Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3354144
Kaela schreef:Ik heb ze binnen en twijfel enorm over de maat. Ze zitten heerlijk! Als gegoten, precies pas. Maar dat is nou net niet de bedoeling volgens mij, ze zouden ruim moeten zitten.
Ben er nu wat op aan het lopen en ze blijven lekker zitten. Maar toch blijf ik twijfelen, ze zijn veel te duur om er na een tijdje achter te komen dat ze toch net te krap zitten.

Als je nu al twijfelt zou ik zelf een grotere maat bestellen, vergelijken en dan een keus maken. En als dat niet kan dan terug sturen. Ze zijn inderdaad veel te duur om in een kast te verstoffen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3354152
Kaela schreef:Ik heb ze binnen en twijfel enorm over de maat. Ze zitten heerlijk! Als gegoten, precies pas. Maar dat is nou net niet de bedoeling volgens mij, ze zouden ruim moeten zitten.
Ben er nu wat op aan het lopen en ze blijven lekker zitten. Maar toch blijf ik twijfelen, ze zijn veel te duur om er na een tijdje achter te komen dat ze toch net te krap zitten.
Lastig te beoordelen maar ik denk dat een maat groter dan te ruim gaat zitten. Toen ik in de winkel de zomereditie ging passen vroeg ik mij ook af of het juiste maat was want ze pasten mij ook precies. Heb toen dus ook maat groter aangetrokken maar die zaten echt duidelijk te ruim. Zeker omdat je aangeeft dat ze zitten als gegoten denk ik dat een maat groter jou ook te ruim gaat zitten (en juist dan voelt het belemmerend).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3354153
Ruim wil toch gewoon zeggen, zo ruim dat je vrij kan bewegen? Dus dat je nergens tegen zit of gekneld zit. Dat je tenen kunnen bewegen en de schoen nergens trekt of duwt. Met nog meer extra ruimte doe je toch niets, wordt alleen maar oncomfortabeler...

Als je denkt ze ooit met sokken te dragen zou ik dat wel eens proberen en zien of ze dan nog steeds ruim genoeg zijn.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354154
pearlsofpassion schreef:Ruim wil toch gewoon zeggen, zo ruim dat je vrij kan bewegen? Dus dat je nergens tegen zit of gekneld zit. Dat je tenen kunnen bewegen en de schoen nergens trekt of duwt. Met nog meer extra ruimte doe je toch niets, wordt alleen maar oncomfortabeler...

Als je denkt ze ooit met sokken te dragen zou ik dat wel eens proberen en zien of ze dan nog steeds ruim genoeg zijn.
Bij normale schoenen heb ik dat altijd, dat maar 37 te ruim zit. En dan ga je schuiven en dat vind ik vreselijk.

Ik heb ze nog steeds aan en ze zitten nog steeds lekker. Ga er zo mee naar buiten dus dan is de beslissing genomen. En als ik jou zo hoor is het de juiste keuze.

Ze zitten overigens heel erg warm! Maar ja het is nu ook warm. Ik laat weten hoe ze zich houden als het kouder en of natter wordt!
Gebruikersavatar
Door pike
#3354156
marina schreef:Voor mij zijn ook veel barefoot schoenen te smal, ik vind nieteens dat ik brede voeten heb .
Gelukkig woon ik in Arnhem, hoewel ik laatst ook 2 paar besteld heb bij xeroshoes

Mijn vriend is ook overstag, hij heeft de leren merrrels.
We zijn nu 1,5 week in Scandinavië, heel veel gewandeld en hij is er zo blij mee!
Ik loop ook op mijn merrels, waterdichte sokken al kunnen testen, werkt wel maar niet afdoende voor echt veel regen of plassen .
Die leren merrells houden die het water wel buiten als je ze behandeld?
Door Anne in Zweden
#3354158
Kaela schreef:Bij normale schoenen heb ik dat altijd, dat maar 37 te ruim zit. En dan ga je schuiven en dat vind ik vreselijk.

Ik heb ze nog steeds aan en ze zitten nog steeds lekker. Ga er zo mee naar buiten dus dan is de beslissing genomen. En als ik jou zo hoor is het de juiste keuze.

