twee en halve week, en de pups komen niks tekort.
Als je zorgt dat er calcium bij de pens gegeven wordt in de vorm van of eierschaal of kippenbot dan is het een komplete maaltijd, probeer er een visolie capsule naar binnen te werken. Gewoon iedere dag kijken of ze wel iets anders wil eten zo niet gewoon die pens geven, je moet zien te voorkomen dat ze mager de bevalling ingaat.
Door cardozo
#335964
[quote="Lizzy"]
Kan het zijn dat ze misschien last heeft van zwangerschapsmisselijkheid? Mmm, maar dan is het wel weer gek dat ze wel pens lust he.... Ik zou in ieder geval zeker maar pens + eierschaalpoeder of kippenbotten geven. Tjonge, ik hoop dat iemand de gouden tip heeft of dat ze snel ook weer andere dingen gaat eten!

Volgens mij kun je bij misselijkheid goed Okugest geven. Ook bij zwangerschap.
[/quote]

ik heb geen idee, maar weet wel dat ik er gek van word :-[
ik wil gewoon dat ze gaat eten.
Door cardozo
#335967
[quote="202spots"]
Heb je al geprobeerd om de lever of hart gekookt of gebakken te geven?
Ik zou er liever gekookt/licht gebakken vlees(zonderbot) in zien te krijgen dan helemaal niks.
Rauw eitje eet ze ook niet?
Anders geklutst en ook heel even in de koekepan.
[/quote]

normaal is ze gek op eieren, rauw of gekookt of gebakken net als op macaroni maar ze moet er nu niks van hebben, ik had vanavond gebakken kippenlevertjes en die wilde ze wel, maar gekookt hart wilde ze niet.
ik hoop dat dit heel snel over gaat.
ze wil alleen steeds gras eten.
Door cardozo
#335971
[quote="sylvia"]
Ik zou er geen al te groot drama van maken, het is nog twee en halve week, en de pups komen niks tekort.
Als je zorgt dat er calcium bij de pens gegeven wordt in de vorm van of eierschaal of kippenbot dan is het een komplete maaltijd, probeer er een visolie capsule naar binnen te werken. Gewoon iedere dag kijken of ze wel iets anders wil eten zo niet gewoon die pens geven, je moet zien te voorkomen dat ze mager de bevalling ingaat.
[/quote]

nou weet je zo denk ik er nu ook langzamerhand over, want elke keer van alles voor haar zetten werkt ook niet.
en elke keer eten onder je neus gedouwd krijgen helpt ook niet echt.
ik weet dat de pups niks te kort komen, die trekken alles bij ma wel weg, moet ook zeggen dat ze erg dik is hoor, dus ze zullen wel op haar maag drukken, ik weet het niet, maandag is ze 7 weken en als ik er niks anders in krijg dan hou ik het maar even op pens, gebakken kippenlever en kippenvleugels, en zal visolie capsule gaan halen morgen, ze drinkt wel melk, ze heeft ook gewone drollen geen diarree.
bedankt voor het meedenken ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door