Ze zitten overigens heel erg warm! Maar ja het is nu ook warm. Ik laat weten hoe ze zich houden als het kouder en of natter wordt!
Als ze heerlijk zitten, en je tenen dus ook comfortabel aanvoelen, zou ik ze zeker geen maat groter nemen. Wat je zegt, dan gaat het alleen maar schuiven en irriteren. Klinkt echt alsof je de goede maat hebt!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3354182
Laurens heeft wat moeten wennen, maar is nu heel blij met zijn Vivo'tjes. Hij heeft deze.
https://www.vivobarefoot.com/eu/kids/ev ... y%2fOrange
Hij kan ze zelf aantrekken en draagt ze heel graag. Het enige nadeel voor kinderschoenen is dat elke drup water er dus los door gaat. Het houdt werkelijk niets tegen.
Dus toch maar dichte schoenen besteld bij Zeazoo. Voor nattere en koudere dagen, nu de zomer voorbij is. Hopelijk vallen die even goed in de smaak.
Vincent krijgt er ook.

Ikzelf merk dat mijn voeten sterker geworden zijn. Mijn voetboog is hoger en buigt niet meer zo door, mijn voeten zijn slanker en vooral... gespierder! Je ziet er de spieren gewoon bovenop lopen. Prachtig vind ik dat! :biggrin2:
Ik heb m'n veters ook al wat ruimer moeten zetten omdat m'n voetboog hoger komt.
Mijn tenen zijn niet wijder, daar zie ik geen verschil. Maar ja, die waren al vrij wijd, dus ja. Vind ik ook geen probleem. Ze zijn wel beweeglijker, bewegen vlotter apart.

Oh en ivm mijn vivo's, de gevoeligheid door de zool is groter geworden naarmate ik er langer op loop. Nu voel ik een stuk meer door de zool. Dus das ook fijn. ;)

Heeft iemand nog tips voor mannen? Mooie schoenen die er zo normaal mogelijk uitzien?
Meneer wil nl wel barefoot proberen, maar vind mijn Vivo's net watersandalen ::) ipv schoenen. :biggrin2:
Hij zou ook graag geschikte pantoffels hebben voor in de winter. Wij hebben nl geen vloerverwarming. Ik heb hem al uitgelegd dat iets om gewoon in te stappen niet zal lukken. Ik denk dat iets van dikke ruime sok zal worden dan? Iemand die barefoot pantoffels kent?
Gebruikersavatar
Door pike
#3354204
pearlsofpassion schreef: Hij zou ook graag geschikte pantoffels hebben voor in de winter. Wij hebben nl geen vloerverwarming. Ik heb hem al uitgelegd dat iets om gewoon in te stappen niet zal lukken. Ik denk dat iets van dikke ruime sok zal worden dan? Iemand die barefoot pantoffels kent?
Echt pantoffels zijn het natuurlijk niet, maar zelf had ik als pantoffelvervanger deze in gedachten (ik heb ook geen vloerverwarming):

https://www.barefootandmore.nl/search/skinners/
Door Lizzy
#3354207
IMG_1118[1].JPG
IMG_1118[1].JPG (2.42 MiB) 1789 keer bekeken
Dankzij mijn sponsor: heerlijke warme (met thermozool echt veel te warm) en droge voetjes. Deze gaiters komen van Bever Sport, het dingetje onder je schoen is hierbij niet noodzakelijk en er zit aan de voorkant een haakje waardoor ze goed op hun plaats blijven. Ben er erg blij mee!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#3354214
pearlsofpassion schreef:Hmmm ja, ik denk dat dat iets te excentriek is voor hem... ::)
Oeps ja, daar had ik niet bij stilgestaan. Volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde wat dat betreft...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3354219
Anne in Zweden schreef:Als ze heerlijk zitten, en je tenen dus ook comfortabel aanvoelen, zou ik ze zeker geen maat groter nemen. Wat je zegt, dan gaat het alleen maar schuiven en irriteren. Klinkt echt alsof je de goede maat hebt!
Vandaag dik 10.000 stappen gezet en de twijfel is volledig weg! Ze zitten nog net zo verrukkelijk en het knelt of schuurt nergens!

Mijn voeten zijn nu wel moe, maar niet pijnlijk. Na 10.000 stappen op mijn wandelschoenen waren ze dat wel. Dus super blij met deze stappertjes!
Door fransbulletje
#3354222
Kaela schreef:Vandaag dik 10.000 stappen gezet en de twijfel is volledig weg! Ze zitten nog net zo verrukkelijk en het knelt of schuurt nergens!

Mijn voeten zijn nu wel moe, maar niet pijnlijk. Na 10.000 stappen op mijn wandelschoenen waren ze dat wel. Dus super blij met deze stappertjes!
Goed om te horen!
Voor volgende zomer wil ik ook een paar in een flitsend kleurtje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door